• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Varför inte en ny Oris-klocklåda😎

20220729_123643.jpg
20220729_123624.jpg
Hur mycket kostade den? 😍

Jo, jag har räknat med att ha fem i lådan och en på armen hela tiden, så sex stycken är max.
Blir lurigt att välja vilka sex som får ha äran😅
Blir väl som vanligt, det kommer och går klockor mest hela tiden😁
Haha ja verkligen!
Varje köp är permanent tills smekmånaden är över och annat blir roligare
Aldrig är man nöjd 😅

Jag har en Big Crown Propilot (limited) som jag köpte med läderrem, hade varit kul att köpa metallarmband till denna, provade att kontakta Magnussons ur via e-post men fick aldrig nått svar från dom. Är det nån som har kompletterat sin oris med metallarmband och i såfall vart köpte ni det? (jag är inte intresserad av andra armband än orginal komplett med ändlänkar)

Bild på min klocka

IMG_1018.jpeg

Jag har en Big Crown Propilot (limited) som jag köpte med läderrem, hade varit kul att köpa metallarmband till denna, provade att kontakta Magnussons ur via e-post men fick aldrig nått svar från dom. Är det nån som har kompletterat sin oris med metallarmband och i såfall vart köpte ni det? (jag är inte intresserad av andra armband än orginal komplett med ändlänkar)

Bild på min klocka

IMG_1018.jpeg
Jag beställde en originallänk till min Diver 65 (Movember Edition) från Klockmäster Hansson på Frölunda Torg. Kan rekommenderas.
Mail i all ära men har du möjlighet att besöka dem fysiskt så är det nog att föredra.

Tjena kamrater!
Jag har på senare dagar blivit sugen på att byta från stållänk till gummi på min 41,5mm Aquis. Var gör man bästa klippet?
Väl mött!

Tjena kamrater!
Jag har på senare dagar blivit sugen på att byta från stållänk till gummi på min 41,5mm Aquis. Var gör man bästa klippet?
Väl mött!

Jag har köpt en del gummi till Oris härifrån.
Bra priser och service, vet inte om dom har till 41,5 men kolla med dom.

Bild på min klocka

IMG_1018.jpeg

Jag köpte originallänk till min Divers 65 från Olfert i Tyskland. Funkade superbra och var väldigt mycket billigare. 👌

Köpte dock även en originallänk till min Maurice Lacroix Aikon från dem och då blev det fel. Det var väldigt bra pris även på den men den passade inte till klockan. Men det finns ju så många olika Aikon-modeller och storlekar så jag klandrar dem inte alltför mycket.

Tillbaka
Topp