• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

AlexGoncalves

Breitling
Så ja, nu har man blivit med en Oris Diver Date 44mm TT1, blå/blå, och är numera en i gänget :) En grym klocka.:D


OrisDiverDate44TT1_2.jpg
Grattis, riktigt fin! Stod du och valde mellan TT1 och Aquis, eller var valet givet? Frågar eftersom jag också har funderingar.
 

AlexGoncalves

Breitling
Gummit är hur bra som helst. Mjukt och fint och luktar gott. Kan också justeras i flera steg när det sitter på så det går lätt att anpassa efter hur varm man är.

Så gör som jag, köp Aquis på länk och köp till gummi. Jag köpte först ett svart och sen ett orange gummi, så jag är redo för alla eventualiteter. Trodde jag skulle sakna möjligheten att köra på nato, men det funkar skitbra tack vare att gummit är så skönt och lätt att använda. Länken är bra också för övrigt, men jag gillar gummit bättre.
Funderar på att göra likadant. Hur mycket får man ge för gummit?
Vänliga hälsningar /M
 

squba

Omega
Grattis, riktigt fin! Stod du och valde mellan TT1 och Aquis, eller var valet givet? Frågar eftersom jag också har funderingar.
Tackar:) Valde mellan båda modellerna. Tycker att den gamla TT1 har ett unikare och toligare utseende så när det blev en till salu på Klocksnacks K&S i fint skick så slog jag till. Båda modellerna är gymma klockor så du blir säkert nöjd vilken du än väljer.:D
 

shark

Breitling
Hej har denna Omålad urtavla ?
 

Bilagor

  • s-l160011.jpg
    s-l160011.jpg
    75.2 KB · Visningar: 49
  • s-l16002.jpg
    s-l16002.jpg
    57.3 KB · Visningar: 49
  • s-l1600.jpg
    s-l1600.jpg
    67.9 KB · Visningar: 47

AlexGoncalves

Breitling
Tackar:) Valde mellan båda modellerna. Tycker att den gamla TT1 har ett unikare och toligare utseende så när det blev en till salu på Klocksnacks K&S i fint skick så slog jag till. Båda modellerna är gymma klockor så du blir säkert nöjd vilken du än väljer.:D
Jag får fortsätta grubbla lite, tror precis som du säger, att man blir nöjd med vilken man än väljer!
 

AlexGoncalves

Breitling
Tänkte höra med er som lämnat in era Oris dykare på service, byte av glas osv? Vad kan man räkna med för underhållskostnader och vad kostar tex ett glasbyte? Går det att byta bezel på deras dykare?
 

squba

Omega
Har ett svart 3:e parts gummi som ligger ich dammar. Liiite för litet för min 18.5 cm handled. Skulle tro att den passar ca 18 och nedåt perfekt. Bud?
 

MrGecky

Breitling
Hej,
Är rookie i sammanhanget och har precis hittat in på forumet. Här verkar det vara väldigt många som har bra koll. Tittade in på Klockmaster på Solna Centrum och fastnade lite för en Oris Aquis Date 43 mm. Gillade det jag såg och testade på handleden. Funderar i så fall att köpa den med både länk och gummiband direkt från start. Läst lite här på forumet kring klockan, men vill ha lite ytterligare synpunkter innan jag bestämmer mig? Förstått att många tycker att den är riktigt prisvärd? Negativa aspekter? Arbetar som idrottslärare till vardags och undrar om ni tror att den håller i fysiska miljöer med både inomhus- och utomhusaktiviteter, där man ofta flyttar runt en massa material?
 

Makkanxd

Rolex
Hej,
Är rookie i sammanhanget och har precis hittat in på forumet. Här verkar det vara väldigt många som har bra koll. Tittade in på Klockmaster på Solna Centrum och fastnade lite för en Oris Aquis Date 43 mm. Gillade det jag såg och testade på handleden. Funderar i så fall att köpa den med både länk och gummiband direkt från start. Läst lite här på forumet kring klockan, men vill ha lite ytterligare synpunkter innan jag bestämmer mig? Förstått att många tycker att den är riktigt prisvärd? Negativa aspekter? Arbetar som idrottslärare till vardags och undrar om ni tror att den håller i fysiska miljöer med både inomhus- och utomhusaktiviteter, där man ofta flyttar runt en massa material?
Välkommen hit!
Aquisen är ett toppen val! Både länken och gummit är av riktigt bra kvalité och hela klockan är som du säger riktigt prisvärd. Jag har ägt kanske 4-5 olika aquis och det jag känner är att jag ledsnade lite på den, tyckte den var lite tråkig runt armen efter ett tag. Men eftersom jag köper samma modell igen så ja.. finns ofta prisvärda begagnade här på forumet du helt enkelt kan testa å köpa, skulle du inte gilla dem så kan du bara sälja för samma peng! :)
 

MrGecky

Breitling
Välkommen hit!
Aquisen är ett toppen val! Både länken och gummit är av riktigt bra kvalité och hela klockan är som du säger riktigt prisvärd. Jag har ägt kanske 4-5 olika aquis och det jag känner är att jag ledsnade lite på den, tyckte den var lite tråkig runt armen efter ett tag. Men eftersom jag köper samma modell igen så ja.. finns ofta prisvärda begagnade här på forumet du helt enkelt kan testa å köpa, skulle du inte gilla dem så kan du bara sälja för samma peng! :)
Tackar! Jag har varit sugen att investera i en lite roligare klocka under längre tid, då jag tidigare aldrig haft någonting att tala om. Känns som att Aquisen kan vara ett steg i rätt riktning?:)
 

Makkanxd

Rolex
Tackar! Jag har varit sugen att investera i en lite roligare klocka under längre tid, då jag tidigare aldrig haft någonting att tala om. Känns som att Aquisen kan vara ett steg i rätt riktning?:)
Absolut :) somsagt skriv en köp-annons här på ks och köp en begagnad. Ledsnar du så kan du kränga iväg för samma peng!
Go for it! :)
 

Ladrene

Omega
2-Faktor
Hej,
Är rookie i sammanhanget och har precis hittat in på forumet. Här verkar det vara väldigt många som har bra koll. Tittade in på Klockmaster på Solna Centrum och fastnade lite för en Oris Aquis Date 43 mm. Gillade det jag såg och testade på handleden. Funderar i så fall att köpa den med både länk och gummiband direkt från start. Läst lite här på forumet kring klockan, men vill ha lite ytterligare synpunkter innan jag bestämmer mig? Förstått att många tycker att den är riktigt prisvärd? Negativa aspekter? Arbetar som idrottslärare till vardags och undrar om ni tror att den håller i fysiska miljöer med både inomhus- och utomhusaktiviteter, där man ofta flyttar runt en massa material?

Välkommen säger även jag, trots att jag själv är ny här på forumet! Tro mig, du kommer trivas här - finns intressant läsning här till dödagar!
Måste hålla med @Makkanxd - jag tycker det är en fantastiskt bra klocka som känns mycket gedigen i sin kvalité, uppbyggnad och finish. Det lustiga i sammanhanget är att jag nyligen gjorde precis så - skaffade mig en ORIS Aquis Date 43 mm (blå) för styvt 4 veckor sedan och passade på att beställa gummiarmbandet när jag ändå var igång.
Är ingen expert, ett tämligen nytt intresse för mig och håller aktivt på att utöka min klock-garderob, men min Oris kan jag inte slit mig från. Används dagligen!
Jag säger - kör! Begagnat eller nytt, det som passar dig bäst.
Lycka till!
 

MrGecky

Breitling
Välkommen säger även jag, trots att jag själv är ny här på forumet! Tro mig, du kommer trivas här - finns intressant läsning här till dödagar!
Måste hålla med @Makkanxd - jag tycker det är en fantastiskt bra klocka som känns mycket gedigen i sin kvalité, uppbyggnad och finish. Det lustiga i sammanhanget är att jag nyligen gjorde precis så - skaffade mig en ORIS Aquis Date 43 mm (blå) för styvt 4 veckor sedan och passade på att beställa gummiarmbandet när jag ändå var igång.
Är ingen expert, ett tämligen nytt intresse för mig och håller aktivt på att utöka min klock-garderob, men min Oris kan jag inte slit mig från. Används dagligen!
Jag säger - kör! Begagnat eller nytt, det som passar dig bäst.
Lycka till!
Tack! Har en känsla av att jag kanske vandrar samma väg som dig i den spännande klockdjungeln?:)
 

shark

Breitling
har en gammal oris som när jag ska ställa tiden och drar snabbt så följer timvisaren med minutvisaren. Vad kan det vara för fel tacksam för hjälp.
 
Topp