• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

RobinFrank

Breitling
tack vare Plums82 kan jag äntligen posta i denna tråd :) idag blir det deskdiving med min sommarplåga. Önskar alla en fin måndag!
 

Bilagor

  • IMG_20170710_113240.jpg
    IMG_20170710_113240.jpg
    116.9 KB · Visningar: 104

Lyfali

Cartier
Hej, detta är väl en kopia/fake?
Hittar inget som stämmer överens med denna :confused:
Aldrig sett, indexen ser inte ut som min Aquis, min aquis är också säker till 300m / 30bar. Har ingen större koll på äldre modeller. Men det är första gången jag ser den där. Och jag har ändå sett många modeller.

IMG_4761.PNG
 

Dixie

Audemars
2-Faktor
Hej, detta är väl en kopia/fake?
Hittar inget som stämmer överens med denna :confused:


IMG_4761.PNG
Jag är ingen orismästare men, aldrig sett den bezeln (som ser ut som denna med så feta siffror och streck) eller en tavla med lumeprickar vid varje index, min gamla och alla jag sett via Google är 300m wr och visarna är fel

Edit. Hittat andra tavlor med lumeprickar vid varje index så där hade jag fel

Edit igen: här är en svart m 200m
d43989ca489c2b907a55798e9752b7f7.jpg

Bifogar din bild också
IMG_4761.PNG

Och då är det en del som stämmer ju, tom visarna.
 
Senast ändrad:

JB_XII

Rolex
Jag är ingen orismästare men, aldrig sett den bezeln (som ser ut som denna med så feta siffror och streck) eller en tavla med lumeprickar vid varje index, min gamla och alla jag sett via Google är 300m wr och visarna är fel

Edit. Hittat andra tavlor med lumeprickar vid varje index så där hade jag fel

Edit igen: här är en svart m 200m
d43989ca489c2b907a55798e9752b7f7.jpg

Bifogar din bild också
IMG_4761.PNG

Och då är det en del som stämmer ju, tom visarna.

Datumfönstret är ju olika också, både i storlek och font. Sen är ju "swiss made" olika placerat.

Känns ju konstigt att man skulle göra så många olika modeller på en hyfsat modern klocka?
 

Runeb

Breitling
Grattis till din nya Oris- har helt missat Chronoris...Fantastiskt snygg klocka:happyhappy:

Håller koll annars men men.. Går i väntans tider på min andra nya Oris big crown pointer day (korta dagvisaren)..
Har motsvarande med den långa..Frugan fick en fin pointer date..Oris nörd.. men har faktiskt en longines guldklassiker också.
 

Krabbeluring

Cartier
Någon som har erfarenhet av Oris sixty-five 42mm Green? eller blue.. undrar lite vad folk tycker om den och speciellt vad folk tycker om den gröna?
Själv så kan jag tycka att det är en liten eye-catcher och en lite mer vågad klocka än den blå, även om den är ruskigt fin!

Jag klämde på båda häromveckan.

Mina intryck:
* Blå är finare än grön, mest tack vare den djupblåa färgen - den skiftar som tusan vilket gör den otroligt vacker.
* Länken kändes OK, men lite "flamsig" i den prisklassen.
* Snyggaste bandet oavsett färg på dial är nog tropic :)
 

demondave

Rolex
Jaa, varför tänkte jag inte på den här tråden? :D

Jagar tropicgummit till 65 divern. Någon här som kan någon referens på en 65 diver, 20mm luggvidd med Tropic? ÅF vill ha för korsreferens, så att det blir rätt.

Ännu bättre, har någon ett 20mm Oris Tropic i bra skick över, PM:a mig ;)
 

Tingeling

Breitling
Jag klämde på båda häromveckan.

Mina intryck:
* Blå är finare än grön, mest tack vare den djupblåa färgen - den skiftar som tusan vilket gör den otroligt vacker.
* Länken kändes OK, men lite "flamsig" i den prisklassen.
* Snyggaste bandet oavsett färg på dial är nog tropic :)

Ja jag testade den blåa med Tropic bandet här om dagen också, blev väldigt sugen på den och undrar om det kanske skulle vara en bra klocka att börja sin "riktiga samling på" har just nu bara en SKX och en Fligtmaster men vill ha något med mer kvalité men är rädd att de kan bli en "nästan klocka" :confused:
En annan fråga är hur stor roll tycker ni att ett ostämplat waranty card är? spelar de bara roll för om man ska sälja den vidare inom ca 3år?
 

Tingeling

Breitling
Jaa, varför tänkte jag inte på den här tråden? :D

Jagar tropicgummit till 65 divern. Någon här som kan någon referens på en 65 diver, 20mm luggvidd med Tropic? ÅF vill ha för korsreferens, så att det blir rätt.

Ännu bättre, har någon ett 20mm Oris Tropic i bra skick över, PM:a mig ;)

Frågade min lokala Klockmaster om de skulle kunna ta in oris band även fast de inte sålde oris (säljer seiko och sen bara skit..) och de sa att de ändå kunde beställa in :)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Jag håller på och försöker bestämma mig för nästa klockköp. Valet står (just nu iaf) mellan Oris 65, 40mm eller Sinn 104.

Är ute efter en klocka som funkar till det mesta. Har googlat och utubat rejält och kommit fram till de två mkt beroende på små handleder. Har klämt på Orisen i butik.

Så jag skulle vilja se era Oris 65 på olika bandkonfigurationer :) tropic och länk vet jag hur de ser ut. Tänkte på typ läder och Nato.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag håller på och försöker bestämma mig för nästa klockköp. Valet står (just nu iaf) mellan Oris 65, 40mm eller Sinn 104.

Är ute efter en klocka som funkar till det mesta. Har googlat och utubat rejält och kommit fram till de två mkt beroende på små handleder. Har klämt på Orisen i butik.

Så jag skulle vilja se era Oris 65 på olika bandkonfigurationer :) tropic och länk vet jag hur de ser ut. Tänkte på typ läder och Nato.

Sinn 104 är ju typ tråkigaste modellen sinn gjort, 65 roligaste oris gjort på några år. Inget svårt val :D

;)
 

Nissenutz

Patek
2-Faktor
Sinn 104 är ju typ tråkigaste modellen sinn gjort, 65 roligaste oris gjort på några år. Inget svårt val :D

;)
Oris 65 är onekligen riktigt frän och annorlunda. Måste få testa den på berömda länken. De kan avgöra saken. Den jag klämde på i butik var på tropic.

Sinn 104 är onekligen mer tråkig men också kanske mer mångsidig? Ja ni vet hur det är när man konstant grubblar med sig själv över klockor :hilarious:

Men ja. Upp med bilder på era 65or nu! :)
 
Topp