• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Om någon är intresserad av en prodiver så har jag lagt ut min i "köp och sälj". Tråkigt att skiljas från den men blidde en dyr månad så hat inget val. Lol
Jäkla klockberoende, är värre än sex, drugs and rocknroll. Lol

Kärlek :hungry:
image.jpeg

image.jpeg

Snart är även jag medlem i den exklusiva skaran med en Oris på handleden. Sålde igår en Hydroconquest för att senare bjuda hem en Aquis från EBay. Nu går man som ett barn på julaftons morgon och väntar på paketet, även om det lär dröja nån vecka innan det kommer. 11 månaders garanti kvar, köpt på AD i London. Hoppas den är lika fin som säljaren påstår, för då kommer vi nog trivas bra tillsammans, jag och min Oris!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Snart är även jag medlem i den exklusiva skaran med en Oris på handleden. Sålde igår en Hydroconquest för att senare bjuda hem en Aquis från EBay. Nu går man som ett barn på julaftons morgon och väntar på paketet, även om det lär dröja nån vecka innan det kommer. 11 månaders garanti kvar, köpt på AD i London. Hoppas den är lika fin som säljaren påstår, för då kommer vi nog trivas bra tillsammans, jag och min Oris!
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Du blir inte besviken!

Äsch, det ser tufft ut, en sån ska ju vara stor! Grattis till en riktigt hård klocka! Ser fram emot massor av bilder i olika trådar!

Kom över den här ORIS Big Crown Chronograph för ett tag sedan. Bar den i helgen för första gången ordentligt och trivdes bra med den, men alltid öppen för förslag.....

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    34.3 KB · Visningar: 71
Kom över den här ORIS Big Crown Chronograph för ett tag sedan. Bar den i helgen för första gången ordentligt och trivdes bra med den, men alltid öppen för förslag.....
Den är också riktigt riktigt snygg tycker jag! Hade jag inte behövt mina pengar till en Carl Brashear hade jag pm'at en fråga om vad du skulle ha för att flippa den... :wideyed:

Otroligt snygg! Är själv nära på att klicka hem en Aquis. Hur stor handled har du och hur tycker du den sitter för en 43mm klocka? :)
Tror att jag har runt 17,5cm, tycker att den sitter riktigt bra. Upplevs inte som 43mm iochmed den integrerade länken och att bandhornen är vinklade neråt! Tycker absolut att du ska klicka hem än, vet att det finns en på KS för 10k med både gummi och länk.

Tror att jag har runt 17,5cm, tycker att den sitter riktigt bra. Upplevs inte som 43mm iochmed den integrerade länken och att bandhornen är vinklade neråt! Tycker absolut att du ska klicka hem än, vet att det finns en på KS för 10k med både gummi och länk.

Det tråkiga är jag har en handled på 16cm, så det kanske blir på gränsen, men den är ju förj*vla snygg ;p

Möjligen hade 40mm varit bättre för dig, dock smalnar 40mm versionens länk av så pass mycket så det är nästan som en damlänk har jag läst, inte alls lika bra som den till 43...

Testade den och håller verkligen med om det. Den kändes väldigt klen för en dykare, det kändes bara fel... Förmodligen därför dom inte producerar den längre :happyhappy: Får väl helt enkel släpa mig till en AD och testa. Njut av din nya Oris nu!

Det tråkiga är jag har en handled på 16cm, så det kanske blir på gränsen, men den är ju förj*vla snygg ;p
Det kommer va lugnt! Det är inte meningen den ska se liten eller ens vanlig ut på handleden utan en del av klockans uttryck är just i stl. Du kommer klara dig. Jag har 16,5-17cm runt handleden och det gick jättebra m Oris 43mm. Kör hårt säger jag

Tillbaka
Topp