Så har äntligen nya klockan anlänt!
Jag lyckades hålla mig ifrån att öppna paketet hela vägen hem.
En för mig ny färg på kartongen, helt i tema med klockan.
Oris Source Of Life Limited Edition, j***ar i min lilla låda vad snygg den är! Vilken fullträff!
Jag hade tidigare en El Hierro som jag förvisso gillade även om jag kände att jag inte riktigt bar upp den som jag önskade. Den passade helt enkelt inte mig och fick inte mycket tid på handleden. Efter jag sålde den så fanns suget efter en lite mindre klocka som komplement. Mindre då i jämförelse med mina andra bjässar från Oris. Source Of Life föll jag pladask för när jag såg den på bild första gången, och jag bestämde mig direkt för den på gummi.
Mina första intryck är att klockan är perfekt, fantastisk urtavla och inlägg på vridringen. Jag funderar på att komplettera med en länk i framtiden då detta är en klocka jag vill bära till allt. För mig innebär dock gummiarmbandet att jag oroar mig mindre för att slå i och repa länken, det är ett stort plus för mig!
Klockan introduceras för sina syskon, förutom det som är på rehabilitering efter inmundigande av för mycket dryck. Den dykaren kanske blir avundsjuk, får nog göra någon form av schema. Men minstingen blir väl alltid bortskämd?