Inte så dum.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mywatch är pålitliga enligt mitt sägo.Hej!
Tänkte köpa min första "dyra" klocka och har siktet inriktat på Oris Aquis 39,5mm, inte helt hundra på färgen ännu men tror det blir mellan svart och blå/midnight blue.
Hur gör man för att köpa? Stor skillnad på priset om man jämför mellan en AD och tillexempel Mywatch.nu, skiljer liksom 5-7k. Är väldigt rädd för att få hem en fake klocka. Har ni några tips?
Vad har fredrikssons ur för hemsidan? Hittar den inte.Mywatch är pålitliga enligt mitt sägo.
Kolla Fredrikssons ur, igår kväll när jag kikade på deras hemsida hade de rea på aquis 39.5 grön och 41,5 blå![]()
Fredmans ur menade jagVad har fredrikssons ur för hemsidan? Hittar den inte.
Bra val, det var/är även min första "riktiga" klocka och när två år senare använder jag den dagligen Köpte förövrigt hör på KS, håll utkik här och du får en pålitlig säljare.Hej!
Tänkte köpa min första "dyra" klocka och har siktet inriktat på Oris Aquis 39,5mm, inte helt hundra på färgen ännu men tror det blir mellan svart och blå/midnight blue.
Hur gör man för att köpa? Stor skillnad på priset om man jämför mellan en AD och tillexempel Mywatch.nu, skiljer liksom 5-7k. Är väldigt rädd för att få hem en fake klocka. Har ni några tips?
41,5 när det gäller Aquis finns väl inte, men du kanske menade nån annan Oris.Mywatch är pålitliga enligt mitt sägo.
Kolla Fredrikssons ur, igår kväll när jag kikade på deras hemsida hade de rea på aquis 39.5 grön och 41,5 blå![]()
Hittade denna i 41,5,mm41,5 när det gäller Aquis finns väl inte, men du kanske menade nån annan Oris.
Aha. Kände inte alls till att de fanns i den storleken numera. Trodde det var 43,5mm som gällde om man ville ha större än 39,5mm. 41,5mm måste vara ganska nytt?
Ja, det är en ny modell och finns än så länge bara i blått.Aha. Kände inte alls till att de fanns i den storleken numera. Trodde det var 43,5mm som gällde om man ville ha större än 39,5mm. 41,5mm måste vara ganska nytt?
Håll utkik på Klockmagasinet.se, de brukar ha regelbundna kampanjer då man kan göra fynd. Gnomonwatches.com kan också vara ett alternativ och har snabb frakt med Dhl även om de är belägna i Singapore så tänk på att det blir tull och moms.Hej!
Hej!
Aha. Kände inte alls till att de fanns i den storleken numera. Trodde det var 43,5mm som gällde om man ville ha större än 39,5mm. 41,5mm måste vara ganska nytt?
Precis provat 41,5. Satt som en smäck på min 18 cm arm.Ja, det är en ny modell och finns än så länge bara i blått.
Precis provat 41,5. Satt som en smäck på min 18 cm arm.
Men finns bara i blått och på länk och AD kände inte till om den skulle komma i fler färger eller med gummi.
Det var faktiskt den bästa klocka jag provat på länge. En svart på svart gummi hade jag kunnat bära 6 dagar i veckan året runt.
Nej, jag tog inga bilder. Men jag tycker precis som du. 43,5 är aningen för stor och 39,5 är fel i proportionerna.tog du några bilder?
Jag har snurrat ett 100-tal klockor i högre och lägre prisklasser de senaste åren och Oris, i synnerhet Aquis, är det i särklass mesta bang for the buck jag stött på hittills. Men 43.5 kändes alltid liiite för stor och 39.5 kändes lite fel I proportionerna väl på armen.
Stora förhoppningar på 41.5 som jag inte hunnit testa än. Ska finnas gummi enligt Oris
https://oris.ch/en/watch/oris-aquis-date/01-733-7766-4135-07-4-22-64fc
edit: ”available in july”
Grattis, vilken skönhet!Nu är jag åxå med:
![]()
Mycket fin!!Nu är jag åxå med:
![]()
Första intrycket: riktigt trevlig!!! Snygga kontraster med den svarta tavlan och gyllene index och visare. Bronsbezellen gör sitt åxå.Mycket fin!!hur var första intrycket?
Ja, länken smalnar av snabbt från sina 20mm vid bandhornen till 14mm vid låset. Det tillsammans den ”nitade” länkdelarna förstärker dess anspelningar av vintage.Tavlan ser verkligen sjukt trevlig ut som du säger! Är ingen jätte fan av brons boetter men tycker det är ett fantastiskt drag att bryta av allt rostfritt med en brons bezel! Hur känns länken? Den är rätt tarperad väl?