• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Enrico

Omega
Polare från en annan Oris grupp har lyckats testa den delar med mig av hans bilder så man får se färgen
1BE88255-711A-469C-A71C-DB5B8E6C14AD.jpeg

77A969D0-CB18-4930-AEAB-062BC7523C17.jpeg
 

M_Cobretti

Breitling
Jag behöver också en så man kan byta mellan länk och gummiband själv. Hittat på chrono 24 från Tyskland med det blir typ 650:- ändå. Jag har själv inte beställt än.
Jag testade en grej. Köpte mig en tri wing skruvmejsel för en billig peng och filade ner toppen. Oris mejsel är ju inte spetsig utan den ska vara helt helt plan. Den är inte perfekt men den gör jobbet hyffsat.
 

aquvist

Cartier
2-Faktor
Jag behöver också en så man kan byta mellan länk och gummiband själv. Hittat på chrono 24 från Tyskland med det blir typ 650:- ändå. Jag har själv inte beställt än.
Jag köpte från klockmagasinet förut, funkade riktigt bra. Notera att det finns 2 modeller så se till att välja rätt isf :)
1.
2.
 

M_Cobretti

Breitling
Jag köpte från klockmagasinet förut, funkade riktigt bra. Notera att det finns 2 modeller så se till att välja rätt isf :)
1.
2.
Ja den såg trevlig ut! Ser ut att vara bra grepp
 

Enrico

Omega
Jag köpte från klockmagasinet förut, funkade riktigt bra. Notera att det finns 2 modeller så se till att välja rätt isf :)
1.
2.
De där är grymt tips ju!
 

Nicketon

Omega
Jag köpte från klockmagasinet förut, funkade riktigt bra. Notera att det finns 2 modeller så se till att välja rätt isf :)
1.
2.
Toppen. Tack. Skrivit till dem nu och frågat när de får in dem igen. Tack för tipset.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag har både en orginal och en OEM men kommer inte ihåg var jag köpte den, men här kanske?


Finns lite olika att välja på beroende på modell.
Beställde en därifrån! Återkommer om den passar till Aquis 43.5mm
 
Topp