• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Oris Diver 65. Tredje veckan i min ägo, mycket nöjd. Snygg som bara den och går som en klocka... ;)

IMG_20190626_142144.jpg
Grymt, vad mer kan man begära? :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Det tycker jag! Som du skrev drar bandhornens utformning ner storleken lite, men varför kan de inte göra den i 40mm o_O
Ja det är märkligt men den "vanliga" aquis date finns ju i 39.5 iaf. Jag hade helt klart föredragit denna i samma storlek med det funkar ändå okej. En dykare får lov att vara lite större och klumpigare;)
 

Bally

Cartier
Nån som vet vad ett rött gummi samt ett titanspänne till en oris aquis kan tänkas kosta?
Ringde till orishandlaren i Malmö och de säger att de kan ordna, men inte över telefon och ber mig komma in. Kör in till Malmö för att fixa just detta, då säger de "ja det är inget vi har inne, vi kan kolla upp leveranstid och pris åt dig och sen höra av oss", liksom... vafan? kunde ni inte gjort så efter mitt samtal så jag slapp köra in?
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
QUOTE="Sebbson, post: 2907472, member: 19436"]https://www.jurawatches.co.uk/collections/oris-watch-straps

300-350 EUR typ. Kanske går att hitta billigare :)[/QUOTE]

Man kanske skulle behöva en länk ändå om man vill fortsätta använda klockan till höst/vinter? Spännet på gummi bandet bygger ju nästan 1cm! Bara å glömma att ha den under jackan! Synd att det inte är en bättre konstruktion på spännet.

(edit, gick åt helsike med citerandet där)
 
Senast ändrad:

Sebbson

Cartier
Man kanske skulle behöva en länk ändå om man vill fortsätta använda klockan till höst/vinter? Spännet på gummi bandet bygger ju nästan 1cm! Bara å glömma att ha den under jackan! Synd att det inte är en bättre konstruktion på spännet.

(edit, gick åt helsike med citerandet där)
Jag gillar länken den smalnar av på ett snyggt sätt och är väldigt bekväm. Den ger klockan lite bredare användningsområde också :)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gillar länken den smalnar av på ett snyggt sätt och är väldigt bekväm. Den ger klockan lite bredare användningsområde också :)
Ja länken är grymt snygg och verkar gedigen! Användningsområdet ökar ju helt klart, dock så passar det röda gummit till min aquis relief som handen i handsken! Kan tycka att länken kanske passar mindre bra till just denna modellen med grå tavla och bättre till de med svart tavla eller nån annan färg. Har dock endast sett på bild så det kanske ser bättre ut i verkligheten?
 

Sebbson

Cartier
Ja länken är grymt snygg och verkar gedigen! Användningsområdet ökar ju helt klart, dock så passar det röda gummit till min aquis relief som handen i handsken! Kan tycka att länken kanske passar mindre bra till just denna modellen med grå tavla och bättre till de med svart tavla eller nån annan färg. Har dock endast sett på bild så det kanske ser bättre ut i verkligheten?
Ja, den blir kanske lite blek med länken men jag tycker att den är snygg ändå :) Men gummit är nog snyggast ändå!
Jag tycker nästan alltid att det ser bättre ut i verkligheten än på bild, med några få undantag.
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Ja, den blir kanske lite blek med länken men jag tycker att den är snygg ändå :) Men gummit är nog snyggast ändå!
Jag tycker nästan alltid att det ser bättre ut i verkligheten än på bild, med några få undantag.
Ja precis, tror den kan kännas lite blek och tråkig. Får försöka se på en i verkligheten helt enkelt, annars är gummit grymt snyggt på aquis modellerna modellerna! :)
 
Topp