• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Jag fick min första Oris idag, är sjukligt nöjd, Chronoris :cigar:
Screenshot_20200730_175728.jpg

Va brukar aquis gmt gå för? Beggade? Är sugen på en sån (är på jakt efter alla oris känns det som)
Hehe, men fan va jag insåg nu att gmt’n är läcker

Hallå!
Är nog ute efter lite tips. Ska köpa min första något dyrare klocka, dvs. någonstans mellan 15-20 000 kr (eventuellt upp till 25 000, men hoppas inte på det :D). Var på Fredmans ur i Stockholm (trevligt ställe för övrigt!) som har en hel del klockor i just den prisklassen. Gick ursprungligen dit för att spana in en Hydroconquest eller Heritage (dvs. Longines), men fastnade något otroligt för just Oris! Har aldrig överhuvudtaget kollat åt Oris-hållet tidigare, utan snarare tyckt att det verkar som något b-märke (är väldigt ny med klockintresset, därav min okunskap), men satan vilka klockor. Fick pröva klockhandlarens egna Divers Sixty Five Momotaro. Han hade sin med en metallänk och erbjöd mig klockan med länk allt som allt för 23tkr. Ska givetvis fundera vidare och har någon tips mottages det med stor tacksamhet. Men helvete vad snygg Momotaro är. (Bild från Google)
Oris-x-Momotaro-Jeans-Divers-Sixty-Five-review-9.jpg

Senast ändrad:
Hallå!
Är nog ute efter lite tips. Ska köpa min första något dyrare klocka, dvs. någonstans mellan 15-20 000 kr (eventuellt upp till 25 000, men hoppas inte på det :D). Var på Fredmans ur i Stockholm (trevligt ställe för övrigt!) som har en hel del klockor i just den prisklassen. Gick ursprungligen dit för att spana in en Hydroconquest eller Heritage (dvs. Longines), men fastnade något otroligt för just Oris! Har aldrig överhuvudtaget kollat åt Oris-hållet tidigare, utan snarare tyckt att det verkar som något b-märke (är väldigt ny med klockintresset, därav min okunskap), men satan vilka klockor. Fick pröva klockhandlarens egna Divers Sixty Five Momotaro. Han hade sin med en metallänk och erbjöd mig klockan med länk allt som allt för 23tkr. Ska givetvis fundera vidare och har någon tips mottages det med stor tacksamhet. Men helvete vad snygg Momotaro är. (Bild från Google)
Oris-x-Momotaro-Jeans-Divers-Sixty-Five-review-9.jpg

Jo, den är galet snygg den där:)
Sedan tycker jag 23' är i överkant även om du får metallänken.
Dels så tycker jag orginalet är snyggare och sprillans ny i Sverige så ligger den på 21'.
På Chrono24 några tusenlappar billigare än det.

Då får man äntligen börja posta i Oris- tråden!! :happyhappy:

Väldigt imponerad av nyköpet. Visst den e stor och tung och är väl inte jätte förtjust i de polerade delarna av länken då klockan blir lite blingig.. men annars riktigt nöjd!Väldigt trevliga färger ihop :)

(Ständigt kladdig dock då jag har en bebis som redan e förtjust i pappas klockor :D:heart:).
20200801_195056.jpg
20200801_195212.jpg

Tillbaka
Topp