• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Min Hulquis, från förra veckan.
20180616_150328~2.jpg
Är den där 42mm?

Sjukt bra den där. Du har handleder för 44mm+
Ja, den är fan riktigt bra :) Var inne ett tag på att byta den mot en Black Bay, men tog tog mitt sunda förnuft till fånga.
Dock får det nog bli en röd BB som komplement :)
Och mina handleder är ca 18-18,5. Dock väldigt "platta" så många större klockor sitter ganska bra.

6B81F6A3-E011-49B3-A8FC-34C8771A5DCA.jpeg
14A4D680-4000-43B9-83D1-EBC22889A961.jpeg
Provade i den lilla är denna äkta tråden men fick inget svar. Hittade denna oris vid en bortgången släkting och den fungerar ej, troligtvis aldrig servad. Någon här som sett modellen tidigare och vet om den är äkta:)

Hoppas ni har lite svar i denna tråd ;)
Med vänlig hälsning,

Referens 01 646 7496 4084-07 8 (646 7496 4084MB). Googla på

oris "646 7496 4084"​

/Birger

Senast ändrad:
Nej verkar inte så, när snurrar ut kronan går den direkt till minutvisarens funktion att ställa tiden, Kanske kronan som hängt sig bara?
Skumt? Snurrar rotorn när du skakar klockan? Det går inte att hitta ett läge med kronan där du känner att den drar upp fjädern?

Jag föreslår att du lämnar in klockan hos någon auktoriserad Oris-urmakare för genomgång och service. Räkna med att det kostar några tusenlappar, kanske mer, men det är det nog värt.

/Birger

Jag föreslår att du lämnar in klockan hos någon auktoriserad Oris-urmakare för genomgång och service. Räkna med att det kostar några tusenlappar, kanske mer, men det är det nog värt.

/Birger

Tjena Birger :D tyvärr ingen modell som intresserar mig. Men om någon i gruppen är sugen på den så sänd mig bara ett pm så ser vi :)
Mvh

Skumt? Snurrar rotorn när du skakar klockan? Det går inte att hitta ett läge med kronan där du känner att den drar upp fjädern?

Japp den snurrar på fint, Nä har provat lite försiktigt med kronan men verkar inte få den i rätt läge. Klockan har ju inte varit använd på några år & tyvärr ingen modell som intresserar mig så inga planer på att lämna in den.
Mvh

Japp den snurrar på fint, Nä har provat lite försiktigt med kronan men verkar inte få den i rätt läge. Klockan har ju inte varit använd på några år & tyvärr ingen modell som intresserar mig så inga planer på att lämna in den.
Mvh
Kan ju vara värt en femhunka för kostnadsförslag om du har för avsikt att göra dig av med den. Lär vara lättare att prissätta om man vet vad en reparation kostar.

Kan ju vara värt en femhunka för kostnadsförslag om du har för avsikt att göra dig av med den. Lär vara lättare att prissätta om man vet vad en reparation kostar.

Jo de är klart. Vad kan en sådan klocka vara värd fungerande?
Hittar inte så mycket info om den & ingen begagnad än när jag söker runt :)

Lämna in den för en kostnadsförslag och då kan du be om en värdering med, för ofta brukar urmakaren skriva ett papper när de värderar klockan. Bra att skicka med vid försäljning.

Tillbaka
Topp