• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Osäker på om jag varit inne i den här tråden förut? Men jag har två: en TT1 Diver som jag köpte 2002 och en Aquis som jag köpte 2017. Väldigt trevliga armbandsur.
20230210_182910.jpg
20230210_182338.jpg
 

Chefen

Omega
Nytt tillskott i samlingen, en Carl Brashear Chronograph. Denna har om jag förstått det rätt varit hos två medlemmar här innan, då vet man att den haft ett bra hem.
En rengöring med Citron och en med ketchup så var den som ny 🙂.

Om någon har en passande länk, gärna tvåfärgad då, så hojta till.
 

Bilagor

  • 84A99C9E-780D-4343-AC57-1B45A3F3C885.jpeg
    84A99C9E-780D-4343-AC57-1B45A3F3C885.jpeg
    617.6 KB · Visningar: 18

BankAnden

Panerai
Heads up, då jag lutar åt att släppa denna riktiga klassiker, TT Diver, uttagen av mig 2006. Måste bara scouta priser (verkar inte finnas så många ute) och säkerställa att jag hittar box och papper, innan annons läggs ut.

Om någon kunnig vill guida på pris är jag tacksam.

PM om intessse.

F7D71E91-2C7B-426D-BDEE-37D0A8CA96D4.jpeg
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Heads up, då jag lutar åt att släppa denna riktiga klassiker, TT Diver, uttagen av mig 2006. Måste bara scouta priser (verkar inte finnas så många ute) och säkerställa att jag hittar box och papper, innan annons läggs ut.

Om någon kunnig vill guida på pris är jag tacksam.

PM om intessse.

F7D71E91-2C7B-426D-BDEE-37D0A8CA96D4.jpeg
Storlek på den?
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Heads up, då jag lutar åt att släppa denna riktiga klassiker, TT Diver, uttagen av mig 2006. Måste bara scouta priser (verkar inte finnas så många ute) och säkerställa att jag hittar box och papper, innan annons läggs ut.

Om någon kunnig vill guida på pris är jag tacksam.

PM om intessse.

F7D71E91-2C7B-426D-BDEE-37D0A8CA96D4.jpeg

Nu var det ett tag sen jag handlade några Oris men skulle gissa på mellan 6-7k. Oservad? Fin modell oavsett. Nån vassare får rätta mig om jag har fel.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Heads up, då jag lutar åt att släppa denna riktiga klassiker, TT Diver, uttagen av mig 2006. Måste bara scouta priser (verkar inte finnas så många ute) och säkerställa att jag hittar box och papper, innan annons läggs ut.

Om någon kunnig vill guida på pris är jag tacksam.

PM om intessse.

F7D71E91-2C7B-426D-BDEE-37D0A8CA96D4.jpeg
Jag sålde en titan pepsi i somras för ca 5k, borde väll ligga brett mellan 6-10k. Själv tycker jag de är väldigt trevliga 🙂
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Lite dålig bild men har problem med att länkskruvarna ofta gängas ur på min Aquis. Någon som har liknande problem?
20230219_115537.jpg

Ett relativt vanligt problem hos skruvade länkbitar, i fabrik sätter dom nästan alltid lite lite lim på gängan för att den ska hålla. Men när man ska lossa på skruvarna vid justering behöver man värma upp limmet vilket kan göra att skruven inte sitter lika bra därefter.

Du borde kunna gå till din urmakare (om du inte har rätt saker hemma) och be den fixa problemet med rätt typ av loctite 😊
 
Ett relativt vanligt problem hos skruvade länkbitar, i fabrik sätter dom nästan alltid lite lite lim på gängan för att den ska hålla. Men när man ska lossa på skruvarna vid justering behöver man värma upp limmet vilket kan göra att skruven inte sitter lika bra därefter.

Du borde kunna gå till din urmakare (om du inte har rätt saker hemma) och be den fixa problemet med rätt typ av loctite 😊
Tackar för tipset! Ja, får nog bita i det sura och gå till en urmakare. Loctite är inget jag vågar mig på att använda.
 
Topp