• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

A59DE688-A7DF-45CA-88C0-43DC136AA448.jpeg

grymt tjusiga alla tre. Är just nu rätt inne på denna;
1662673090625.png
Jag hade tidigare precis denna specen, och jag har bara positivt att säga om den klockan! Jag har ca 16,5 cm handleder, och den satt otroligt skönt på handleden. Trevlig tavla som skiftar mellan nästan svart i svag belysning, till härligt mossgrön i solljus. Bronsringen runt bezeln ger den ytterligare karaktär och bryter av bezeln snyggt mot boetten. Hade det inte varit för att jag köpt annan klocka som jag tyckte var för lik denna, så hade jag definitivt behållt den, och ibland kan jag ångra att jag sålde den.. 🥲

Jag hade tidigare precis denna specen, och jag har bara positivt att säga om den klockan! Jag har ca 16,5 cm handleder, och den satt otroligt skönt på handleden. Trevlig tavla som skiftar mellan nästan svart i svag belysning, till härligt mossgrön i solljus. Bronsringen runt bezeln ger den ytterligare karaktär och bryter av bezeln snyggt mot boetten. Hade det inte varit för att jag köpt annan klocka som jag tyckte var för lik denna, så hade jag definitivt behållt den, och ibland kan jag ångra att jag sålde den.. 🥲
Kul att höra!
Lite för ofta man känner att man nästan måste köpa tillbaka klockor man säljer :p

Har inte använt min Aquis på par veckor då det inte har varit läge att ha en dyrare klocka på mig. Tog fram den idag och märker att kronan inte ploppar ut när jag skruvar ut den. Den liksom sätter sig i ett mellanläge där den varken går att skruva in eller skruva ut. Efter lite lirkande släpper den. Det är noll problem att skruva in kronan igen utan är bara när man skruvar ut den. Någon som känner igen sig och har bra lösning eller är det garanti som gäller? Det börjar kännas som ett måndagsexemplar i och med den redan varit inne och fått verket utbytt 😕

20220911_163319.jpg

(Bild för att liva upp stämningen lite grand åtminstone)

Har inte använt min Aquis på par veckor då det inte har varit läge att ha en dyrare klocka på mig. Tog fram den idag och märker att kronan inte ploppar ut när jag skruvar ut den. Den liksom sätter sig i ett mellanläge där den varken går att skruva in eller skruva ut. Efter lite lirkande släpper den. Det är noll problem att skruva in kronan igen utan är bara när man skruvar ut den. Någon som känner igen sig och har bra lösning eller är det garanti som gäller? Det börjar kännas som ett måndagsexemplar i och med den redan varit inne och fått verket utbytt 😕

20220911_163319.jpg

(Bild för att liva upp stämningen lite grand åtminstone)

Tror jag vet vad du menar. Min är likadan men jag ser det inte som ett problem. När jag skruvar ut kronan och den släpper från sista gängan så brukar jag bara dra lite i kronan så hamnar den i läge. Ska jag bara vrida klockan så tror jag det funkar oavsett?

Tror jag vet vad du menar. Min är likadan men jag ser det inte som ett problem. När jag skruvar ut kronan och den släpper från sista gängan så brukar jag bara dra lite i kronan så hamnar den i läge. Ska jag bara vrida klockan så tror jag det funkar oavsett?
Det är inte i det mellanläge kronan kan hamna i utan den ploppar ut helt utan den går inte ens ut där. Den fastnar liksom. Går varken att skruva ut eller att skruva in. Jäkligt skumt. Den var inte så här för 3 veckor sedan. Den har stått i min klocklåda i princip hela tiden 😕

Edit
Testat några gånger nu. Ibland fastnar den, ibland inte. Om den fastnar räcker det att trycka in kronan som när den ska skruvas ut och fortsätter skruva ut den. Då släpper den direkt. Precis som där är ett läge den fastnar i ibland. Det blir att hålla det under koll de kommande veckorna...

Senast ändrad:
Tänkte kolla här ifall någon har en triwing-mejsel att sälja eller låna ut, har tyvärr ganska långt till urmakare, och en skruv på min aquis har släppt.
Dra gärna ett pm isf!

Tillbaka
Topp