Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tycker panelen om Aquis Relief? Blivit erbjuden en med röda bandet, gråa bandet och länken för 14k så priset är helt okej. Har ni som haft den tröttnat snabbt?
Jag satt och kollade på en själv häromdagen och var lite sugen. Den är väldigt snygg på bild men jag har aldrig fallit för den helt ut i verkligheten. Tror dock att den växer över tid, iaf med länken. Tycker kanske 14 är att ta i även om du får med tre armband. Man använder väl sällan mer än två. Är den ny?
2019. Ska nog ha ner priset! Står mellan den och en hulk men jag vet inte riktigt![]()
Har tyvärr inte detFast har du fler Aquis kan det ju vara värt det, armbanden är ju inte helt gratis
Så hulk från 2019 för 11,5k är bättre?Ja, dom finns ju från 12k nya på Chrono, så det är väl frågan hur mycket du vill ge för de extra armbanden.
Jag har haft min i över ett år nu med exakt den uppsättningen av band. Jag har definitivt inte tröttnat på den utan tvärtom. Det är såklart mycket personligt tycke och smak, men jag tycker reliefen är den snyggaste aquisen. Även om jag tycker både blå och svart är fantastiskt fina! Jag är lite svag för den röda sekundvisaren och den silvriga bezeln vilket avgjorde det för mig. Jag använder den mest på gummi pga komfort och utseende, men länken är både skön och snygg den också.Vad tycker panelen om Aquis Relief? Blivit erbjuden en med röda bandet, gråa bandet och länken för 14k så priset är helt okej. Har ni som haft den tröttnat snabbt?
Beror på vilken modell, Aquis finns ju i allt från 39,5mm till 48mm om man inte räknar dammodellerna.Någon som vet om tidigare Aquismodellers gummi passar på den senaste modellen?![]()
Jag är lite svag för den röda sekundvisaren och den silvriga bezeln vilket avgjorde det för mig.![]()
Det får du avgöra själv, jag tycker reliefen är snyggare och helt klart något man ser mer sällan.Så hulk från 2019 för 11,5k är bättre?
Beror på vilken modell, Aquis finns ju i allt från 39,5mm till 48mm om man inte räknar dammodellerna.
Då passar detGäller 43,5 mm i detta fall![]()
Jag köpte min via Keskisen Kello i finland men antar att klockmagasinet är samma bolag bara att på svenska sidan, se till att få rätt mejsel bara då dom har 2st olika, oklart hur mycket dom skiljer men ändåSnyggt! Vet du var man kan köpa mejseln för att byta band?![]()
Jag har en sådan hemma (äkta från Oris) du kan få köpa. Skicka ett PM om intressant.Snyggt! Vet du var man kan köpa mejseln för att byta band?![]()
Gummit till den äldre modellen aquis passar inte nya modellen, det fick jag själv surt erfara för några år sedan. Det nya gummit är aningen smalare och tunnare vid bandhornen.Då passar det![]()
Brashear
![]()
Haft min i typ 1-2 månader nu och skulle inte säga att jag tröttnat, även om jag suktat efter en med blå eller grön urtavla på sista tiden... Vill du ha uppmärksamhet är det nog inte rätt klocka (möjligen för en annan klocknörd dåVad tycker panelen om Aquis Relief? Blivit erbjuden en med röda bandet, gråa bandet och länken för 14k så priset är helt okej. Har ni som haft den tröttnat snabbt?
Gummit till den äldre modellen aquis passar inte nya modellen, det fick jag själv surt erfara för några år sedan. Det nya gummit är aningen smalare och tunnare vid bandhornen.
Det "gamla" gummit får inte plats helt enkelt. Tog det till min lokala uris som är AD för Oris, även dom sa att det gamla inte passar den nya aquisen. Dom gick med på att prova och resultatet blev inte vackert.På 43,5mm modellerna?
Det är väl samma mått mellan bandhornen?
Eller menar du att längden på bandhornen är annorlunda så det blir ett "glapp" fram till huset?
Det "gamla" gummit får inte plats helt enkelt. Tog det till min lokala uris som är AD för Oris, även dom sa att det gamla inte passar den nya aquisen. Dom gick med på att prova och resultatet blev inte vackert.
Aquis date relief är så bra! Gillade den på både länk och gummi, saknar den ibland... men den var för stor. Den skulle vart i den nya storleken 41.5 = fullträffHaft min i typ 1-2 månader nu och skulle inte säga att jag tröttnat, även om jag suktat efter en med blå eller grön urtavla på sista tiden... Vill du ha uppmärksamhet är det nog inte rätt klocka (möjligen för en annan klocknörd då), det röda gummibandet drar lite blickar men är väldigt diskret med stållänken.
Brukar varva mellan dom övriga klockorna jag har oavsett..antar jag inte är sån som klarar mig med bara en klocka![]()
![]()
Bland de bästa jag provat och ägt men det är ju inte billigt.Vad tycker panelen om gummit till Aquis?
Tycker gummit är grymt! Tyckte Klaspen var en aning bulkig i början men inget jag längre tänker på! bra micro justeringar som funkar utmärkt vid varma dagar när man snabbt behöver lossa bandet lite! Och sen luktar det helt fantastisk gott av vanilj! Gillar mitt skarpt och kan bara rekommendera!Vad tycker panelen om gummit till Aquis?
Även jag gillar det starkt, vet inte om det har potential att luggas om man har hårigare armar däremot?Tycker gummit är grymt! Tyckte Klaspen var en aning bulkig i början men inget jag längre tänker på! bra micro justeringar som funkar utmärkt vid varma dagar när man snabbt behöver lossa bandet lite! Och sen luktar det helt fantastisk gott av vanilj! Gillar mitt skarpt och kan bara rekommendera!