• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Nytt sedan i måndags. Inte sett någon med den?
424548AF-9725-48C5-8E32-4721E75266E3.jpeg
Snygg! Är det inte samma modell som @lofgreno postade strax ovanför? (piloten som tog sig ett dopp :) )

Bara av ren nyfikenhet, vilken precision har era Aquis? Min ligger på runt -8 till - 10sek per dygn. Har läst att sellita SW200-1 ska prestera inom +-20 sek så jag får vara nöjd med mitt resultat. Samtidigt har jag sett på utländska forum att många har klockor som ligger på +-2-4sek och jag blir därför nyfiken på hur era presterar :)

Bara av ren nyfikenhet, vilken precision har era Aquis? Min ligger på runt -8 till - 10sek per dygn. Har läst att sellita SW200-1 ska prestera inom +-20 sek så jag får vara nöjd med mitt resultat. Samtidigt har jag sett på utländska forum att många har klockor som ligger på +-2-4sek och jag blir därför nyfiken på hur era presterar :)
+4 spd senast jag kollade.

+2,4 spd. Skulle aldrig gå med på en klocka som går minus.

Suckar....har lite ångest...Oris 65 brons bezel, Longines Legend diver alt. Aquaracer calibre 5 eller Tudor black bay ....sjuk jävla ångest!! :banghead::banghead::banghead::banghead::blackeye::blackeye::nailbiting::nailbiting::nailbiting::rage::rage::rage:

Är på några dagars semester i Malmö och hälsade på i en affär som fått in 65 bronz på läder. Helt otroligt vacker. Perfekt storlek på klassiska 40. Tyvärr tillät ju inte semesterkassan att den följde med men vilken klocka!!!! Jag tittar själv även mot black bay och jag hade alla dagar valt Oris i detta ”vintagefack” som vi rör oss i

Är på några dagars semester i Malmö och hälsade på i en affär som fått in 65 bronz på läder. Helt otroligt vacker. Perfekt storlek på klassiska 40. Tyvärr tillät ju inte semesterkassan att den följde med men vilken klocka!!!! Jag tittar själv även mot black bay och jag hade alla dagar valt Oris i detta ”vintagefack” som vi rör oss i

När kommer den släppas på bred front? Har bara sett någon webshop sälja den i brons än?!

När kommer den släppas på bred front? Har bara sett någon webshop sälja den i brons än?!

Enligt mannen i butiken i Malmö, som för övrigt gav en fenomenalt bra intryck i både service och kunskap, hade den precis landat i butik. Letade på nätet och fredmans i Stockholm verkade åxå fått in den så den är väl på väg. Limiterad enligt honom dock inte hur mkt

Såg åxå att klockgiganten.se hade inne den med metallänk.

Har hatt 4 olika Aquis og de har holdt fra minus 4-6 til pluss 8-12 Spd så det varierer Veldig. Det beror også på hvor mange timer du anvender klokken og hvordan du legger den når du ikke anvender den. Tror + 15 og -5 (eller -10?) er godkjent så om den er relativt ny burde AD kunne ordne det som et garanti ärende.

Noen her som har klemt på den nye 39,5 mm Aquis?

Jeg har lett etter den lenge og hittade den endelig idag, men ble mildt sagt veldig besviken.

Jeg har hatt fire olika Aquis ( 2x 43mm og 2x den nya 43,5mm), men fullsize er egentlig litt for store og har derfor gått videre ganske snabbt.

I teorien er den nye 39,5mm helt perfekt og jeg har lengtet lenge etter å få den på handen, men når jeg fikk pröve den fikk jeg dubbelkolla at det var rett klokke.
Även hun som jobbet i butikken trodde det var 36mm aquisen först.

Jeg tror det er de smale bandhornen og runde ringen som gjör at den känns veeeeldig liten for i teorien har den jo ca samme mått som min Sub.

Jeg har lengtet etter en ny Aquis lenge og ble veldig besviken, men får nok fundera på om jeg skal kjöpe en ny fullsize Oris.

Tillbaka
Topp