Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Att glaset är högre på ena sidan är lite oroväckande. Jag hade nog bett en urmakare titta på det. Kanske har glaset blivit ditpressat snett. Det där ljudet vid uppdragning och att rotorn rör sig känner jag igen från min Aquis. Blev förvånad första gången eftersom jag inte stött på det tidigare. Tror dock inte det är någon fara på taket.Jag har två frågor gällande min Oris Aquis 39.5mm.
Jag har märkt att safirglaset är lite högre upp mellan kl 18-21 sidan av klockan. Är detta något som är normalt?
Sen blev jag också lite orolig jag manuellt windade klockan häromdagen. Jag tyckte det kändes annorlunda jämfört med andra automatiska jag gjort detta på. Kändes som extra motstånd och ljudet lät som sand, kan inte riktigt förklara det! Märkte också att rotorn rörde på sig lite grann när man gjorde detta. Är detta också normalt?
Bifogar bild på safirglaset jag nämnde först.
Tack!
Mitt glas var likadant. De löste det på garantinJag har två frågor gällande min Oris Aquis 39.5mm.
Jag har märkt att safirglaset är lite högre upp mellan kl 18-21 sidan av klockan. Är detta något som är normalt?
Sen blev jag också lite orolig jag manuellt windade klockan häromdagen. Jag tyckte det kändes annorlunda jämfört med andra automatiska jag gjort detta på. Kändes som extra motstånd och ljudet lät som sand, kan inte riktigt förklara det! Märkte också att rotorn rörde på sig lite grann när man gjorde detta. Är detta också normalt?
Bifogar bild på safirglaset jag nämnde först.
Tack!
Jag köpte min på Klockia. Det funkade att lämna in hos vilken Oris-AD som helst. Däremot fick man pynta fraktkostnaden till servicecentret i Danmark för man inte hade köpt klockan där. Ett ställe i Malmö tog 500 spänn och ett i Lund 400 när jag kollade. Kanske går att hitta billigareTack för svar!
Jag köpte klockan på uret.se, jag ser att den är från en Italiensk klockaffär. Jag antar att jag med mitt garantikort kan gå till vilken Oris AD i Sverige och få detta inom garantin?
Vänligen
Oris mest ”hatade” klocka?
Helnöjd
![]()
Gillar verkligen den där färgkombinationensjukt snygg
Oris mest ”hatade” klocka?
Helnöjd
![]()
Helnöjd! Länken ska på i helgen, ser om det bli ÄNNU charmigare dåGrymt härlig! Väldigt charmig![]()
Vafan då! Måste ha en sådan med, förslag?Men det tycker jag inte, dom har haft betydligt värre bottennapp![]()
Hahah! Hör dig!Den här är i alla fall jag tveksam till
![]()
Nu är frågan… Läder eller länk?
![]()
![]()
Färgen på tavlan är inte min kopp te, annars är den ju asgrym!Cool, eldig kanske rätt ord…
![]()
Coulson Limited Edition
20 mm Size Black textile strap, Titanium, grey PVD plated folding claspwww.oris.ch
Håller med, rolig ngn gång då och då, men då blir det dyr användning…men fräck som sagt, kul att de släpper lite färggrannt, de o mitt favvo brand, Breitling…Färgen på tavlan är inte min kopp te, annars är den ju asgrym!
Håller med! Kul med nytänk i nya material som kolfiber. Och ProPilot är ju min personliga favoritmodell - håller den högre än Aquis till och med. Oris är verkligen en klocktillverkare i min smak.Håller med, rolig ngn gång då och då, men då blir det dyr användning…men fräck som sagt, kul att de släpper lite färggrannt, de o mitt favvo brand, Breitling…
Jag stack till Malmö butiken som kallas Huke. Han hänvisade mig tillbaka till där jag köpt den. Jag trodde att även om jag inte köpt den hos dom så kan de sköta garanti ärenden? :/Jag köpte min på Klockia. Det funkade att lämna in hos vilken Oris-AD som helst. Däremot fick man pynta fraktkostnaden till servicecentret i Danmark för man inte hade köpt klockan där. Ett ställe i Malmö tog 500 spänn och ett i Lund 400 när jag kollade. Kanske går att hitta billigare![]()
Jag stack till Malmö butiken som kallas Huke. Han hänvisade mig tillbaka till där jag köpt den. Jag trodde att även om jag inte köpt den hos dom så kan de sköta garanti ärenden? :/
Frågade tom om jag kan betala för frakten men blev nekad.