• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Clean Ocean 39,5mm :)

63DFDF6F-BFC2-4958-BE0F-7116F5F27591.jpeg
 

Victore

Breitling
Hallå, har en oris aquis pvd som det sitter ett gummiband på sen tidigare. Har länge varit sugen på att skaffa ett metall armband till den, har dock inte lyckats hitta något än. Vet nån här om det finns? Alternativt så är jag sugen på ett svart läder och skulle vara tacksam för tips på den fronten också! Tack på förhand.
 

JakobR

Omega
Är så inne på en Oris Aquis Source of Life Limited Edition men lite orolig för storleken, blir lite skrämd av 43.5mm och har inte haft någon att testa IRL...
Har en Speedy sedan innan och tycker den sitter perfekt storleksmässigt.
Någon som kan ge input på om Source of Life (eller andra 43.5mm Aquis) bärs likvärdigt mot en Speedy eller om jag kanske bör satsa på en annan 39.5mm Aquis istället?
 

Puryeah

Panerai
Har redan sett de bilderna och står fast. Jag venne. Den ser ruff och ofärdig ut. DOCK, kul att de prövar nytt. Kudos!


Kan mycket väl vara så att den utöver att se lite toolig ut snarare än blingig blir som bäst med den kommande patinan i detta utförande. Hade varit skoj om det kom en till forumet, men man får nästan vara die hard Oris fan för att betala den summan, får jag gissa så säljer de slut på nolltid med tanke på hur få ex det är som tillverkas.
 
Kan mycket väl vara så att den utöver att se lite toolig ut snarare än blingig blir som bäst med den kommande patinan i detta utförande. Hade varit skoj om det kom en till forumet, men man får nästan vara die hard Oris fan för att betala den summan, får jag gissa så säljer de slut på nolltid med tanke på hur få ex det är som tillverkas.
Ja det känns definitivt som en klocka man måste se i verkligheten.

får hålla tummarna att någon med bra kamera på KS kniper en
 
Hej
Efter att ha köpt/sålt Oris klockor i ett par omgångar börjar jag bli väldigt nöjd med min trio. Bra mix för olika tillfällen.

Hur trivs du med den blåa? Jag tänkte själv köpa en big crown pointer-date men har inte kommit till skott riktigt än.

Är det bara jag, eller har Oris släppt en med annan finnish på dialen nu 2020? den ser så jäkla blå ut på vissa bilder på Chrono. Då jämför med din som även sett IRL, som har en mer omättad blå.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Är så inne på en Oris Aquis Source of Life Limited Edition men lite orolig för storleken, blir lite skrämd av 43.5mm och har inte haft någon att testa IRL...
Har en Speedy sedan innan och tycker den sitter perfekt storleksmässigt.
Någon som kan ge input på om Source of Life (eller andra 43.5mm Aquis) bärs likvärdigt mot en Speedy eller om jag kanske bör satsa på en annan 39.5mm Aquis istället?

Allt beror på handledsstorleken och vana.
Jag testade Clean Ocean på Magnussons i Gbg bara för någon månad sen och den tycker jag är för liten för mig.
Å andra sidan har jag i princip inte haft en klocka under 42mm (och mer eller mindre bara Oris) de senaste 15 åren och då har jag 17,5-18 handleder.
Tycker att har man 17cm och under så passar 40mm och mindre mycket bättre, blir liksom bara en stor klump annars.
 

JakobR

Omega
Allt beror på handledsstorleken och vana.
Jag testade Clean Ocean på Magnussons i Gbg bara för någon månad sen och den tycker jag är för liten för mig.
Å andra sidan har jag i princip inte haft en klocka under 42mm (och mer eller mindre bara Oris) de senaste 15 åren och då har jag 17,5-18 handleder.
Tycker att har man 17cm och under så passar 40mm och mindre mycket bättre, blir liksom bara en stor klump annars.
Tack för svaret! Håller med dig gällande 40mm!
 
Topp