• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Varit inne i klockträsket allt för många år nu, men sjukt nog aldrig ägt eller ens hållt i en Oris. Nu fattar jag!
IMG_20250206_102059_edit_130939383182103.jpg

En till! Många subtila uppdateringar som gör väldigt stor skillnad. Svårt att motivera behovet av fler än denna.
IMG_20250206_121837.jpg
Riktigt bra med det bezelinsertet, tilltalar mig betydligt mer än med 12h insert.

Är tavlan blanksvart?

Mkt fina! Tidigt 90-tal? Tittade mkt på Oris i början/mitten av nittotalet när det var mkt detaljer på urtavlorna. Tyckte verkligen om dem med det blev inga köp då
Osäker på exakt lanseringsår men 90-tal iaf. Jag var i samma "titta-läge" då, ville ha bägge men kände inte att jag ville prioritera klockor just då, sen slutade de säljas... Sen dök bägge upp på auktion 2019 med nån månads mellanrum så jag slog till. Auktionsfirman sa c:a 2001 men har inte kollat upp det. Kanske nån i forumet som vet?

Osäker på exakt lanseringsår men 90-tal iaf. Jag var i samma "titta-läge" då, ville ha bägge men kände inte att jag ville prioritera klockor just då, sen slutade de säljas... Sen dök bägge upp på auktion 2019 med nån månads mellanrum så jag slog till. Auktionsfirman sa c:a 2001 men har inte kollat upp det. Kanske nån i forumet som vet?

Har du serienummer?

Kollar när jag kommer hem
Hm tydligen är minnet inte vad det varit, eller så har jag för många klockor (nej det är förstås inte möjligt. Helt klart minnet.) Helt säker på att det stod både på auktionskvittot och läsbart bak. För att göra mig mer förvirrad så hittar google samma modell med en ytterligare sifferrad på boettkanten bak... Bortpolerat av tidigare ägare kanske

Hm tydligen är minnet inte vad det varit, eller så har jag för många klockor (nej det är förstås inte möjligt. Helt klart minnet.) Helt säker på att det stod både på auktionskvittot och läsbart bak. För att göra mig mer förvirrad så hittar google samma modell med en ytterligare sifferrad på boettkanten bak... Bortpolerat av tidigare ägare kanske

Det ska vara en nummerserie så här xx-xxxxxx, ibland med bindestreck men mestadels bara mellanslag.

Tillbaka
Topp