• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Inspirert av Oris. :)

23B169DA-D0AF-4912-A90D-E817F3D8495B.jpeg

Köpte min Aquis 39,5 här på forumet före sommaren men både länken och spännet var i ganska ruggigt skick. Passar mig bra men skulle ändå vilja testa 41,5mm.
Köpte dock det sista armbandet från Klockmagasinet. Dyrt, men värt det tycker jag nu när det sitter på :)
Jobbigt att följa denna tråd, så många fina modeller Oris har:oops:
IMG_20200831_121811.jpg IMG_20200831_121730.jpg IMG_20200829_091616.jpg IMG_20200829_091618.jpg IMG_20200829_091624.jpg

Hallå! Har lite svårt att hänga med Oris, hur ofta släpper de sina Limited Editions??

Ärligt så är det mest hela tiden:D
Jag räknar inte Oris limiterade upplagor riktigt på samma sätt som andra märken och syftena är lite olika.
Andra släpper ofta en limiterad upplaga på 50-500 ex för att skapa exklusivitet (Oris oftast runt 2000 ex).
Oris släpper limiterade upplagor för att kunna ge stöd/bidrag till projekt som engagerar dom.
T, ex diverse havs- sjö- flod-projekt med tydlig miljöinrikting eller Movember Edition för stöd till forskning inom prostata cancer.
Oris limiterade upplagor skiljer ju också väldigt lite i pris jämfört med "orginalet".
Oftast inte mer än någon tusenlapp i listpris.

Ärligt så är det mest hela tiden:D
Jag räknar inte Oris limiterade upplagor riktigt på samma sätt som andra märken och syftena är lite olika.

Andra släpper ofta en limiterad upplaga på 50-500 ex för att skapa exklusivitet (Oris oftast runt 2000 ex).
Oris släpper limiterade upplagor för att kunna ge stöd/bidrag till projekt som engagerar dom.
T, ex diverse havs- sjö- flod-projekt med tydlig miljöinrikting eller Movember Edition för stöd till forskning inom prostata cancer.
Oris limiterade upplagor skiljer ju också väldigt lite i pris jämfört med "orginalet".
Oftast inte mer än någon tusenlapp i listpris.

Okay va bra för det är precis den uppfattningen jag fått! Är så sjukt sugen på en Clean Ocean men funderade på om man skulle vänta på nästkommande släpp och hoppas på en 39.5mm till!? Sett något om när nästa släpp kan bli?? (Borträknat att Seoul precis släpptes)

Okay va bra för det är precis den uppfattningen jag fått! Är så sjukt sugen på en Clean Ocean men funderade på om man skulle vänta på nästkommande släpp och hoppas på en 39.5mm till!? Sett något om när nästa släpp kan bli?? (Borträknat att Seoul precis släpptes)

Inte en aning, men med tanke på att mindre storlekar blir mer och mer populära så kan man ju önska sig fler Aquis limited edition i 41,5 och 39,5mm.

Fast frågan är om det kommer en lika snygg som Clean Ocean?
Den är grymt fin så jag hade satsat på den i vilket fall, går ju flippa när en ny kommer:D

Efter en sjuuuukt lång väntetid är äntligen min Propilot Bigcrown tbx efter lite lagning. 21 veckor tog det. :(
20200904_152519.jpg

Det verkar inte som att det har gått så fort minsann på Oris verkstad. Min lämnades in den 16 januari för reperation och kom tillbaka den 15 augusti - cirka 30 veckor alltså...
eeehhh, inte okej med så långa väntetider tycker jag... :confused:
Man kan ju undra varför?! Har de så mycket service-/reparationsärenden eller vad är problemet? o_O

Tillbaka
Topp