En sak irriterar mig med Oris och gör att jag aldrig kommer skaffa mig någon, och det är klit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad är klit?En sak irriterar mig med Oris och gör att jag aldrig kommer skaffa mig någon, och det är klit.
Klit?En sak irriterar mig med Oris och gör att jag aldrig kommer skaffa mig någon, och det är klit.
Göteborgare?Sätt det framför Oris.
Inte då.Göteborgare?
Nu är du full igen.Sätt det framför Oris.
Faktiskt spiknykter !Nu är du full igen.
Kram
Det är möjligt men fortfarande finns det fördelar jämfört med att handla från utlandet, vilket var min poäng.En återförsäljare har ingått ett avtal med leverantör, det har inte en gråhandlare gjort.
Så nej, mywatch är inte någon återförsäljare
Inte för att vara den men 9% prutar man lätt hos valfri AD.Uret har 9% Rea på flera modeller kanske inte mycket men iaf lite! Någon som har länk till gummi bandet eller stållänken? Ska beställa men vill ha både gummi och stål.
Inte för att vara den men 9% prutar man lätt hos valfri AD.
Jag tror varken det ser förjävligt ut med ett 20mm eller ett 22mm.Ni som har en Sixty-Five 42mm. Hur gör ni med band? Med tanke på 21mm mellan luggarna. Ser det överjävligt ut med tex ett 22mm nato.
Jag är mycket sugen på en, så posta gärna bilder för att knuffa mig över kanten![]()
![]()
Min svarta pärla har tyvärr gått sönder och är inlämnad hos ad i Gbg. Det är microjusteringen i spännet som slutat fungera. En ”pusher” trillade av.
1-2 veckor trodde de att den skulle vara borta. Hoppas det stämmer.
De skulle skicka den till Danmark.
Regnet idag krävde regnkläder för både mig och Oris.
![]()
Kör på! Riktigt vass. Bandet är det bästa beslut jag gjort i bandväg på denna klockaFantastisk! Blir riktigt sugen på att beställa en. Såg clean ut med det där bandet!
Kör på! Riktigt vass. Bandet är det bästa beslut jag gjort i bandväg på denna klocka![]()
Nej. Jag gillade inte banden som följde med, provade Orislänken samt deras egna gummi också, men båda dom banden smalnar av så mycket vid spännet så det kändes jätteskumt.Är det ett Oris-band?
Microjusteringen på armbandet började kärva sen trillade den av.Snygg klocka
Vad hände?
Microjusteringen på armbandet började kärva sen trillade den av.
Klockmaster Frölundatorg sa 1-2v, nu har det snart gått 2v. Mekanismen som är fjädrande med två tryckknappar har gått sönder. Hade den gått sönder i vattnet så hade den kanske kunnat glida av utan att jag märkte det men så var inte fallet.Tråkigt att höra, håller tummarna för att det ska gå fort att laga. Har du fått veta varför/hur den kunde gå sönder? Gick låset isär så att man tappar klockan när justeringen gick sönder?
Klockmaster Frölundatorg sa 1-2v, nu har det snart gått 2v. Mekanismen som är fjädrande med två tryckknappar har gått sönder. Hade den gått sönder i vattnet så hade den kanske kunnat glida av utan att jag märkte det men så var inte fallet.
Det ser ut som ett garantiarbete.Tråkigt, hoppas du får tillbaka den fort. Tur att du inte förlorade klockan. Täcker Oris reparationen?
Kan ha fel här men den integrerade länken gör väl att bara Oris egna band/länkar funkar?Funkar denna att sätta på Source of Life tro?
https://www.jurawatches.co.uk/produ...h-buckle-07-5-18-53-watch-07-5-18-53-or-s-254 EDIT - trodde det var blått, men var ju svart. Jag var sugen på ett blått sådant här band.
(Ganska dåliga bilder på den sidan kan jag tycka)
Dels om det funkar rent tekniskt att sätta på bandet samt ni som har smak, hade det varit snyggt tro?
Om inte, kan någon tipsa om andra band att iaf testa sig fram med?
Nu ser jag att Oris har någon egen standard med för skruvarna, så antar att en Oris-skruvmejsel först måste inhandlas för "dyra" pengar?
Är det endast Oris-band som fungerar? Eller kan jag köpa vilket band som helst med rätt storlek? (Vad nu rätt storlek är här? 24mm?)