• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

aquvist

Cartier
2-Faktor
Måste fråga, är det flera som har fått med denna låda när dom köpt sin Aquis?

IMG_20201003_173150.jpg
IMG_20201003_173226.jpg
 

Kasse

Omega
Den GMT du köpte är brutal också. Antar att du är jävligt nöjd med den
Ja, har ju bara haft den någon dag men otroligt positivt överaskad över alla detaljer, den fina kvaliten och att den faktiskt sitter riktigt bra trost sin storlek. Hade bara testat en vanlig Prodiver som hastigast innan. Nu har jag också beställt länken till den men den var 4-6 veckor bort men då har jag ju faktiskt två klockor i en kan man säga. Har inte riktigt fattat, men samma modell med länken verkar vara en tidigare modell som inte finns kvar på Oris hemsida över nuvarande sortiment. Men gick som sagt att beställa länken som reservdel :)
 

Björklund

Panerai
Lagt in en köpes-annons men provar här också...
Söker en Chronoris Movember Edition för liknande pris som de gått för tidigare här på KS. Gärna f2f i Sthlms-trakten.
 
Senast ändrad:

Mr.Sun

Breitling
2-Faktor
Chronoris Williams.. smekmånaden är total! Den klocka tillsammans med GS Snowlake som jag blivit mest ”blown away” över att se irl! Bilder gör den inte rättvisa. Sen trodde jag att det skulle bli svårt att vänja sig vid att inte ha konsekvent sekundvisning, men jag hade fel.. :)
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Chronoris Williams.. smekmånaden är total! Den klocka tillsammans med GS Snowlake som jag blivit mest ”blown away” över att se irl! Bilder gör den inte rättvisa. Sen trodde jag att det skulle bli svårt att vänja sig vid att inte ha konsekvent sekundvisning, men jag hade fel.. :)
En annorlunda och mycket coolare "Batman". Tummen upp från mitt håll:)
 

grand.in

Omega
2-Faktor
Hej Orisvänner!

Jag har snöat in på Divers 65 i 36 mm. I väntan på en 36 mm helt i brons (som ännu inte finns:)) hade jag i princip bestämt mig för en blå på länk. Delvis för att att jag gillar blå klockor och delvis för att jag aldrig riktigt förstått grejen med att bara vridringen (och inte inlägget) är i brons (för visst är det brons och inte bara belagd metall?). Men nu vacklar jag! Provade en svart på länk häromdagen och den har en väldigt behaglig och fin värme i tavla tack vare index och visare i rosé. Och så var den där vridringen i brons inte så dum ändå.... :) Om dom ändå bara hade skippat datumfönstret!
Hjälp mig gärna att komma fram till ett beslut! Bilder, tankar, synpunkter, glada tillrop, idiotförklaringar - allt tas tacksamt emot. Hit me!

Tack på förhand!

Det blev till slut den blå på länk. Idag bekantar vi oss för första gången och hittills kommer vi väl överens. Storleken och färgen känns helt rätt och det kupade glaset är fantastiskt!

Nästa klocka får bli brons och svart. Har redan spanat in ett visst franskt märke... :)

IMG_20201008_074629.jpg
IMG_20201008_074601.jpg
 

LennyK

Panerai
Ingen som bara av en händelse råkar ha ett svart spänne till en Oris liggandes? Jag lade ut en annons men tänker att man lika gärna kan slänga ut en fråga här...

Tänkte ha det till det gula extra bandet till min Dive Control , den dagen när man får feeling för den färgen ...
 
Topp