Hejsan gänget, är väldigt sugen på att köpa min första Oris och har snöat in mig på Diver 65. Ni som har eller har haft vilka är pros & cons med den som kan vara bra att veta. Tack på förhand!
Jag älskar min Movember Edition! Köp!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hejsan gänget, är väldigt sugen på att köpa min första Oris och har snöat in mig på Diver 65. Ni som har eller har haft vilka är pros & cons med den som kan vara bra att veta. Tack på förhand!
Tackar för bilderna. Intressant att se hur designen har utvecklats samtidigt som grundkonceptet är sig likt.Osäker på om jag varit inne i den här tråden förut? Men jag har två: en TT1 Diver som jag köpte 2002 och en Aquis som jag köpte 2017. Väldigt trevliga armbandsur.
![]()
![]()
Tackar för bilderna. Intressant att se hur designen har utvecklats samtidigt som grundkonceptet är sig likt.
Otroligt roligtBästa Oris fans,
Fr.o.m idag är vi officiell Oris återförsäljare och välkomnar alla er till oss. På vår hemsida återfinns kollektionen och priserna på respektive klocka.
![]()
Skulle solklart gå på en Momotaro, jag har en ute (men väljer nog att behålla den). Momotarons gröna tavla är väldigt fin.Jag älskar min Movember Edition! Köp!
Skulle solklart gå på en Momotaro, jag har en ute (men väljer nog att behålla den). Momotarons gröna tavla är väldigt fin.
Det är ju bara några poster bak som @SurTratten hade en grön han ville bli av med...Ingen med en Aquis 39.5 till salu?
Storlek på den?Heads up, då jag lutar åt att släppa denna riktiga klassiker, TT Diver, uttagen av mig 2006. Måste bara scouta priser (verkar inte finnas så många ute) och säkerställa att jag hittar box och papper, innan annons läggs ut.
Om någon kunnig vill guida på pris är jag tacksam.
PM om intessse.
![]()
Heads up, då jag lutar åt att släppa denna riktiga klassiker, TT Diver, uttagen av mig 2006. Måste bara scouta priser (verkar inte finnas så många ute) och säkerställa att jag hittar box och papper, innan annons läggs ut.
PM om intessse.
![]()
Låter rimligt, dock alltid svårt så skulle nog öka spannet lite 5-8kNu var det ett tag sen jag handlade några Oris men skulle gissa på mellan 6-7k. Oservad? Fin modell oavsett. Nån vassare får rätta mig om jag har fel.
44mmStorlek på den?
Servad 2014Nu var det ett tag sen jag handlade några Oris men skulle gissa på mellan 6-7k. Oservad? Fin modell oavsett. Nån vassare får rätta mig om jag har fel.
Grattis och kul att du tog den , själv har jag börjat jaga den rödaFick hem denna pärla idag av @Bezelman. Är otroligt nöjd med den och den lär stanna ett bra tag i lådan![]()
![]()
Ingen med en Aquis 39.5 till salu?
Jag sålde en titan pepsi i somras för ca 5k, borde väll ligga brett mellan 6-10k. Själv tycker jag de är väldigt trevligaHeads up, då jag lutar åt att släppa denna riktiga klassiker, TT Diver, uttagen av mig 2006. Måste bara scouta priser (verkar inte finnas så många ute) och säkerställa att jag hittar box och papper, innan annons läggs ut.
PM om intessse.
![]()
Glad tOrisdag! Ditt inlägg inspirerade mig att plocka fram denna. Alldeles för länge sedan jag hade den på mig. Drygt ett år i min samling och fortfarande en av mina absoluta favoriter. Oris alltså.Glad tOrisdag på er!
![]()
Glad tOrisdag! Ditt inlägg inspirerade mig att plocka fram denna. Alldeles för länge sedan jag hade den på mig. Drygt ett år i min samling och fortfarande en av mina absoluta favoriter. Oris alltså.
![]()
Lite dålig bild men har problem med att länkskruvarna ofta gängas ur på min Aquis. Någon som har liknande problem?
![]()
Tackar för tipset! Ja, får nog bita i det sura och gå till en urmakare. Loctite är inget jag vågar mig på att använda.Ett relativt vanligt problem hos skruvade länkbitar, i fabrik sätter dom nästan alltid lite lite lim på gängan för att den ska hålla. Men när man ska lossa på skruvarna vid justering behöver man värma upp limmet vilket kan göra att skruven inte sitter lika bra därefter.
Du borde kunna gå till din urmakare (om du inte har rätt saker hemma) och be den fixa problemet med rätt typ av loctite![]()