• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Pocket shot
DSC_2349-01.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Alltså, känns som det är omöjligt att hitta skruvar. I söndags var alla AD i Stockholm stängda, i måndags gick jag till en AD som sa dom skulle mejla med pris. Fick aldrig svar. Går det att köpa någonstans på nätet? Kanske någon som har till salu? Gäller en Aquis 39.5 mm.
Helt jävla otroligt att det är omöjligt att få tag i skruvar?! Har kontaktat en annan AD som säger dom får in skruvar EFTER jul/nyår. Har ingen skruvar att sälja?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Ett bra tag sedan jag hade en Oris. Sist det begav sig var det en svart Aquis 39,5. Denna är raka motsatsen men inte sämre för det. Har länge gått och velat mellan en Cartier tank o Reverso men ändå sedan den här lanserades har jag återkommit till att denna egentligen är väl så bra. Så nu slog jag till och den är faktiskt precis så bra som jag tänkte så jag dubbelpostar med dagens tråden. Ser betydligt större ut på bild än i verkligheten med sina 38x25mm. Perfekt storlek skulle jag säga.
IMG_20221216_195030.jpg

Lägger med en suddig bild för storleksreferens på 16,5 handled.
IMG_20221216_203109.jpg
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Ett bra tag sedan jag hade en Oris. Sist det begav sig var det en svart Aquis 39,5. Denna är raka motsatsen men inte sämre för det. Har länge gått och velat mellan en Cartier tank o Reverso men ändå sedan den här lanserades har jag återkommit till att denna egentligen är väl så bra. Så nu slog jag till och den är faktiskt precis så bra som jag tänkte så jag dubbelpostar med dagens tråden. Ser betydligt större ut på bild än i verkligheten med sina 38x25mm. Perfekt storlek skulle jag säga.
IMG_20221216_195030.jpg

Lägger med en suddig bild för storleksreferens på 16,5 handled.
IMG_20221216_203109.jpg

Jag har också varit sugen på att testa en sedan jag såg lanseringen. Ser riktigt bra ut på dig, stort grattis!
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Jag har också varit sugen på att testa en sedan jag såg lanseringen. Ser riktigt bra ut på dig, stort grattis!
Tackar! Om du gillar stilen och lite mindre klockor tror jag knappast du skulle bli besviken. Jag skulle kanske ha föredragit blånerade visare för lite mer kontrast men så länge det är hyggligt ljust är den faktiskt ganska läsbar för sin litenhet.
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Tackar! Om du gillar stilen och lite mindre klockor tror jag knappast du skulle bli besviken. Jag skulle kanske ha föredragit blånerade visare för lite mer kontrast men så länge det är hyggligt ljust är den faktiskt ganska läsbar för sin litenhet.
Låter onekligen som en bra kombination….måste ta mig till en återförsäljare och testa!
 
Topp