• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Vad tycker panelen om Aquis Relief? Blivit erbjuden en med röda bandet, gråa bandet och länken för 14k så priset är helt okej. Har ni som haft den tröttnat snabbt?

Vad tycker panelen om Aquis Relief? Blivit erbjuden en med röda bandet, gråa bandet och länken för 14k så priset är helt okej. Har ni som haft den tröttnat snabbt?

Jag satt och kollade på en själv häromdagen och var lite sugen. Den är väldigt snygg på bild men jag har aldrig fallit för den helt ut i verkligheten. Tror dock att den växer över tid, iaf med länken. Tycker kanske 14 är att ta i även om du får med tre armband. Man använder väl sällan mer än två. Är den ny?

Jag satt och kollade på en själv häromdagen och var lite sugen. Den är väldigt snygg på bild men jag har aldrig fallit för den helt ut i verkligheten. Tror dock att den växer över tid, iaf med länken. Tycker kanske 14 är att ta i även om du får med tre armband. Man använder väl sällan mer än två. Är den ny?

2019. Ska nog ha ner priset! Står mellan den och en hulk men jag vet inte riktigt :)

Jag har haft min i över ett år nu med exakt den uppsättningen av band. Jag har definitivt inte tröttnat på den utan tvärtom. Det är såklart mycket personligt tycke och smak, men jag tycker reliefen är den snyggaste aquisen. Även om jag tycker både blå och svart är fantastiskt fina! Jag är lite svag för den röda sekundvisaren och den silvriga bezeln vilket avgjorde det för mig. Jag använder den mest på gummi pga komfort och utseende, men länken är både skön och snygg den också. :)

Senast ändrad:
Tjena gubben

När skaffade du en bronzo. Saknar min....
Den e nice

Brashear
EA0AAF5C-BCB5-4264-A9C6-78F56B3A56D9.jpeg

Haft min i typ 1-2 månader nu och skulle inte säga att jag tröttnat, även om jag suktat efter en med blå eller grön urtavla på sista tiden... Vill du ha uppmärksamhet är det nog inte rätt klocka (möjligen för en annan klocknörd då:)), det röda gummibandet drar lite blickar men är väldigt diskret med stållänken.
Brukar varva mellan dom övriga klockorna jag har oavsett..antar jag inte är sån som klarar mig med bara en klocka :bored:
IMG_20200506_165858_Bokeh.jpg

Gummit till den äldre modellen aquis passar inte nya modellen, det fick jag själv surt erfara för några år sedan. Det nya gummit är aningen smalare och tunnare vid bandhornen.

På 43,5mm modellerna?
Det är väl samma mått mellan bandhornen?

Eller menar du att längden på bandhornen är annorlunda så det blir ett "glapp" fram till huset?

Senast ändrad:
På 43,5mm modellerna?
Det är väl samma mått mellan bandhornen?

Eller menar du att längden på bandhornen är annorlunda så det blir ett "glapp" fram till huset?
Det "gamla" gummit får inte plats helt enkelt. Tog det till min lokala uris som är AD för Oris, även dom sa att det gamla inte passar den nya aquisen. Dom gick med på att prova och resultatet blev inte vackert.

Det "gamla" gummit får inte plats helt enkelt. Tog det till min lokala uris som är AD för Oris, även dom sa att det gamla inte passar den nya aquisen. Dom gick med på att prova och resultatet blev inte vackert.

Åh fan, konstigt.

Kollade upp det, det är luggarna som ändrats.
Bra att du ordnade upp det :)

Senast ändrad:
Haft min i typ 1-2 månader nu och skulle inte säga att jag tröttnat, även om jag suktat efter en med blå eller grön urtavla på sista tiden... Vill du ha uppmärksamhet är det nog inte rätt klocka (möjligen för en annan klocknörd då:)), det röda gummibandet drar lite blickar men är väldigt diskret med stållänken.
Brukar varva mellan dom övriga klockorna jag har oavsett..antar jag inte är sån som klarar mig med bara en klocka :bored:
IMG_20200506_165858_Bokeh.jpg
Aquis date relief är så bra! Gillade den på både länk och gummi, saknar den ibland... men den var för stor. Den skulle vart i den nya storleken 41.5 = fullträff :hungry:

Vad tycker panelen om gummit till Aquis?
Tycker gummit är grymt! Tyckte Klaspen var en aning bulkig i början men inget jag längre tänker på! bra micro justeringar som funkar utmärkt vid varma dagar när man snabbt behöver lossa bandet lite! Och sen luktar det helt fantastisk gott av vanilj! Gillar mitt skarpt och kan bara rekommendera!

Tycker gummit är grymt! Tyckte Klaspen var en aning bulkig i början men inget jag längre tänker på! bra micro justeringar som funkar utmärkt vid varma dagar när man snabbt behöver lossa bandet lite! Och sen luktar det helt fantastisk gott av vanilj! Gillar mitt skarpt och kan bara rekommendera!
Även jag gillar det starkt, vet inte om det har potential att luggas om man har hårigare armar däremot?
Jag värmde mitt gummiband med lite vatten från vattenkokaren för att forma det aningen när det var nytt och stelt, funkade mycket bra!

Tillbaka
Topp