• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Passar på att göra entré i denna tråden. Positivt överraskad av nya dinkan! 🤩
A3B79E1A-6EAD-445F-B2D2-3145F1E15EBA.jpeg
Gillar verkligen reliefen, den ska helt klart vara på det röda gummit!

Såg precis att 43,5mm är 3300:- billigare list än 41,5mm.
Undrar vad det beror på?
Kan knappast behöva fila på verket så mycket för att få in den i huset, Oris har ju uppenbarligen fått in den i en 38mm.

Screenshot_20210615-172931_Chrome.jpg

Screenshot_20210615-172957_Chrome.jpg
Skulle tro det beror på en tilltagande opinion i klocksvängen mot större klockor och för mindre klockor. Jag börjar tvärtom bli mer och mer sugen på en Breitling SuperAvenger 47mm även om min nyaOris 65 divers 42mm inte heller är så dum. Riktigt fin faktiskt😊

Om någon är intresserad av att slänga in ett skambud på min Aquis Calibre 400 så finns den ute till försäljning.
Fråga mig inte varför😅

Om någon är intresserad av att slänga in ett skambud på min Aquis Calibre 400 så finns den ute till försäljning.
Fråga mig inte varför😅

Säljer du din bästa klocka? 🙈😁

Fråga mig inte varför😅

Varför ska du sälja den Jonas? Fin klocka med rätt verk😊

Det är inget fel på verket, helt klart något av det bästa som finns på marknaden i den prisklassen 👍
Och den blåa tavlan/bezeln är sjukt fin.
Jag kan väl säga så här, det finns fler Orisar med det verket;)
Och lite ombyte skadar inte😁

Minns jag rätt så hade du rejäla handleder, så jag hoppas inte att du köper en mindre Aquis 😉

Äh lägg av, den där är ju sjukt bra!
Har letat och letat! Var hittade du den?
Jag är först på listan när du ska flippa den, ok!!?? 😂

Den här hittade jag hos The Watchbox Govberg Jewelers US.
Pre owned men i ett fantastiskt skick, inte tillstymmelse till skråma, repa eller smuts någonstans.
Orginal läderpouchen med nato-bandet ingick dock inte.
Men för det priset jag lyckades köpa loss den för så bryr jag mig inte, och jag kommer ändå aldrig använda nato på den här 😁

Jag ska ha dig i tankarna när det är dags ;)

Bra val, Carysfort är i mitt tycke en av dom snyggaste LE-versionerna Oris gjort.
Och grym sunburst i tavlan 😍
Har du stållänken också?

Ja jag gillar den skarpt! Ska bli trevligt med GMT-funktionaliteten när man kan börja resa igen med (brukar åka rätt mycket både privat och i jobbet).
Farligt när man kör bil och fastnar med blicken bara 😍
Ingen stållänk ännu men planen är att införskaffa framåt hösten senast, trivs sjukt bra med gummit nu när det är varmt ute, snabbjusteringen på låset är ju grymt! Skulle nog bli galen utan den nu när man har vant sig :cool:

Ja jag gillar den skarpt! Ska bli trevligt med GMT-funktionaliteten när man kan börja resa igen med (brukar åka rätt mycket både privat och i jobbet).
Farligt när man kör bil och fastnar med blicken bara 😍
Ingen stållänk ännu men planen är att införskaffa framåt hösten senast, trivs sjukt bra med gummit nu när det är varmt ute, snabbjusteringen på låset är ju grymt! Skulle nog bli galen utan den nu när man har vant sig :cool:

Ja Oris gummit är grymt!

Tillbaka
Topp