• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Lenne81

Cartier
2-Faktor
ThORISday igen. Några wrist shots på min Big Crown Pointer Date.
8AAB7258-3F43-4B26-AB89-5AF6AA30BDEA.jpeg
71FF639D-9816-4C8A-BE95-70D7C68633CF.jpeg
 

Ahlgren_K

Omega
Hej Oris-tråden!

Jag har tyvärr kommit till insikt att min Oris Diver 65 ska få gå vidare.. :( Efter att ha köpt annan klocka med liknande egenskaper har jag insett att min Oris inte kommer få den handledstid som den förtjänar. Tänker därför att jag skriver här först om någon skulle vara sugen på den annars kommer den förmodligen upp på "Säljes" i början av nästa vecka. Inköpt ny från butik för ganska exakt ett år sedan, så med Oris förlängda garanti är den under garanti ca 2 år till. Hör gärna av er i PM om någon skulle vara intresserad!
IMG_2128.JPEG
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Det där var min första lite dyrare klocka 🤗

Kan sakna närvaron den hade på handleden. Speciellt med länken! 😅

Vad går de äldre Aquis på nu för tiden?

Bild från arkivet.

3DD0A3E7-846F-42B8-AD68-F37C4EA08D71.jpeg

Ja närvaro har den men sitter oförskämt bra ändå. Har själv en handled på ca 17,5cm och den passar perfa 👍. Har själv haft både den gamla och nya Aquisen tidigare men den gamla har nog lite mer tuffhet i sig, dock inget ont om den nya modellen.
Vad dom gamla ligger på i pris är ju väldigt varierande. Pris, skick och tillbehör spelar ju in som vanligt.

Min är mycket sparsamt använd och i grymt bra skick, fullset utan länk men med orange och svart gummi som ej heller det ser använt ut.
Tidshållning över första dygnet jag hade den var +9sek. 8 loppor och det känns helt ok för mig👍. Finns säkert billigare men då ser dom ju ut därefter också 😊.
 

Johlin

Omega
2-Faktor
Har inte sett dem förut.

Den först är ju ren och snygg.

Den andra känns ju kul och ändå förhållandevis stilren trots den färgglada tavlan. Det hade dock troligen varit effektivare att göra nya PET-flaskor istället och använda annat plastskräp, typ från havet, till detta. Sen är väl dessa mängder så små att det bara är symboliskt, dock positivt.
 

Ahlgren_K

Omega
Fick upp den i mitt flöde igår med! Personligen tycker jag den känns lite platt i den färgkombinationen, men alltid svårt att säga utifrån en bild bara. Kul med nytt oavsett!
3EE30661-1E68-4061-84F7-743D012465A3.jpeg
 

aquvist

Cartier
2-Faktor
Har inte sett dem förut.

Den först är ju ren och snygg.

Den andra känns ju kul och ändå förhållandevis stilren trots den färgglada tavlan. Det hade dock troligen varit effektivare att göra nya PET-flaskor istället och använda annat plastskräp, typ från havet, till detta. Sen är väl dessa mängder så små att det bara är symboliskt, dock positivt.
Det är troligen ett "raise awareness", precis som Seiko har på många av sina modeller
 

Spellrong

Omega
Efter en ganska frustrerande tid med denna och två garantiärenden till Danmark senare, bestämde sig Oris för att byta ut hela verket. Nu efter att jag fixat lite med länken så är den nykära känslan tillbaka.
Körde den några dagar på ett svart originalgummi när jag fick tillbaka den men det svarta gummit kväver tavlan tycker jag. På länken poppar den så j*vla bra!

Ni som har eller har haft en Aquis och även har eller har haft Rolex, GS etc. Alltså klockor med grym finish. Hur står sig en Aquis där? Den är ljusår bättre än mina andra klockor. Polerade index, tavlan och den keramiska ringen.
Älskar hur dom polerade indexen fångar upp minsta lilla ljuskälla och blir supertydliga i mörker om lumen inte är laddad.

Största problemet är som alltid att fotografera den när man är amatör.

Trevlig söndagskväll kamrater.

20210904_131110.jpg
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Efter en ganska frustrerande tid med denna och två garantiärenden till Danmark senare, bestämde sig Oris för att byta ut hela verket. Nu efter att jag fixat lite med länken så är den nykära känslan tillbaka.
Körde den några dagar på ett svart originalgummi när jag fick tillbaka den men det svarta gummit kväver tavlan tycker jag. På länken poppar den så j*vla bra!

Ni som har eller har haft en Aquis och även har eller har haft Rolex, GS etc. Alltså klockor med grym finish. Hur står sig en Aquis där? Den är ljusår bättre än mina andra klockor. Polerade index, tavlan och den keramiska ringen.
Älskar hur dom polerade indexen fångar upp minsta lilla ljuskälla och blir supertydliga i mörker om lumen inte är laddad.

Största problemet är som alltid att fotografera den när man är amatör.

Trevlig söndagskväll kamrater.

20210904_131110.jpg


Det här kan vara ett litet känsligt ämne och det finns låååååånga diskutioner på diverse forum om viket märke som är bättre än det andra.
Har Oris en bra finish i sitt prissegment, absolut!
Är den bättre eller lika bra som Rolex, Omega, GS osv, absolut inte.
Sedan kan det ju behövas både förstoringsglas och lupp för att se skillnader, men det är en annan sak 😅
 

Spellrong

Omega
Det här kan vara ett litet känsligt ämne och det finns låååååånga diskutioner på diverse forum om viket märke som är bättre än det andra.
Har Oris en bra finish i sitt prissegment, absolut!
Är den bättre eller lika bra som Rolex, Omega, GS osv, absolut inte.
Sedan kan det ju behövas både förstoringsglas och lupp för att se skillnader, men det är en annan sak 😅
Det är väl ändå en självklarhet att man ska sitta med lupp för att få ut det mesta av sin klocka? 😁😂
 
Topp