• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

JonathanR

Panerai
2-Faktor
TOrisdagen är här!
F4C6150E-B2FB-4EB8-8D13-3248C699CCCC.jpeg
 

mky

Breitling
Jag har två frågor gällande min Oris Aquis 39.5mm.

Jag har märkt att safirglaset är lite högre upp mellan kl 18-21 sidan av klockan. Är detta något som är normalt?

Sen blev jag också lite orolig jag manuellt windade klockan häromdagen. Jag tyckte det kändes annorlunda jämfört med andra automatiska jag gjort detta på. Kändes som extra motstånd och ljudet lät som sand, kan inte riktigt förklara det! Märkte också att rotorn rörde på sig lite grann när man gjorde detta. Är detta också normalt?

Bifogar bild på safirglaset jag nämnde först.

Tack!
 

Bilagor

  • 221BC753-888C-4624-983B-2CFF39B2184B.jpeg
    221BC753-888C-4624-983B-2CFF39B2184B.jpeg
    248 KB · Visningar: 15

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag har två frågor gällande min Oris Aquis 39.5mm.

Jag har märkt att safirglaset är lite högre upp mellan kl 18-21 sidan av klockan. Är detta något som är normalt?

Sen blev jag också lite orolig jag manuellt windade klockan häromdagen. Jag tyckte det kändes annorlunda jämfört med andra automatiska jag gjort detta på. Kändes som extra motstånd och ljudet lät som sand, kan inte riktigt förklara det! Märkte också att rotorn rörde på sig lite grann när man gjorde detta. Är detta också normalt?

Bifogar bild på safirglaset jag nämnde först.

Tack!
Att glaset är högre på ena sidan är lite oroväckande. Jag hade nog bett en urmakare titta på det. Kanske har glaset blivit ditpressat snett. Det där ljudet vid uppdragning och att rotorn rör sig känner jag igen från min Aquis. Blev förvånad första gången eftersom jag inte stött på det tidigare. Tror dock inte det är någon fara på taket.
 
  • Like
Reactions: mky

dodds

Omega
2-Faktor
Jag har två frågor gällande min Oris Aquis 39.5mm.

Jag har märkt att safirglaset är lite högre upp mellan kl 18-21 sidan av klockan. Är detta något som är normalt?

Sen blev jag också lite orolig jag manuellt windade klockan häromdagen. Jag tyckte det kändes annorlunda jämfört med andra automatiska jag gjort detta på. Kändes som extra motstånd och ljudet lät som sand, kan inte riktigt förklara det! Märkte också att rotorn rörde på sig lite grann när man gjorde detta. Är detta också normalt?

Bifogar bild på safirglaset jag nämnde först.

Tack!
Mitt glas var likadant. De löste det på garantin 👍
 

mky

Breitling
Tack för svar!

Jag köpte klockan på uret.se, jag ser att den är från en Italiensk klockaffär. Jag antar att jag med mitt garantikort kan gå till vilken Oris AD i Sverige och få detta inom garantin?

Vänligen
 

dodds

Omega
2-Faktor
Tack för svar!

Jag köpte klockan på uret.se, jag ser att den är från en Italiensk klockaffär. Jag antar att jag med mitt garantikort kan gå till vilken Oris AD i Sverige och få detta inom garantin?

Vänligen
Jag köpte min på Klockia. Det funkade att lämna in hos vilken Oris-AD som helst. Däremot fick man pynta fraktkostnaden till servicecentret i Danmark för man inte hade köpt klockan där. Ett ställe i Malmö tog 500 spänn och ett i Lund 400 när jag kollade. Kanske går att hitta billigare 😊
 
  • Like
Reactions: mky

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Håller med, rolig ngn gång då och då, men då blir det dyr användning…men fräck som sagt, kul att de släpper lite färggrannt, de o mitt favvo brand, Breitling…
Håller med! Kul med nytänk i nya material som kolfiber. Och ProPilot är ju min personliga favoritmodell - håller den högre än Aquis till och med. Oris är verkligen en klocktillverkare i min smak.
 

mky

Breitling
Jag köpte min på Klockia. Det funkade att lämna in hos vilken Oris-AD som helst. Däremot fick man pynta fraktkostnaden till servicecentret i Danmark för man inte hade köpt klockan där. Ett ställe i Malmö tog 500 spänn och ett i Lund 400 när jag kollade. Kanske går att hitta billigare 😊
Jag stack till Malmö butiken som kallas Huke. Han hänvisade mig tillbaka till där jag köpt den. Jag trodde att även om jag inte köpt den hos dom så kan de sköta garanti ärenden? :/

Frågade tom om jag kan betala för frakten men blev nekad.
 

dodds

Omega
2-Faktor
Jag stack till Malmö butiken som kallas Huke. Han hänvisade mig tillbaka till där jag köpt den. Jag trodde att även om jag inte köpt den hos dom så kan de sköta garanti ärenden? :/

Frågade tom om jag kan betala för frakten men blev nekad.

Jäkligt märkligt. Just på hukes jag lämnade in min. Hultins på Nova tog 400kr när jag var där och frågade om gummirem. Tror det var typ 2 månader sen men det lär ju inte ha ändrats.

Ska en AD kunna neka garantiärende om man har internationellt garantikort? 😕
 
  • Like
Reactions: mky
Topp