• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Halloj Orisfantaster :)
Jag är ständigt på jakt efter en liten dykare. Men insett att det finns tamejtusan igen mindre än 36 mm..
Så detta leder mig alltså till denna tråd..
Finns någon här som har/har haft/provat en Oris Aquis date 36 mm och kan slänga upp bild samt berätta lite om den? Hur känns den? Storleksmässigt?
(Ja jag måste ta mig till AD och testa givetvis:))
Här snackas det lite Oris 36 + bild :)
https://klocksnack.se/threads/ny-på-forumet-presentera-dig-gärna-här.37/page-167
 

jenskevin

Omega
Tjena grabbar! Har helt förälskat mig i Oris aquis. Och är otroligt sugen att slå till, är bara rädd att den ska bli för stor på min handled. 17-17.5 mäter min handled, vad tror ni? Tyvärr har i Karlstad någon Oris AD, så blir svårt att prova innan ev. Köp.

Tack för hjälpen!
 

Lyfali

Cartier
Jag har 16.5cm handleder och jag tycker den sitter som ett smäck, men det är ju helt individuellt av vad man tycker känns som ett smäck xD.

Men boettformen gör att jag upplever den som mindre än 43mm.

jag har förra generationen, alltså inte den nyaste som finns ute nu.
 

Lyfali

Cartier
1498735070134-1480347737.jpg
 

SwissMade

Breitling
IMG_3593.JPG

Här att jämföra med en Aquaracer på 41mm.
"Bristen" på luggar hos Aquis gör att dess 43mm upplevs mindre.

Tjena grabbar! Har helt förälskat mig i Oris aquis. Och är otroligt sugen att slå till, är bara rädd att den ska bli för stor på min handled. 17-17.5 mäter min handled, vad tror ni? Tyvärr har i Karlstad någon Oris AD, så blir svårt att prova innan ev. Köp.

Tack för hjälpen!
 

lofgreno

Audemars
En fråga. Räknas det lilla svarta kortet med klockans serienummer och stämpel från butiken som certifikat? Eller är det ett "garantikort"?
 

Lyfali

Cartier
http://www.ablogtowatch.com/oris-divers-sixty-five-42mm-watch/

Vad tycker ni om den här? Lite förvirrande att de har modeller med ytterst lika namn, men snygg är den :)

Vad är ert intryck av den? Någon som äger en? Jag kollade cirka 10 sidor bakåt i tråden, och allt jag såg var en Carl Brashear-version.
Jag äger den inte själv men har testat den flera gånger, och jag gillar den skarpt sjukt retro i sin look och väldigt egen, den är något jag själv skulle kunna äga.
Sjukt kul klocka!
 

LennyK

Panerai
Hej alla. Jag har nyligen köpt denna Orisen. Den är snygg men upplever den nu som väl liten på min handled, 40mm. Ska jaga en större Oris från och med nu.
 

Bilagor

  • IMG_9592.JPG
    IMG_9592.JPG
    157.1 KB · Visningar: 127

LennyK

Panerai
Tycker jag! Jag söker som sagt en lite större Oris nu, så denna lägger jag kanske ut för byte eller försäljning framöver .
 

Tingeling

Breitling
Någon som har erfarenhet av Oris sixty-five 42mm Green? eller blue.. undrar lite vad folk tycker om den och speciellt vad folk tycker om den gröna?
Själv så kan jag tycka att det är en liten eye-catcher och en lite mer vågad klocka än den blå, även om den är ruskigt fin!
 
Topp