Tack, den satt rätt bra. Har badat den i lite citron och bakpulver men ska nog ge mig på @ironcastle receptGrattis! Sitter som en smäck på dig ju![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tack, den satt rätt bra. Har badat den i lite citron och bakpulver men ska nog ge mig på @ironcastle receptGrattis! Sitter som en smäck på dig ju![]()
Ni som är smarta, vet ni vilken av dessa triwingmejslar som passar till Aquis 41,5 mm? Min klocka har ref 01 733 7766 4135-07 8 22 05PEB, men jag fattar inte riktigt modellbeteckningarna som listas på Klockmagasinets hemsida.Jag köpte från klockmagasinet förut, funkade riktigt bra. Notera att det finns 2 modeller så se till att välja rätt isf
1.
2.![]()
Oris Triwing verktyg 30 0773X för Aquis 7730 klockor
Vi är officiell återförsäljare auktoriserad av Oris Två års internationell garanti Levereras i originalförpackningwww.klockmagasinet.com
![]()
Oris Triwing skruvmejsel 30 07731 för Aquis 7731 och 7732 klockor
Vi är officiell återförsäljare auktoriserad av Oris Två års internationell garanti Levereras i originalförpackningwww.klockmagasinet.com
Ni som är smarta, vet ni vilken av dessa triwingmejslar som passar till Aquis 41,5 mm? Min klocka har ref 01 733 7766 4135-07 8 22 05PEB, men jag fattar inte riktigt modellbeteckningarna som listas på Klockmagasinets hemsida.Tack på förhand!
Du är en klippa! Stort tack!7730 är för 43,5mm Aguis och 7731-32-33 är för 39,5mm och funkar även för 36,5mm.
Om jag inte minns fel så är mejseln 1,6mm till dom mindre modellerna och 2,5mm till 43,5mm.
Jag har använt båda storlekarna till bägge men greppar bättre med den större, alltså 7730.
Så hade jag varit du så hade jag köpt den.
Jag är med digDagens kompis...
Gött med en Aquis i lådan igen.
![]()
Jag är med digMin öppnade dörren till klockintresset och har stannat sedan inköpet 2020.
![]()
Gummit till Aquis är så otroligt bra. Länken också för den delen. Det är något som Oris verkligen excellerar inom.Jag är med digMin öppnade dörren till klockintresset och har stannat sedan inköpet 2020.
![]()
Där är vi rörande överensGummit till Aquis är så otroligt bra. Länken också för den delen. Det är något som Oris verkligen excellerar inom.
Är den där nitad på riktigt eller är det en Tudor-nitning?Tips om man har en bronsklocka som man vill återställa - våtservettersonen sölade ner mig inkl. klocka så torkade arm + klocka med våtservett. Noterade då att bronsen blev ”återställd” utan större ansträngning.
![]()
Bra frågaÄr den där nitad på riktigt eller är det en Tudor-nitning?
Aha.Bra frågaser ut som på riktigt men förmodligen är det fejk. Känns dock inte lika fejk som hos Tudor.
Intressant. Denna har inga skruvad länkbitar alls. De som man tar av har pin and collar system.Aha.
Lattjo att det är annorlunda på denna. Denna är ju skruvad i alla länkbitarna.
![]()
Herregud så stilig... Man får ju hjärtklappning.Instämmer, blått är verkligen flott
![]()