Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur grova handleder har du?
Kring 19-19,5 cm. Körde min förra på gummi endast!Hur grova handleder har du?
Om du trivdes med 40mm och inte har möjligheten att testa 42mm innan hade jag kanske köpt 40 för att vara på säkra sidan
Med det måttet har du inga problem att bära upp en 42 mm boett, så om du gillar datumet kl 3 så det ju en no-brainer...Kring 19-19,5 cm. Körde min förra på gummi endast!
Ja, kanske får bli så. Ska se om tillfälle för att testa finnes![]()
Med det måttet har du inga problem att bära upp en 42 mm boett, så om du gillar datumet kl 3 så det ju en no-brainer...![]()
AgreedMed det måttet har du inga problem att bära upp en 42 mm boett, så om du gillar datumet kl 3 så det ju en no-brainer...![]()
Ser kanon ut! Grymt fin Aquis också
Var köper jag ett rött gummi till min relief till bästa pris?
Har dessvärre inte någon handlare i närheten att kolla med..
.... eller om någon i tråden har ett liggande och som den vill bli av med...
Stort tack! Får sikta på detJag köpte här, billigare blir det nog inte för orginalband.
Oris Aquis (Submodel)
2 138 kr
![]()
Oris Kautschuk rubber strap / Kautschukband Oris Aquis Date... säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 3 468 SEK
Oris Aquis Annons: 3 468 SEK Oris Kautschuk rubber strap / Kautschukband Oris Aquis Date..., Armband; Skick Ny; Klocka med originallåda och originalhandlingar; Klocka med originallåda; Klowww.chrono24.se
Valet och kvalet. En av dessa ska det bli;
waleshark gmt - riktigt snygg. Minus - Selitaverk och ”fusk gmt”
Blå med 400-verk - riktigt snygg den också... Uppenbara fördelar med nya verket...
Hur hade ni tänkt?
Någon som kommer vara snabb på denna imorgon?
![]()
Jag har ingen aning faktiskt.Såg mailet i lådan och kollade klippet lite snabbt, några spekulationer vad det är?
Jag har ingen aning faktiskt.
Fassen va läcker!Idag får den nyaste lite armtid.
![]()
Och lumen ska ha sitt
![]()
Inte subsekund? Jag tänker på vintagekänslan i filmen i övrigt, och jubileet?Bilden visar väl en powerreservmätare med tanke på 5:ans placering, då borde det vara något med inhouse-verken 111/112/113/114?
Sjukt snygg tavla. Dålig koll på Oris numera, är det en gammal eller ngt som går att köpa idag? Ref? TackEfter lång väntan länken till 65a är äntligen i Sverige och monterat på klockan
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Det är ganska ny modell. Kolla här @BankAndenSjukt snygg tavla. Dålig koll på Oris numera, är det en gammal eller ngt som går att köpa idag? Ref? Tack![]()
Med 400 verket
![]()
Väldigt stilren och snygg med dom röda visarna mot den gråa tavlan.
Imponerande att dom faktiskt fick in 400-verket i 38mm.
Aningen dyr 42' i LE-upplagan på 250st, men förhoppningsvis hamnar 400:an i resten av Big Crown serien, och då antagligen runt 30' hos AD och runt 23-25 hos gråisarna på Chrono24.
Men just denna är inget för mig, om nu ingen vill sälja den för 20' då
![]()
Snyggt! Men varför bara en massa limited editions med nya verket. Lite trist tycker jag...Med 400 verket
![]()
Riktigt snygg klocka. Kan sedan hålla med om att det är lite trist att det nya verket hamnar i limiterade editions. Har dock hört att det ska in i fler klockor, men får se om jag får rätt där.Snyggt! Men varför bara en massa limited editions med nya verket. Lite trist tycker jag...
Ja det kommer säkert.Riktigt snygg klocka. Kan sedan hålla med om att det är lite trist att det nya verket hamnar i limiterade editions. Har dock hört att det ska in i fler klockor, men får se om jag får rätt där.
Nu testade jag min 400:a igen.
Jag lät den ligga tills den stannade, sedan skakade jag igång den lätt, vred upp den och lade tillbaka den i klocklådan.
Efter 5 dygn och sex timmar stannade den.
Kollade tiden efter precis 5 dygn och då låg den på +4spd (+20sek under hela perioden) med tavlan upp.
Nu ska jag testa att ha på mig den i fem dagar och se vilken gångreserv jag jobbar upp vid normal användning och utan att vrida upp den.