• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

NKS

Omega
2-Faktor
E8F97C7C-9767-4E03-9C98-0EF6E7D662A7.jpeg

Aquis hälsar från en av Bohusläns pärlor Hamburgsund ☀️🇸🇪🙋🏻‍♂️
 

Nicketon

Omega
Halloj. Fråga om gummiband. Har en 41,5 aquis med mörkblå tavla. Jag har både svart gummi och länk till men skulle vilja ha lite fler färger på gummi. Någon som köpt icke original någonstans som är nöjda med utseende och kvalitet?
 
Jag har gått och blivit väldigt intresserad av Oris Aquis 36.5 då jag är på jakt efter en stilren dykare och har en smal handled. Finns det någon annan anledning än storleken att den marknadsförs som en "damklocka"? Förutom storleken är den enda skillnad jag kan se mot övriga klockor i serien vridringens utseende.
oris-01-733-7731-4135-07-8-18-05P.jpg
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Den kombon är ju suverän!

Är överlag svag för perlon band. Tack för tipset.
En heads up är att det ska finnas två längder på banden. Känner en kille som beställde ett och det var nästan för kort för honom (trodde bara det fanns en variant) så jag kollade med leverantören efter det och dom sa att det finns två längder. Tror inte det står på hemsidan om jag minns rätt.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Jag har gått och blivit väldigt intresserad av Oris Aquis 36.5 då jag är på jakt efter en stilren dykare och har en smal handled. Finns det någon annan anledning än storleken att den marknadsförs som en "damklocka"? Förutom storleken är den enda skillnad jag kan se mot övriga klockor i serien vridringens utseende.
oris-01-733-7731-4135-07-8-18-05P.jpg
Prova innan du köper! Aquis har väldigt korta bandhorn, så den bärs mindre än storleken låter. 39,5 bärs som 37, och 36,5 bärs liiiitet.
 
Prova innan du köper! Aquis har väldigt korta bandhorn, så den bärs mindre än storleken låter. 39,5 bärs som 37, och 36,5 bärs liiiitet.
Mina handleder är bara 15cm (helt galet jag vet) så det är inte omöjligt att den ändå kan passa. Jag drog iväg en beställning men har möjlighet till smidig retur om den skulle vara helt fel.
 
Kul ju! Helt rätt testa, lägg upp bild på resultat sen! Inte ofta man ser dessa lite mindre 👍
Tyvärr så blir det inga bilder på den från mig. Någon dag efter min beställning hade Christopher Ward rea där jag klickade hem en 38mm Trident Pro 600 som jag kikat på tidigare. Då jag fick hem denna först och trivdes väldigt bra med den valde jag att avbeställa Orisen.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Välkomnar mig själv in i tråden igen, med en otroligt underskattad modell utav Oris! 😁
Guld och bronsdetaljerna tillsammans med lite orange färg blir så roligt ihop! Tycker att hela klockan andas hög kvalité rakt igenom med länken inkluderad. Gedigen och välbyggd med grym borstning/polering. Tavlan med sina tydliga och välgjorda detaljer ger ett häftigt djup och vintage-känslan är helt rätt utförd. Härlig tyngd/balans och sitter bekvämt på handleden. Mycket bra första intryck.

Oris Chronoris - Movember Edition
20230717_072650.jpg
20230717_093923.jpg
IMG_20230717_094745_234.jpg
20230716_162637.jpg
20230716_174045.jpg
 
Senast ändrad:

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Välkomnar mig själv in i tråden igen, med en otroligt underskattad modell utav Oris! 😁 Guld/bronsdetaljerna tillsammans med lite orange färg blir så roligt! Tycker att hela klockan andas hög kvalitet tillsammans med länken. Gedigen och välbyggd med fina borstade/polerade detaljer. Härlig tyngd och sitter riktigt bekvämt!
20230717_072650.jpg
20230717_093923.jpg
IMG_20230717_094745_234.jpg
20230716_162637.jpg
20230716_174045.jpg
Grym! Välkommen!
 

LeManiac

Panerai
2-Faktor
Välkomnar mig själv in i tråden igen, med en otroligt underskattad modell utav Oris! 😁
Guld och bronsdetaljerna tillsammans med lite orange färg blir så roligt ihop! Tycker att hela klockan andas hög kvalité rakt igenom med länken inkluderad. Gedigen och välbyggd med grym borstning/polering. Tavlan med sina tydliga och välgjorda detaljer ger ett häftigt djup och vintage-känslan är helt rätt utförd. Härlig tyngd/balans och sitter bekvämt på handleden. Mycket bra första intryck.

Oris Chronoris - Movember Edition
20230717_072650.jpg
20230717_093923.jpg
IMG_20230717_094745_234.jpg
20230716_162637.jpg
20230716_174045.jpg
Bra köp! En klocka som är både cool och har personlighet. Har legat flera löjligt lågt prissatta på Köp & Sälj. Jag är mkt nöjd med min som jag köpte för 1,5 år sedan.
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Bra köp! En klocka som är både cool och har personlighet. Har legat flera löjligt lågt prissatta på Köp & Sälj. Jag är mkt nöjd med min som jag köpte för 1,5 år sedan.
Tack! 😀 Fick lite inspiration också utav dina bilder/recensionen. Precis, den har karaktär och kvalitén är absolut jämförbar med klockor i mycket högre prisklass, som jag har ägt tidigare. Man ska inte underskatta det enkla i att välja det man genuint vill ha! 👍
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Hittar en pointer date i 36mm på Oris hemsida om jag går via google. Det går att klicka hem den, inga notiser om att den skulle ha utgått eller något. Men om jag går direkt till Oris hemsida och försöker hitta den den vägen så dyker den inte upp alls...? Har ni någon koll?


23700_0175477494067-0781722_horizontale.png
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Hittar en pointer date i 36mm på Oris hemsida om jag går via google. Det går att klicka hem den, inga notiser om att den skulle ha utgått eller något. Men om jag går direkt till Oris hemsida och försöker hitta den den vägen så dyker den inte upp alls...? Har ni någon koll?


23700_0175477494067-0781722_horizontale.png

Ja det känns ju lite märkligt att den går att köpa om den inte finns på sidan (när man kollar deras kollektion).

När jag klickar på din länk står det med grå text ”previous collection” just under bilden, vilket pekar på att den inte finns med i deras kollektion just nu men att dom har kvar några på lager kanske?

Dock konstigt att man inte kan leta fram den via deras hemsida, jag kikade på filter och där finns ”current collections” som val (se bild) men då borde ju ”previous collection” finnas också kan man tycka…
IMG_5250.png
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ja det känns ju lite märkligt att den går att köpa om den inte finns på sidan (när man kollar deras kollektion).

När jag klickar på din länk står det med grå text ”previous collection” just under bilden, vilket pekar på att den inte finns med i deras kollektion just nu men att dom har kvar några på lager kanske?

Dock konstigt att man inte kan leta fram den via deras hemsida, jag kikade på filter och där finns ”current collections” som val (se bild) men då borde ju ”previous collection” finnas också kan man tycka…
IMG_5250.png
Hmm, hade missat att det stod previous collection, men nu när du säger det så ser jag det. Det kan ju vara så att hemsidan har en "bakdörr" de glömt stänga också. Så om jag faktiskt skulle komma till att betala så skulle det sätta stopp? Jag la den i varukorgen bara. Eller så går det så långt att Oris blir tvungna att kontakta mig manuellt efteråt och säga "oops, det där ska inte gå".
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Hmm, hade missat att det stod previous collection, men nu när du säger det så ser jag det. Det kan ju vara så att hemsidan har en "bakdörr" de glömt stänga också. Så om jag faktiskt skulle komma till att betala så skulle det sätta stopp? Jag la den i varukorgen bara. Eller så går det så långt att Oris blir tvungna att kontakta mig manuellt efteråt och säga "oops, det där ska inte gå".
Ja antingen nåt sånt. Alternativt att den faktiskt går att köpa eller att dom missat att ta bort köp-knappen till den. För jag vet att man kan söka sig till deras hemsida via Google för äldre modeller men då går det inte klicka hem den. Kan vara bra om man vill se specifikationer direkt från tillverkaren på en utgången modell tex.
 

JoelD

Rolex
2-Faktor
Ja antingen nåt sånt. Alternativt att den faktiskt går att köpa eller att dom missat att ta bort köp-knappen till den. För jag vet att man kan söka sig till deras hemsida via Google för äldre modeller men då går det inte klicka hem den. Kan vara bra om man vill se specifikationer direkt från tillverkaren på en utgången modell tex.
Så perfekt modell annars 😩
 

Enrico

Omega
Välkomnar mig själv in i tråden igen, med en otroligt underskattad modell utav Oris! 😁
Guld och bronsdetaljerna tillsammans med lite orange färg blir så roligt ihop! Tycker att hela klockan andas hög kvalité rakt igenom med länken inkluderad. Gedigen och välbyggd med grym borstning/polering. Tavlan med sina tydliga och välgjorda detaljer ger ett häftigt djup och vintage-känslan är helt rätt utförd. Härlig tyngd/balans och sitter bekvämt på handleden. Mycket bra första intryck.

Oris Chronoris - Movember Edition
20230717_072650.jpg
20230717_093923.jpg
IMG_20230717_094745_234.jpg
20230716_162637.jpg
20230716_174045.jpg
Snyggt!! Grattis till ett grymt köp
 
Topp