Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
På förekommen anledning kan jag absolut inte avgöra detta själv men däremot kan jag av egen erfarenhet föreslå att du öppnar bakboetten och visar upp verket i den. Då kanske det blir lättare för Oris-kännare att uttala sig. Ett annat tips är att dubbel-posta i vintage-tråden, där kan dom mycket om just 'fake' eller fix. Lycka till och hoppas den är legit.Hej,
Gärna kommentarer på denna. Kan den var en fake eller "fixad"?![]()
På förekommen anledning kan jag absolut inte avgöra detta själv men däremot kan jag av egen erfarenhet föreslå att du öppnar bakboetten och visar upp verket i den. Då kanske det blir lättare för Oris-kännare att uttala sig. Ett annat tips är att dubbel-posta i vintage-tråden, där kan dom mycket om just 'fake' eller fix. Lycka till och hoppas den är legit.
Edit: Oooppsss, sen på bollen...
Tack för svar och tips på vintage tråden, inte köpt den än (då jag misstänkte att den kunde vara fake) så kan inte öppna den och kolla verket.På förekommen anledning kan jag absolut inte avgöra detta själv men däremot kan jag av egen erfarenhet föreslå att du öppnar bakboetten och visar upp verket i den. Då kanske det blir lättare för Oris-kännare att uttala sig. Ett annat tips är att dubbel-posta i vintage-tråden, där kan dom mycket om just 'fake' eller fix. Lycka till och hoppas den är legit.
Edit: Oooppsss, sen på bollen...
Har problem med att skruvarna till länkarna kommer ur efter ett tag på en oris aquis titan, alltså inte dom 2 större som håller länken mot själva uret utan dom mindre vid spännet där jag haft isär och kortat ner länken. Något tips på hur man fixar detta? Har inte heller rätt skruvmejsel då jag inte vet exakt mått utan har en nerslipad variant av mejsel. önskar gärna tips på mejsel samt ev nån gänglåsning ifall det kan användas?
Riktigt fräck!Kolla här då. Ny Oris Propilot GMT på 41 mm. Cool!
![]()
Tyckte det stod 2400 USD på wornandwound. Limiterad till 1000 st.Riktigt fräck!
Har du prisuppgift?
Riktigt snyggKolla här då. Ny Oris Propilot GMT på 41 mm. Cool!
![]()
Snygg! Är det den som är limiterad?Riktigt snygg
Missade visst posten före, sorry!Snygg! Är det den som är limiterad?
Kul med en lite annorlunda kombo till klockan. Har själv haft lite svårt att hitta matchande alternativ till denna. Har du testat fler band?Oris på eftermiddagspromenix
![]()
Jag har köpt utan länk så jag får vara kreativ med band iställetKul med en lite annorlunda kombo till klockan. Har själv haft lite svårt att hitta matchande alternativ till denna. Har du testat fler band?
Min känsla är att Oris är ett märke återförsäljare har rätt goda marginaler på, och ett märke som tillåter fri prissättning, så det är nog inte omöjligt.Vart sugen ett tag på en Prodiver... är det här en deal som är för bra för att vara sann??
https://www.klockmagasinet.com/oris-prodiver-gmt-01-748-7748-7154-07-4-26-74teb
Ok, tack för input! Man blir ju alltid lite misstänksam när nåt verkar vara lite för bra..Min känsla är att Oris är ett märke återförsäljare har rätt goda marginaler på, och ett märke som tillåter fri prissättning, så det är nog inte omöjligt.
Cool, när är den ifrån?Oris på eftermiddagspromenix
![]()
Det är 65 Bico från förra året. Trevlig om man gillar bronsCool, när är den ifrån?
Väldigt trevlig!Det är 65 Bico från förra året. Trevlig om man gillar brons![]()
I min annons finns lite bilder längst ner på mina favoritband till Bicon. Körde mest svart Tropic (från Uncle Seiko), Oris egna är ju fantastiskt med dyrt aftermarket.Kul med en lite annorlunda kombo till klockan. Har själv haft lite svårt att hitta matchande alternativ till denna. Har du testat fler band?
Stort tack för inspirationenI min annons finns lite bilder längst ner på mina favoritband till Bicon. Körde mest svart Tropic (från Uncle Seiko), Oris egna är ju fantastiskt med dyrt aftermarket.
https://klocksnack.se/threads/oris-divers-sixty-five-bico.130464/
Mvh Svenne
Snyggt! Stort tack, uppskattasJag har köpt utan länk så jag får vara kreativ med band iställetDe här brukar jag ha. Bäst är nog ett blåsvart chevron och svart perlon.
![]()