Ingen som sitter på en dam aquis?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr inte, men gläd dig åt att du har en dam värd att köpa Aquis till!Ingen som sitter på en dam aquis?![]()
Tyvärr inte, men gläd dig åt att du har en dam värd att köpa Aquis till!
För det antar jag du har.
Lycka till i letandet. Aquis är snyggt. Har herr-varianten.
Den är väl inte med keramisk vridning? Såg så blank ut![]()
Ut på en lite kvällstur i sommarbilen. Oris och skinnpaj på!
Jo den har keramisk vridring. Att den är blank är väl både bra och dåligt. Tycker den är snygg, men det krävs att man putsar den för jämnan då ALLT syns på den.Den är väl inte med keramisk vridning? Såg så blank ut![]()
![]()
Deep Blue kallas den, men söker jag på gradient får jag fram samma klocka, så antar att det är som vanligt med kära barnSer riktigt härligt ut! Är det gradient blue tavlan?
Deep Blue kallas den, men söker jag på gradient får jag fram samma klocka, så antar att det är som vanligt med kära barn![]()
Nej det blev ingen paketöppning tyvärr. Träffade den tidigare ägaren, medlem på det här forumet, personligen för köp och den åkte på handleden direkt efter köp. Jag trivs verkligen med den! Sålde min Longines Hydroconquest till förmån för Aquisen, och trodde inledningsvis att jag skulle sakna att inte kunna växla till olika naton, men länken ger verkligen ingen anledning att önska något annat att hänga dinkan på. Hela klockan känns robust och välbyggd och har en härlig närvaro på handleden. Jag tycker den passar till allt från lite mer dressat till slitna jeans och t-shirt, och min ursprungliga tanke var att detta var nästa steg påväg mot Omega Planet Ocean som jag länge varit sugen på, men som jag känner nu så har jag inte alls bråttom att ta klivet. Jag har svårt att se vilken klocka för runt 10k som skulle kunna väcka ett större ha-begär hos mig, men det är klart, med tiden är det ju alltid kul med nått nytt. För att knyta ihop lite så älskar jag min Oris Deep Blue och bär den med stolthet!Självklart är det deep blue jag menar, läst en recension där de skrev att den hade en gradient blue dial. Hur är den? Har du kanske skrivit en paketöppning? Går väldigt mycket i köp-tankar till sommaren.
Grymt, hur bred är länken?![]()
Nej det blev ingen paketöppning tyvärr. Träffade den tidigare ägaren, medlem på det här forumet, personligen för köp och den åkte på handleden direkt efter köp. Jag trivs verkligen med den! Sålde min Longines Hydroconquest till förmån för Aquisen, och trodde inledningsvis att jag skulle sakna att inte kunna växla till olika naton, men länken ger verkligen ingen anledning att önska något annat att hänga dinkan på. Hela klockan känns robust och välbyggd och har en härlig närvaro på handleden. Jag tycker den passar till allt från lite mer dressat till slitna jeans och t-shirt, och min ursprungliga tanke var att detta var nästa steg påväg mot Omega Planet Ocean som jag länge varit sugen på, men som jag känner nu så har jag inte alls bråttom att ta klivet. Jag har svårt att se vilken klocka för runt 10k som skulle kunna väcka ett större ha-begär hos mig, men det är klart, med tiden är det ju alltid kul med nått nytt. För att knyta ihop lite så älskar jag min Oris Deep Blue och bär den med stolthet!
Grymt, hur bred är länken?
Stämmer! 26mm vid bandhornen och runt 19 vid spännet.Utan att vara helt säker, har för mig att jag läst att den är 26 men att den är tapered down.
Rätt häftigt, men nej jag skulle själv inte bära den offentligt. Man undrar ju hur och varför den togs fram. Och vem som gjorde urtavlan.Här har ni något som förmodligen är rätt unikt.
Oris Acapulco "Saddam Hussein edition".
Vill påpeka att jag inte på nåt sätt sympatiserar med saddam, fick med denna som var/är mycket sliten bland ett köp av en "fyndpåse" klockor.
Vet inte om jag nånsin skulle kunna bära denna offentligt eller vad säger ni?
![]()
Här har ni något som förmodligen är rätt unikt.
Oris Acapulco "Saddam Hussein edition".
Vill påpeka att jag inte på nåt sätt sympatiserar med saddam, fick med denna som var/är mycket sliten bland ett köp av en "fyndpåse" klockor.
Vet inte om jag nånsin skulle kunna bära denna offentligt eller vad säger ni?
![]()
Haha måste vara hemmameckat![]()
Finns inte mångaNågon som vet vilka 40mm Aquis som finns idag?
Yes, till mig. Skulle vilja prova båda storlekarna irl. Tycker min subc på 40 sitter perfekt, men den har o andra sidan maxicase.Finns inte många
Den här exv.
http://www.oris.ch/en/watches/oris-aquis-date/01-733-7676-4154-07-8-21-10p
Är den till dig? Hade kört på 43mm
Alltså den här godingen,,Tjena
Är det ngn som vet när oris diver 65, inte 40 mm utan 42 mm med lume dots dyker upp hos lämplig ad i Sthlm så man kan kika på den? Eller är jag ute och cyklar den kanske redan har dykt upp?
Alltså den här godingen,,![]()