Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det gick bra! Slängde upp en bild om du kollar lite längre upp i tråden.@Sennelier
Hur gick det med borstningen?
Har en Aquis 43.5 med helborstad länk som jag gillar skarpt, men som känns lite stor ibland. Funderar på en 41.5 men verkar svår att köpa med helt borstad länk.
Ja, den är fin! Tyvärr hörde han inte av sig förrän efter ett par dagar, och då hade jag redan hunnit köpa en annan, så det blev ingen affär...Inte helt koll på pris (eller inget) men så grymt trevligt med orange lume och då helst på gummi för bra kontrast
![]()
Det blev en borstning till slut. Otroligt mycket bättre och tooligare enligt mig. Mycket nöjd!
![]()
Man kan ju köpa en med borstad länk annars. De finns ju också.Missade inlägget, sorry. Tjusigt, ska gå att borsta länken då om man slår till på en till Aquis! Den gör sig helt klart bättre med borstad länk om du frågar mig.![]()
Absolut, om man får tag i en. Jag fick tag i en 43.5:aMan kan ju köpa en med borstad länk annars. De finns ju också.Det gjorde jag.
39,5 blev det i mitt fall.Absolut, om man får tag i en. Jag fick tag i en 43.5:a
![]()
Den är så sjukt snygg! Vill ha!Glad tOrisdag på er!
Jag hoppas inte det! Jag tycker inte det är värt så många extra tusenlappar för in-house. Sellita är riktiga arbetshästar som jag aldrig haft problem med.Någon som vet om caliber 400 blir standardverk i alla Oris-modeller? Ser i sådana fall mycket fram emot en Big Crown Propilot big date, 41mm med caliber 400![]()
Någon som vet om caliber 400 blir standardverk i alla Oris-modeller? Ser i sådana fall mycket fram emot en Big Crown Propilot big date, 41mm med caliber 400![]()
Det är ju en strålande lösning! Då kan alla vara nöjda.Jag har hört att deras plan är att framöver fortsätta tillverka klockor med urverk från tredje part samt deras egna. För att kunna erbjuda klockor i två olika prisklasser![]()
Den är underbar! Var en millimeter ifrån att hugga en sådan för några månader sedan. Fortfarande kvar på vill ha-listan...En vecka med Chronorisen är snart slut. Funderar nu på ett bund till denna.![]()
Stämmer! Hörde detta i en intervju med VJ Geronimo som är VD för Oris i USA.Jag har hört att deras plan är att framöver fortsätta tillverka klockor med urverk från tredje part samt deras egna. För att kunna erbjuda klockor i två olika prisklasser![]()
Fantastiskt snygg den där! OWG-material.Har precis fått hem min första Oris, en Diver 65 "Movember edition" passande nog. Och herregud vilken klocka! Kärlek vid första ögonkastet!
Imorgon ska jag försöka mig på att korta länken. Några tips? Stiften verkar sitta ordenligt hårt?
![]()
![]()
![]()
Blev en "Dat Watt", riktigt nöjd. Gillar urtavlan skarpt, riktigt rolig.
Har precis fått hem min första Oris, en Diver 65 "Movember edition" passande nog. Och herregud vilken klocka! Kärlek vid första ögonkastet!
Imorgon ska jag försöka mig på att korta länken. Några tips? Stiften verkar sitta ordenligt hårt?
![]()
![]()
![]()
Efter tre månader av mer eller mindre konstant användande kan jag nog titulera mig ”Orist”. Gummiarmband är beroendeframkallande och en tavla som inte går att titta sig trött på. Att den dessutom håller tiden extremt väl gör att det blir svårt att lägga undan denna sommarklocka och övergå till klockor med stållänk. Min första men absolut inte sista Oris får högsta betyg. Nästa ska ha inhouse verk för att öka känslan ytterligare ett snäpp.
![]()