• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Man

Rolex
En liten Aquis, som funkar finfint att ha i gymmet, inte minst på gummi, på dagens lunchträning. Ha en fin dag KS!
E7641179-B898-40B3-939C-8EE6401055B5.jpeg
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ok, grymt läckert. Såg att de har tillverkat 2016 exemplar av klockan. Oris har en skön profil med sin satsning på att bevara den marina miljön.

Ja tavlan är makalöst bra utan tvekan 👍.
Precis som du säger så är det ju lite extra trevligt när man har en tanke bakom och supportar något som man gör i detta fallet med denna modellen. Bevarandet av valhajen och forskning kring det.
Bjussar på en bonusbild på gummi 👍🙂.

PSX_20230221_194358.jpg
 
Ja tavlan är makalöst bra utan tvekan 👍.
Precis som du säger så är det ju lite extra trevligt när man har en tanke bakom och supportar något som man gör i detta fallet med denna modellen. Bevarandet av valhajen och forskning kring det.
Bjussar på en bonusbild på gummi 👍🙂.

PSX_20230221_194358.jpg
Tjusigt! Matchar fint med GMT-visaren och triangeln på vridringen. Aquis-länken är svårslagen dock.
 

M_Cobretti

Breitling
Känner på Aquis Relief 43,5 mm här. Tycker den sitter riktigt bra på handleden och gummibandet gör den lätt och smidig. Trodde den eventuellt skulle kännas större på 17 cm handled. Inser att jag är mer ute efter något med mer vintagestuk dock.. Så är någon sugen på en helt ny Aquis Relief, eller kanske har något roligt byte i bra skick får gärna hojta till. Finns i Göteborg.
PXL_20230221_184559214.jpg
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Ja tavlan är makalöst bra utan tvekan 👍.
Precis som du säger så är det ju lite extra trevligt när man har en tanke bakom och supportar något som man gör i detta fallet med denna modellen. Bevarandet av valhajen och forskning kring det.
Bjussar på en bonusbild på gummi 👍🙂.

PSX_20230221_194358.jpg
Den är kanonfin!
 

Tombola

Breitling
Jag är svag för bronsklockor och Big Crown Pointer Date tickar verkligen alla boxar.
Siktar på att få tag på en bronsare till sommaren men klurar mest på om jag ska gå hela vägen med bronsbandet eller stanna vid läder.

Den är galet snygg på brunt läderband, men hur är det nya bronsbandet som kom förra året?
Det ser ju extremt kaxigt ut att köra full-bronze.

Hur praktiskt är det i praktiken? Brons är ju lite mjukt, så jag gissar att det blir lite rassligt?
Och blir det problem med att bandet färgar av sig på handleden?
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Jag är svag för bronsklockor och Big Crown Pointer Date tickar verkligen alla boxar.
Siktar på att få tag på en bronsare till sommaren men klurar mest på om jag ska gå hela vägen med bronsbandet eller stanna vid läder.

Den är galet snygg på brunt läderband, men hur är det nya bronsbandet som kom förra året?
Det ser ju extremt kaxigt ut att köra full-bronze.

Hur praktiskt är det i praktiken? Brons är ju lite mjukt, så jag gissar att det blir lite rassligt?
Och blir det problem med att bandet färgar av sig på handleden?
Tjena @Tombola - jag gillar min skarpt och tycker den blir unik på bronsbandet, finns ju inte många bronsklockor som har en matchande länk 👍. Riktigt snygg också på läder så jag brukar varva lite. Nu när jag såg ditt inlägg blev jag sugen på ett bandbyte från Royal Strap-lädret med Orisspännet, upplever att originalbandet slits när man drar åt spännet så sparar på det. Vad gäller att armen blir grön så är det inget jag lider av utan det sker när man svettas kopiöst... och då kanske det är dags att tvätta av sig ändå och då går det ju bort direkt. Ha skön söndag och glöm inte 9 mars :). /Svenne

1677416052009.png

1677416086721.png


1677416115893.png


1677416133304.png
 
Topp