Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Rätt stor prisskillnad, så tvivlar på att en sänkning behövs.Vad tror ni, kommer man att 'dumpa' priserna på lagerklockor med de gamla verken? Eller kommer det att devalvera varumärket?![]()
Tycker Oris gör helt rätt. Visst, denna kostar ju som en black Bay 58 men misstänker att denna blir lättare att få tag på och inte går upp utan ned i pris.
Dock så är just denna första variant inget för mig... Blir intressant att se vad som kommer härnäst
Ja men precis. För den spec man får är det grymt. Sen kanske inte denna första är ens egen cup of tea men det kanske kommer...Finns redan för 26,5' hos gråhandlare på Chrono24 och det tycker jag är ruskigt prisvärt för det verket.
Om man gillar Aquis eller inte är en annan sak.
Hade gärna sett 400:an i fler storlekar och modeller, och gärna fort som fan![]()
Denna bör väl ändå hamna typ 5' lägre än en BB58, om man kollar nypris hos AD. Skulle man jämföra Aquis Cal400 hos AD med marknadspris för en BB58, är Aquisen typ 8' billigare. Jag vet inte, men kan va att de hittar ett prisområde där för folk som vill lägga max 30'-isch för en klocka, och då ligger den kanske inte så illa till med tanke på specen man ändå får för det priset.Tycker Oris gör helt rätt. Visst, denna kostar ju som en black Bay 58 men misstänker att denna blir lättare att få tag på och inte går upp utan ned i pris.
Dock så är just denna första variant inget för mig... Blir intressant att se vad som kommer härnäst
Otroligt snygg klocka!Då var vinterarmbandet på
![]()
Aa problemet är att den kostar mer än vad jag vill spendera på en klocka just nu. men i framtiden kanskeDen är ute på Köp & Sälj![]()
Jo men precis. Dom bör nog hamna runt 30k och gärna under tror jag för att få sälja denna tex.Denna bör väl ändå hamna typ 5' lägre än en BB58, om man kollar nypris hos AD. Skulle man jämföra Aquis Cal400 hos AD med marknadspris för en BB58, är Aquisen typ 8' billigare. Jag vet inte, men kan va att de hittar ett prisområde där för folk som vill lägga max 30'-isch för en klocka, och då ligger den kanske inte så illa till med tanke på specen man ändå får för det priset.
Det blev ett besök hos Magnussons Ur och inte fan kunde jag säga nej till den här skönheten
![]()
![]()
![]()
Grattis! Riktigt finDet blev ett besök hos Magnussons Ur och inte fan kunde jag säga nej till den här skönheten
![]()
![]()
![]()
Stort grattis! Den ser riktigt fin ut! Hur känns den jämfört med äldre Aquis (er?)?Det blev ett besök hos Magnussons Ur och inte fan kunde jag säga nej till den här skönheten
![]()
![]()
![]()
Snyggt! Alltid kul att vara först ocksåÄr det svart eller mörkblå vridring?
Stort grattis!Det blev ett besök hos Magnussons Ur och inte fan kunde jag säga nej till den här skönheten
![]()
![]()
![]()
Stort grattis! Den ser riktigt fin ut! Hur känns den jämfört med äldre Aquis (er?)?
Grymt bra!Det blev ett besök hos Magnussons Ur och inte fan kunde jag säga nej till den här skönheten
![]()
![]()
![]()
Wow.. Vilken djup i tavlanAquis Date Cal 400Väldigt trevlig blå tavla!
![]()
Tror inte det är fotot dessvärre.Wow.. Vilken djup i tavlanlite tråkigt dock att datumhjulet inte matchar med tavlan
Hur är alignment på bezeln? Ser lite off ut men det är nog vinkeln på fotot.
Det är så olika hur en klocka bärs, handlar om boettens form, luggarnas form kontra längd och höjd, men även tyngd och balans. En 43,5mm Aquis är inte så tjock och rätt välbalanserad pga det tycker iaf jag. Däremot är den rätt tung med länk. Jag kollar just nu på ny Aquis, och är lite inne på att känna på en 41,5mm.Hej! Kollat runt här på alla fina Orisar. Tänkte kolla lite med er, är sugen på att köpa min första dyra klocka och det lutar mot en oris då! Och dem det lutar mot mest är oris aquis clipperton limeted edition. Eller oris aquis lake baikal limited edition. Någon av dem iallfall, tänkte se om ni vet vad en service går på för dem?
Är en 43,5mm för stor om handleden är 17,5? Och något viktigt att tänka på!Tacksam för svar!
Här var det ovanligt lugnt, så får väl posta en bild på orsaken till att jag inte trodde det var bilden.
![]()
Trevlig kväll hörrni!
Har man haft SKX så är man härdad.Hmm, det där såg ju inte så bra ut...![]()