maan
Basic
Vart har du köpt det blåsvarta chevron?Jag har köpt utan länk så jag får vara kreativ med band iställetDe här brukar jag ha. Bäst är nog ett blåsvart chevron och svart perlon.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vart har du köpt det blåsvarta chevron?Jag har köpt utan länk så jag får vara kreativ med band iställetDe här brukar jag ha. Bäst är nog ett blåsvart chevron och svart perlon.
![]()
Hej Orisvänner!
Jag har snöat in på Divers 65 i 36 mm. I väntan på en 36 mm helt i brons (som ännu inte finns) hade jag i princip bestämt mig för en blå på länk. Delvis för att att jag gillar blå klockor och delvis för att jag aldrig riktigt förstått grejen med att bara vridringen (och inte inlägget) är i brons (för visst är det brons och inte bara belagd metall?). Men nu vacklar jag! Provade en svart på länk häromdagen och den har en väldigt behaglig och fin värme i tavla tack vare index och visare i rosé. Och så var den där vridringen i brons inte så dum ändå....
Om dom ändå bara hade skippat datumfönstret!
Hjälp mig gärna att komma fram till ett beslut! Bilder, tankar, synpunkter, glada tillrop, idiotförklaringar - allt tas tacksamt emot. Hit me!
Tack på förhand!
Av 36 mm så är denna min favorit.
Tycker att designen/färg/material håller samman absolut bäst.
Tycker definitiv brons oavsett
![]()
Skär av en av de undre typflärparna, så ligger den mkt plattare mot handledenTack för input! Den gör sig onekligen väldigt fint på bruna band, både nato och läder. Testade den blå på nato och den bärs väldigt bekvämt! Är annars inte så förtjust i nato då jag tycker att klockorna tenderar att bli aningen för höga.
Bra tips, tack!Skär av en av de undre typflärparna, så ligger den mkt plattare mot handleden
Av 36 mm så är denna min favorit.
Tycker att designen/färg/material håller samman absolut bäst.
Tycker definitiv brons oavsett
![]()
Snygg! Och dessutom en fantastisk klocka.
Är det någon som vet om ett liknande nato från Oris finns helt i blått? Vet att det finns ett blått med svart rand.
Har idag köpt min först Oris.Någon som har erfarenhet av att korta gummistrap själv eller borde jag dyka in hos en AD och få det gjort? Gäller en Prodiver GMT.
ok, tack! Får undersökas vidareFinns med vit rand också men jag har inte sett någon Oris orginal nato i helblått.
Tack för tips! Då kapar jag alltså vid ett av de markeringsstrecken på bandet, jag behvöer korta en ganska bra bit så jag kan nog öva mig fram en liten bit i tagetJag gör det själv men använd helst inte sax, det kan lätt bli snett.
Ta en riktigt vass kniv så blir det rakt och snyggt.
Ha en underbar helg därute med era Orisar!
Detsamma! Riktigt fin kombination, speciellt nu till hösten
![]()
Ja, Oris har uppenbarligen tänkt att gummi även ska passa större primater än homo sapiens...Tack för tips! Då kapar jag alltså vid ett av de markeringsstrecken på bandet, jag behvöer korta en ganska bra bit så jag kan nog öva mig fram en liten bit i taget![]()
Ja, Oris har uppenbarligen tänkt att gummi även ska passa större primater än homo sapiens...
Upplever det lite störande med Aquis gummi att änden med hål som inte ska kapas nästan går ett varv runt handleden (17,5cm) på egen hand, vilket gör det lite klumpigt. Det grymma spännet väger upp det mesta av iritationen.
Det finns rätt god marginal i spännet för att dölja om det blir lite snett, så det där fixar du!
Okej, jag köper det argumentet till hälften.Det är för att du ska kunna ha den utanpå dykardräkten, om man nu nånsin ens mer än badar med sin klocka hehe
![]()
Jag kanske låter väl negativ.Ok jag ger mig och har aldrig haft en Aquis. Mitt Tropic till diver 65 var också svinlångt. Så jag körde med ett Uncle Seiko istället :|... @SpejsMan
Okej, jag köper det argumentet till hälften.
Han på bilden har gissningsvis en 3mm neoprendräkt. Detta är mer hard core för dyk när vattnet nästan är hårt:
![]()
Trots 6mm neopren och att jag kapat bandet med typ 3cm finns det gott om band kvar.
Betänk även att bandet måste sitta hårt spänt runt handleden eftersom dräkten pressas samman när man dyker djupare. Trist om klockan glider av
![]()
Ärligt talat svårt att se att hela denna längd kommer användas av någon.
Det är ju kanon om man tar hänsyn till 100% av allas behov, men inte när det kommer på bekostnad för 99,99% av användarna. Hade då hellre sett en separat längre rem för de som dyker lika kallt som jag och har 23cm handleder.
BTW, noterade när jag bytte till gummit att Oris vänt texten fel väg
![]()
Var det du som högg den sista i lager?![]()
![]()
![]()
![]()
Inte direkt aktiv i denna tråden även om jag ägt en del Oris genom åren. Men nu kände jag att jag får dela med mig av denna goding. Oris Dive Control
Tack! Jag tror banne mig det! Från en återförsäljare i Finland . Hade sökt med lampa o lykta överallt tills jag hittade denVar det du som högg den sista i lager?Otroligt fin klocka!!!
Hehe!! Precis samma här! Kollade på båda modellerna och slog till på GMT:n. Såg kort efter att båda tog slut så vi måste ha köpt de typ samtidigtTack! Jag tror banne mig det! Från en återförsäljare i Finland . Hade sökt med lampa o lykta överallt tills jag hittade den