• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Körsbär
20230909_143734.jpg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Jag köpte från klockmagasinet förut, funkade riktigt bra. Notera att det finns 2 modeller så se till att välja rätt isf :)
1.
2.
Ni som är smarta, vet ni vilken av dessa triwingmejslar som passar till Aquis 41,5 mm? Min klocka har ref 01 733 7766 4135-07 8 22 05PEB, men jag fattar inte riktigt modellbeteckningarna som listas på Klockmagasinets hemsida. 🤔 Tack på förhand!
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Ni som är smarta, vet ni vilken av dessa triwingmejslar som passar till Aquis 41,5 mm? Min klocka har ref 01 733 7766 4135-07 8 22 05PEB, men jag fattar inte riktigt modellbeteckningarna som listas på Klockmagasinets hemsida. 🤔 Tack på förhand!

7730 är för 43,5mm Aguis och 7731-32-33 är för 39,5mm och funkar även för 36,5mm.
Om jag inte minns fel så är mejseln 1,6mm till dom mindre modellerna och 2,5mm till 43,5mm.
Jag har använt båda storlekarna till bägge men greppar bättre med den större, alltså 7730.
Så hade jag varit du så hade jag köpt den.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
7730 är för 43,5mm Aguis och 7731-32-33 är för 39,5mm och funkar även för 36,5mm.
Om jag inte minns fel så är mejseln 1,6mm till dom mindre modellerna och 2,5mm till 43,5mm.
Jag har använt båda storlekarna till bägge men greppar bättre med den större, alltså 7730.
Så hade jag varit du så hade jag köpt den.
Du är en klippa! Stort tack!
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Jag är med dig 👌 Min öppnade dörren till klockintresset och har stannat sedan inköpet 2020.
IMG_2539.jpeg

Ja det är bra grejer om man säger så.
Har nog haft drygt en handfull (eller mer 😬) Aquisar av olika slag genom åren och ångrat mig varje gång när jag har sålt dom.
Man lär sig tydligen aldrig känns det som men nu jäklar så ska den stanna (det har jag ju aldrig sagt innan...eller 🤔😳😄).
Prisvärda-deluxe i mitt tycke👍.
 

Vigge_S

Omega
Hej! Har inte haft Oris tidigare men funderar på att slå till på en Aquis, antagligen svart eller blå. Har ett par frågor:

1) när jag kollar på Chrono24 tycker jag att det utbudet är rätt smalt och att det som finns har ungefär samma pris som en ny. Några tankar? Kollar jag på fel ställe? Jämför med uret.se

2) jag har 19 cm handleder. Vad tror ni om storlek, jag misstänker 41,5 mm?
 
  • Like
Reactions: NKS
Topp