• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Ändå mer än vad jag tänkte mig. Kanske värt & få ett kostnadsförslag då :)
Räkna med att service blir ca 3-5 tusen, sen kanske klockan är värd runt 7-10 och den kommer nog vara ganska svårsåld. Så om du ska ge den service för att sedan sälja den, så räkna inte med att göra någon vinst, men för att behålla den kan det absolut vara värt en service! :)

Om man lyckas sälja klockan för vad den rimligen är värd och servicen blir i estimerat intervall kan man kanske göra en ynka vinst, men då min erfarenhet är att Orisklockor av denna typ inte är lättsålda begagnade så får man nog räkna med att ta ett skambud för att bli av med den :)

Klockan är nu inlämnad. Urmakare kvarneberg i Helsingör kollade den och ska reparera den:) han sa urverket va finfint och problemet vad fjädern till kronan. Så med lite tur är klockan igång till nästa vecka om inget annat spökar ;)

Jag tycker det är charmen med Oris att det är 44+ och tjocka. Kan bli en till toolwatch om det kommer någon ny schysst modell.

Jag tycker det är charmen med Oris att det är 44+ och tjocka. Kan bli en till toolwatch om det kommer någon ny schysst modell.
Sorry, jag missförstod dig. Dom är riktigt sjysta :). Tooliga men långt ifrån vulgära. Jag tycker att Source of life som visades upp på årets Basel ser riktigt fin ut på bilderna. Ska bli kul att se vad som visas upp vid nästa mässa!

Noen her som har den nye midsize modellen av Aquis? Hvordan känns den jämfört med fullsize?
Ps. Ingen som vil sälja sin Oris? Alla storleker er intressant.

Noen her som har den nye midsize modellen av Aquis? Hvordan känns den jämfört med fullsize?
Ps. Ingen som vil sälja sin Oris? Alla storleker er intressant.
Om du menar 39,5 mm så har jag en. Provade när jag såg den första gången och spontanköpte direkt. Har testat 43 mm också men den mindre är mer i min smak.
IMG_2791.JPG
IMG_2840.JPG

IMG_2681.JPG

Bilagor

• IMG_2737.JPG
    IMG_2737.JPG
    130.4 KB · Visningar: 4
  • IMG_2800.JPG
    IMG_2800.JPG
    111.5 KB · Visningar: 3
Tillbaka
Topp