Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänkte precis skriva och fråga om det inte är samma ref som min i bakgrunden, tills jag insåg att det är min bild i bakgrunden..Sitter på jobbet och kollar Oris
![]()
Tänkte precis skriva och fråga om det inte är samma ref som min i bakgrunden, tills jag insåg att det är min bild i bakgrunden..Fin Aquis!
Hallå! Har lite svårt att hänga med Oris, hur ofta släpper de sina Limited Editions??
Ärligt så är det mest hela tiden
Jag räknar inte Oris limiterade upplagor riktigt på samma sätt som andra märken och syftena är lite olika.
Andra släpper ofta en limiterad upplaga på 50-500 ex för att skapa exklusivitet (Oris oftast runt 2000 ex).
Oris släpper limiterade upplagor för att kunna ge stöd/bidrag till projekt som engagerar dom.
T, ex diverse havs- sjö- flod-projekt med tydlig miljöinrikting eller Movember Edition för stöd till forskning inom prostata cancer.
Oris limiterade upplagor skiljer ju också väldigt lite i pris jämfört med "orginalet".
Oftast inte mer än någon tusenlapp i listpris.
Okay va bra för det är precis den uppfattningen jag fått! Är så sjukt sugen på en Clean Ocean men funderade på om man skulle vänta på nästkommande släpp och hoppas på en 39.5mm till!? Sett något om när nästa släpp kan bli?? (Borträknat att Seoul precis släpptes)
Okay va bra för det är precis den uppfattningen jag fått! Är så sjukt sugen på en Clean Ocean men funderade på om man skulle vänta på nästkommande släpp och hoppas på en 39.5mm till!? Sett något om när nästa släpp kan bli?? (Borträknat att Seoul precis släpptes)
Fast frågan är om det kommer en lika snygg som Clean Ocean?
Den är grymt fin så jag hade satsat på den i vilket fall, går ju flippa när en ny kommer![]()
Men tänk om de skulle göra en lite Tudor-Style med Clean Ocean Bezelen och en Navy-Blå, helt matt tavla... hade verkligen kunnat va något!Fast frågan är om det kommer en lika snygg som Clean Ocean?
Den är grymt fin så jag hade satsat på den i vilket fall, går ju flippa när en ny kommer![]()
Helt med dig! Är på jakt nu så hör av dig om du ser någon![]()
Finns ju ett gäng på Chrono24 men det beror på vad man vill betala.
Hade nog varit väldigt nöjd om jag fått tag i en för 14-15 och dom är ett par tusenlappar dyrare där.
Gratulerar!!Ramlat över en oris oxå
![]()
Det verkar inte som att det har gått så fort minsann på Oris verkstad. Min lämnades in den 16 januari för reperation och kom tillbaka den 15 augusti - cirka 30 veckor alltså...Efter en sjuuuukt lång väntetid är äntligen min Propilot Bigcrown tbx efter lite lagning. 21 veckor tog det.
![]()
Efter en sjuuuukt lång väntetid är äntligen min Propilot Bigcrown tbx efter lite lagning. 21 veckor tog det.
![]()
eeehhh, inte okej med så långa väntetider tycker jag...Det verkar inte som att det har gått så fort minsann på Oris verkstad. Min lämnades in den 16 januari för reperation och kom tillbaka den 15 augusti - cirka 30 veckor alltså...
Tycker också det känns sådär. Jag fick det förklarat till mig att de behövde invänta reservdelar som inte fanns på lager + Corona.eeehhh, inte okej med så långa väntetider tycker jag...
Man kan ju undra varför?! Har de så mycket service-/reparationsärenden eller vad är problemet?![]()
Ja det är det gamla vanliga, Covid-19, för lite personal i Verkstaden i Danmark osv.eeehhh, inte okej med så långa väntetider tycker jag...
Man kan ju undra varför?! Har de så mycket service-/reparationsärenden eller vad är problemet?![]()
Ja det är lite väl helt klart.Tycker också det känns sådär. Jag fick det förklarat till mig att de behövde invänta reservdelar som inte fanns på lager + Corona.
Oh jävlar 30 veckor! Helt sjukt ju!Det verkar inte som att det har gått så fort minsann på Oris verkstad. Min lämnades in den 16 januari för reperation och kom tillbaka den 15 augusti - cirka 30 veckor alltså...