• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

snoozarn

Patek
2-Faktor
Mycket pang för pengen helt klart, i början av mitt klockintresse innan jag köpt något så var jag helt besatt av Carlos Costes lmt etd klockan, googlade och trålade blocket varje dag. Tur att man inte köpte, 46mm är inte att leka med.
Oris-Carlos-Coste-1.jpg


Av de nya modellerna tycker jag Depth Gaugen är riktigt cool, lite stor den med men skulle gärna vilja klämma på en.
TxSb56O.jpg
 

Limpas

Cartier
Jag har varit oerhört sugen på Oris-dykare flera gånger då de erbjuder ett av få bra dykaralternativ i lite mindre storlek. Har dock aldrig klämt på någon och varit rädd för att de som är 40 mm blir oproportionerligt höga. Är det så eller funkar de lika bra i 40 mm som i de större storlekarna?
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Jag gillar Oris för att de är så välbyggda och prisvärda. En sak som jag alltid bedömer klockor utifrån är länken inkl låset (om det går). Oris har riktigt gedigna länkar och lås. Prisvärt och snygga med egen design. Kul. Har själv bara haft en Artelier Date och en Divers date

ImageUploadedByTapatalk1426105708.462849.jpg
 

Dixie

Audemars
2-Faktor

Dixie

Audemars
2-Faktor

Dixie

Audemars
2-Faktor
Får lite zodiak-känsla. Gillar den bara inte förpatinafärgen inte är för utstickande. Tycker det ska bli kul att se hur Folding clasp kommer se ut på Nato
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Den svarta Depth-gauge:n är grym men kostar nog rätt så bra. Retro-dykarn såg riktigt intressant ut. Kul att dom går ifrån specialluggarna också!
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har helt missat Propilot serien och denna GMT Kronograf är ju hur grym som helst! Egen stil, riktigt skön glasring, bra storlek och framför allt bra pris. (ny runt 20') Känns som ett perfekt, lite billigare alternativ till IWCs flygar chronos.
orisbigcrownpropilotchronographgmt.jpg
ORIS_BIGCROWN_PRO_PILOT_CHRONO5.jpg
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
The Oris Aquis Depth Gauge will be available from early May 2015 and will be priced at 3,250 Swiss franc
För den intresserade så finns den att beskåda på Klockmäster i Nacka Forum. Den skyltas i en justerbar liten tryckkammare så man kan se hur djupmätaren fungerar.
Jäkligt cool klocka, men jag fattar inte riktigt målgruppen. Dykare lär ju knappast ha den ens som backup till dykdatorn då djupmätaren är ganska svåravläst. Valfri Aqualand för en bråkdel av pengarna gör det jobbet ofantligt mycket bättre. Och folk som inte dyker borde ju rimligtvis titta på mindre nischade klockor. Men jag har kanske helt fel.
 
Topp