• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

orismania

Breitling
Hej, älskar Oris!
vad jag vet så producerades ganska många klockor under namnet Punkt med oris verk i sverige (60-70tal?)

Ny medlem på forumet, men har hängt här och tidigare TTT nåra år.
 

AndyK

Cartier
Hej, älskar Oris!
vad jag vet så producerades ganska många klockor under namnet Punkt med oris verk i sverige (60-70tal?)

Ny medlem på forumet, men har hängt här och tidigare TTT nåra år.

Kan tänka mig att priserna på Punkt är mycket lägre än om det stått Oris på urtavlan.
 

David

Bödeln
6B85D55E-093E-4366-8D09-849AEA63F262.jpg
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Denna verkar vara ganska ovanlig
usyzu4e8.jpg


Dessutom finns det med något slags special certifikat i kittet.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
vonbahr
En av oris många limiterade utgåvor men särskilt ovanlig är den inte, inte än iallafall. :)
Njäe, kanske inte. Men jag har under mina år som oris-knäppis bara stött på just denna. Det gör den ovanlig för mig ;)
Detta ex har någon dessutom fyllt i markeringarna på bezeln med svart också.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Njäe, kanske inte. Men jag har under mina år som oris-knäppis bara stött på just denna. Det gör den ovanlig för mig ;)
Detta ex har någon dessutom fyllt i markeringarna på bezeln med svart också.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Alright, tycker mig stöta på dessa varje gång jag söker efter en oris, men jag kanske blandar ihop den med någon annan :)
 

vekktah

Cartier
Alright, tycker mig stöta på dessa varje gång jag söker efter en oris, men jag kanske blandar ihop den med någon annan :)

Du hittar den inte ofta att köpa i alla fall. Den där satt axa på länge innan han sålde och min säljer jag aldrig. Och det är de enda två som synts till senaste fyra-fem åren i Sverige.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du hittar den inte ofta att köpa i alla fall. Den där satt axa på länge innan han sålde och min säljer jag aldrig. Och det är de enda två som synts till senaste fyra-fem åren i Sverige.


Kan inte hålla med om det. Har sett två ex på bland annat blocket senaste 3mån.
Kolla wus osv så finns det oftast en eller flera till salu där.
 

SSL

Audemars
Hur populärt är Oris egentligen? Det känns ju inte som ett statusmärke direkt. Inte för att det spelar någon roll för att eventuellt köp, men just nu försöker jag bara hitta så mycket info som möjligt, att jag blir så insnöad att det inte finns någon återvändo.

Var Oris med på topp 20 eller 50-listan som postades här för några veckor sen?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Hur populärt är Oris egentligen? Det känns ju inte som ett statusmärke direkt. Inte för att det spelar någon roll för att eventuellt köp, men just nu försöker jag bara hitta så mycket info som möjligt, att jag blir så insnöad att det inte finns någon återvändo.

Var Oris med på topp 20 eller 50-listan som postades här för några veckor sen?


Oris är ett välrenomerat märke men knappast något statusmärke. Oris finns inte med på någon top 20 och kommer aldrig att göra om det inte händer något smått otroligt. Personligen så tycker jag att oris håller en god kvalitet till ett rimligt pris och dem har sitt eget formspråk. Bara att handla. Aquis är en trevlig modell som första Oris.
 
  • Like
Reactions: ssl
Topp