Aha trevligt! Jag har Hydron på länk som känns Ur&Penn. Eller iaf viklåset som är under all kritik. Klockan i övrigt är grym.
Ja viklåset till Hydrolänken är ingen höjdare direkt, resten av länken är helt ok även det finns bättre om man säger så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aha trevligt! Jag har Hydron på länk som känns Ur&Penn. Eller iaf viklåset som är under all kritik. Klockan i övrigt är grym.
Skitväder ute. Aquisen får tjänstgöra.
![]()
Det där var min första lite dyrare klocka
Kan sakna närvaron den hade på handleden. Speciellt med länken!
Vad går de äldre Aquis på nu för tiden?
Bild från arkivet.
![]()
Det där var min första lite dyrare klocka
Kan sakna närvaron den hade på handleden. Speciellt med länken!
Vad går de äldre Aquis på nu för tiden?
Bild från arkivet.
![]()
Hej.Trevligt, har också små handleder
Köpte du över nätet ?
Finns dom kvar?Hittade en fickkniv från Oris och en pin på en Oris rotor när jag städade i klocklådan. Nån som är intresserad? Klocka och handskar ingår ej.Rotorn ligger på handsken till vänster i bild.
![]()
Tyvärr, dom försvann direkt.Finns dom kvar?
Okej syndTyvärr, dom försvann direkt.
Hur många köpte du idag?Ett besök hos Magnussons Ur och kollade in denna skönheten.
Klart godkänt
![]()
![]()
![]()
Jävligt tuff den därSkitväder ute. Aquisen får tjänstgöra.
![]()
Hur många köpte du idag?![]()
Har inte heller sett den där tidigare, annorlunda men riktigt snygg!Hittade denna färgkombon på Oris.ch, har jag helt tappat det eller är den ny?
Tycker den var riktigt snygg iaf.
![]()
Det är troligen ett "raise awareness", precis som Seiko har på många av sina modellerHar inte sett dem förut.
Den först är ju ren och snygg.
Den andra känns ju kul och ändå förhållandevis stilren trots den färgglada tavlan. Det hade dock troligen varit effektivare att göra nya PET-flaskor istället och använda annat plastskräp, typ från havet, till detta. Sen är väl dessa mängder så små att det bara är symboliskt, dock positivt.
Efter en ganska frustrerande tid med denna och två garantiärenden till Danmark senare, bestämde sig Oris för att byta ut hela verket. Nu efter att jag fixat lite med länken så är den nykära känslan tillbaka.
Körde den några dagar på ett svart originalgummi när jag fick tillbaka den men det svarta gummit kväver tavlan tycker jag. På länken poppar den så j*vla bra!
Ni som har eller har haft en Aquis och även har eller har haft Rolex, GS etc. Alltså klockor med grym finish. Hur står sig en Aquis där? Den är ljusår bättre än mina andra klockor. Polerade index, tavlan och den keramiska ringen.
Älskar hur dom polerade indexen fångar upp minsta lilla ljuskälla och blir supertydliga i mörker om lumen inte är laddad.
Största problemet är som alltid att fotografera den när man är amatör.
Trevlig söndagskväll kamrater.
![]()
Det är väl ändå en självklarhet att man ska sitta med lupp för att få ut det mesta av sin klocka?Det här kan vara ett litet känsligt ämne och det finns låååååånga diskutioner på diverse forum om viket märke som är bättre än det andra.
Har Oris en bra finish i sitt prissegment, absolut!
Är den bättre eller lika bra som Rolex, Omega, GS osv, absolut inte.
Sedan kan det ju behövas både förstoringsglas och lupp för att se skillnader, men det är en annan sak![]()