Jofaaa
Basic
Är den där 42mm?Min Hulquis, från förra veckan.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är den där 42mm?Min Hulquis, från förra veckan.
![]()
Trevlig bild! Min Hulquis säger hejMin Hulquis, från förra veckan.
![]()
Nein, den är som alla andra Aquis date. 43,5mmÄr den där 42mm?
Sjukt bra den där. Du har handleder för 44mm+Min Hulquis, från förra veckan.
![]()
Ja, den är fan riktigt braSjukt bra den där. Du har handleder för 44mm+
Aquis finns även i 39,5mm. Med härligt blå tavla.Nästan alla Oris är för stora för mina spagetti armar![]()
Kommer nya 65 diver i 36mm ocksåLäste nu att det finns en 36mm i brons![]()
Finns även Aquis i 36mmLäste nu att det finns en 36mm i brons![]()
Referens 01 646 7496 4084-07 8 (646 7496 4084MB). Googla på
oris "646 7496 4084"
/Birger
Kan du inte vrida upp den manuellt?Tack för de, provat åt båda hållen i min winder men den vill inte hoppa igångFinns där ändå något värde i den?
Mvh Jesper![]()
Kan du inte vrida upp den manuellt?
Skumt? Snurrar rotorn när du skakar klockan? Det går inte att hitta ett läge med kronan där du känner att den drar upp fjädern?Nej verkar inte så, när snurrar ut kronan går den direkt till minutvisarens funktion att ställa tiden, Kanske kronan som hängt sig bara?
Jag föreslår att du lämnar in klockan hos någon auktoriserad Oris-urmakare för genomgång och service. Räkna med att det kostar några tusenlappar, kanske mer, men det är det nog värt.
/Birger
Skumt? Snurrar rotorn när du skakar klockan? Det går inte att hitta ett läge med kronan där du känner att den drar upp fjädern?
Kan ju vara värt en femhunka för kostnadsförslag om du har för avsikt att göra dig av med den. Lär vara lättare att prissätta om man vet vad en reparation kostar.Japp den snurrar på fint, Nä har provat lite försiktigt med kronan men verkar inte få den i rätt läge. Klockan har ju inte varit använd på några år & tyvärr ingen modell som intresserar mig så inga planer på att lämna in den.
Mvh
Kan ju vara värt en femhunka för kostnadsförslag om du har för avsikt att göra dig av med den. Lär vara lättare att prissätta om man vet vad en reparation kostar.
Har tyvärr ingen aning om värdet men tycker den är rätt cool faktiskt. Chrinometer och small second.Jo de är klart. Vad kan en sådan klocka vara värd fungerande?
Hittar inte så mycket info om den & ingen begagnad än när jag söker runt![]()
Under 10k iallafall är min breda gissningJo de är klart. Vad kan en sådan klocka vara värd fungerande?
Hittar inte så mycket info om den & ingen begagnad än när jag söker runt![]()
Under 10k iallafall är min breda gissning
Lämna in den för en kostnadsförslag och då kan du be om en värdering med, för ofta brukar urmakaren skriva ett papper när de värderar klockan. Bra att skicka med vid försäljning.