• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Kikade lite på den gröna idag. Oklart om jag tycker den är för mycket ”hulk” men tuff var den!
C3D686AC-8448-4C55-AFE7-C5B7A7A8FDA2.jpeg

Klockmaster Globen?
 

Jofaaa

Cartier
Hejsan alla!
Ny på forumet och har alltid gillat Oris!
Bifogat är de två modeller som jag har just nu från Oris :)
Älskar verkligen den marinblåa! Gör sig mycket finare i verkligheten :)
 

Bilagor

  • Oris-1.jpg
    Oris-1.jpg
    120.5 KB · Visningar: 27
  • Oris-2.jpg
    Oris-2.jpg
    124.5 KB · Visningar: 27

Timer

Panerai
En skruv på min sambos klocka har börjat skruva ut sig någon här som kan tro sig veta vilken storlek man behöver på skruvmejsel för att skruva in denna. Kanske svårt att avgöra på en bild men jag chansar.
IMG_20180111_085358.jpg
IMG_20180111_085345.jpg
IMG_20180111_085423.jpg
Jag fick samma problem med min Aquis, gick då tillbaka till AD och bad dem skruva om alla skruvar med Loctite. Sedan dess ingen lös skruv :)
 

jenskevin

Omega
Ni som har haft möjligheten att känna och klämma på den nya aquis 39.5, vad tycker ni? Hur känns länken och helheten? Alltid varit intresserad av aquisen men storleken har hindrat mig, kanske är slut på undanflykter nu.
 

Daniel1978

Panerai
2-Faktor
Man blir ju duktigt sugen.
Det verkar vara fattigt med bilder på nätet dock. Jag vill kunna välja mellan sunburst och matt tavla utan att besöka AD...
 

jojsan76

Omega
Är ny här på KS och tänkte kolla om någon har koll på denna modell av Oris?
En riktig läckerbit som jag dock har svårt för att hitta på begagnatmarknaden.
 
Topp