• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Dahlc

Panerai
2-Faktor
Öl i Oslo...

20230612_180153.jpg
Saknar det där gummit, och klockan. 🤕
IMG_1028.jpeg
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Har en fråga gällande skruvarna. Återapplicerar ni någon Loctite eller dylikt? Såg att skruvarna hade någon form av skruvlåsning
 
  • Like
Reactions: NKS

NKS

Omega
2-Faktor
Har en fråga gällande skruvarna. Återapplicerar ni någon Loctite eller dylikt? Såg att skruvarna hade någon form av skruvlåsning
Jag har inte använt skruvlåsning i samband med skifte. Hittills har inte skruvarna tenderat att gänga ur sig, trots att jag inte åtdragit skruvarna tokhårt.
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
42B24C99-428D-429D-92EC-B0251BD8AA0F.jpeg

Aquis är grym på både länk och gummirem! Skiftade nyligen till gummi och tog mig slutligen tid att anpassa gummit till rätt längd. Nu sitter klockan riktigt bekvämt.
Ja jag har testat gummi och dom är grymma, men jag väntar tills det nya mörkröda som finns till den stenade aquisen går att köpa separat 😊
 
  • Like
Reactions: NKS

NKS

Omega
2-Faktor
Stämmer det att enbart Aquis större än 41,5 mm har snabbjustering i gummiarmbandets viklås? Åtminstone 43,5 mm med 24 mm armbandsbredd har denna användbara snabbjustering.
 

Man

Rolex
Stämmer det att enbart Aquis större än 41,5 mm har snabbjustering i gummiarmbandets viklås? Åtminstone 43,5 mm med 24 mm armbandsbredd har denna användbara snabbjustering.
Jag har en Aquis på 39,5mm, som har en annan lösning än gummit till en tidigare på 43mm. Den på 43mm hade snabbjustering i själva låset. MEN: min nuvarande Aquis på 39,5mm har en annan snabblösning. Där kan man lätt (när man är på språng) flytta gummit i låset genom att öppna låset och se till att låset hakar i valfritt hål i gummit. Man behöver inte ta av sig klockan alltså. Däremot är nog inte avstånden mellan hålen så korta att man kan helt o hållet jämföra det med finjustering i låset på de större. Snabb, men grov justering, kanske man kan kalla det.
 

JonathanR

Panerai
2-Faktor
Topp