• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Kiddy

Panerai
2-Faktor
20170305-P1000068.jpg
20170304-P1000044.jpg
Grym patina! :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ikväll är jag en riktig gringubbe, men det saknas verkligen att det slås ihop trådar. Den stora Oris-tråden som startades 2015 ligger på första sidan och är 27 sidor lång. Både @meijlinder och @RikNik hänvisar till rätt tråd redan i inlägg två och tre men ändå lyckas folk fortsätta posta här, va f-n! Det blir onödiga trådar och onödigt spretigt. Har sett att @yonsson har slagit ihop trådar i Kobra Kai, har du även mandat att göra det på i de övriga forumdelarna?

@Denke @daviden @Ministern
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ikväll är jag en riktig gringubbe, men det saknas verkligen att det slås ihop trådar. Den stora Oris-tråden som startades 2015 ligger på första sidan och är 27 sidor lång. Både @meijlinder och @RikNik hänvisar till rätt tråd redan i inlägg två och tre men ändå lyckas folk fortsätta posta här, va f-n! Det blir onödiga trådar och onödigt spretigt. Har sett att @yonsson har slagit ihop trådar i Kobra Kai, har du även mandat att göra det på i de övriga forumdelarna.

@Denke @daviden @Ministern
Fy faaaaan, hela internet riskerar att haverera. :D
Jag är icke betrodd! De andra får gulla.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Fy faaaaan, hela internet riskerar att haverera. :D
Jag är icke betrodd! De andra får gulla.

Så klart att det egentligen inte är en big deal, men det kan väl aldrig vara fel att göra forumet bättre :)
Just Oris-exemplet är väl egentligen inte hela världen, men exempelvis skulle @shark garanterat ha en större chans att få bra svar om han postade i "rätt" tråd.
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej,
Är rookie i sammanhanget och har precis hittat in på forumet. Här verkar det vara väldigt många som har bra koll. Tittade in på Klockmaster på Solna Centrum och fastnade lite för en Oris Aquis Date 43 mm. Gillade det jag såg och testade på handleden. Funderar i så fall att köpa den med både länk och gummiband direkt från start. Läst lite här på forumet kring klockan, men vill ha lite ytterligare synpunkter innan jag bestämmer mig? Förstått att många tycker att den är riktigt prisvärd? Negativa aspekter? Arbetar som idrottslärare till vardags och undrar om ni tror att den håller i fysiska miljöer med både inomhus- och utomhusaktiviteter, där man ofta flyttar runt en massa material?
Vill du ha flång ny så vänta på uppdaterade modellen av aquis. Tror den är en hit. inte så stora förändringar men gillade det jag såg. Läste om den på appen watchville. kommer ej ihåg vem som publicerat den från början.
 

MrGecky

Breitling
Vill du ha flång ny så vänta på uppdaterade modellen av aquis. Tror den är en hit. inte så stora förändringar men gillade det jag såg. Läste om den på appen watchville. kommer ej ihåg vem som publicerat den från början.
Tack för tipset! Ska forska vidare och försöka hitta mer information.
 

Lyfali

Cartier
Vill du ha flång ny så vänta på uppdaterade modellen av aquis. Tror den är en hit. inte så stora förändringar men gillade det jag såg. Läste om den på appen watchville. kommer ej ihåg vem som publicerat den från början.
Är det Oris aquis Hammerhead du menar? den limiterade?
 

JDQ

Panerai
2-Faktor
Snyggt! Vart köpte du länken och vad gick det på? :)
Tackar! :) Var först förbi AD där jag bor och fråga vad dem tog för den, dem skulle ha 5900kr vilket kändes rätt saftigt så jag passade! Men sen var jag i Amsterdam i helgen och passa på att fråga en AD där och dem ringde Oris och där kostade den 210 euro!:) Tycker det är lite konstigt hur det kan skilja så mycket från samma märke!
 

Lyfali

Cartier
Tackar! :) Var först förbi AD där jag bor och fråga vad dem tog för den, dem skulle ha 5900kr vilket kändes rätt saftigt så jag passade! Men sen var jag i Amsterdam i helgen och passa på att fråga en AD där och dem ringde Oris och där kostade den 210 euro!:) Tycker det är lite konstigt hur det kan skilja så mycket från samma märke!
lol, 3papp? de kanske har väldigt dyra butikskostnader xD
 

kimn1904

Breitling
Återigen så har jag hittat fel på ytterligare en ny klocka... Med största sannolikhet har jag satt dom fina "paint-strecken" snett - men problemet är att index för klockan 12 sitter liiiite snett, men har en förmåga (eller oförmåga) att se sånt tyvärr..

Vad hade ni gjort? Levt med det? Kanske vanligt förekommande?


17308930_10208376197953036_5674673114728103162_n.jpg
17190790_10208376197713030_7867857286876549124_n.jpg
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Återigen så har jag hittat fel på ytterligare en ny klocka... Med största sannolikhet har jag satt dom fina "paint-strecken" snett - men problemet är att index för klockan 12 sitter liiiite snett, men har en förmåga (eller oförmåga) att se sånt tyvärr..

Vad hade ni gjort? Levt med det? Kanske vanligt förekommande?


17308930_10208376197953036_5674673114728103162_n.jpg
17190790_10208376197713030_7867857286876549124_n.jpg
Jobbigt läge när man ser sånt där...
 

Anatta

Panerai
2-Faktor
Återigen så har jag hittat fel på ytterligare en ny klocka... Med största sannolikhet har jag satt dom fina "paint-strecken" snett - men problemet är att index för klockan 12 sitter liiiite snett, men har en förmåga (eller oförmåga) att se sånt tyvärr..

Vad hade ni gjort? Levt med det? Kanske vanligt förekommande?


17308930_10208376197953036_5674673114728103162_n.jpg
17190790_10208376197713030_7867857286876549124_n.jpg
Inte för att vara sån, men jag kan tydligt se att "paintstrecket" är off en pixel mitt på 12-index...o_O
 
Topp