Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, det var det jag funderade på också. Men men, trivs så bra med länken.Tack... Håller med då får det nog bli ett aftermarket och så får man ha ögonen öppna här på k&s
Sjukt snyggt!Man blir glad av denna klockan![]()
![]()
Kan bara hålla med! De e nått speciellt med dennaSjukt snyggt!
Har möjlighet att köpa denna vis gnomon Watches i Singapore: http://www.gnomonwatches.com/watche...-leather-40mm-ref-01-733-7707-4355-07-5-20-45
Befinner mig där just nu, och får ju ca. 5% tillbaka på momsen på flygplatsen. Då landar den på ca. 15600kr. Tyvärr så är den utsåld på länk. Men någon som kan uttala sig om det är vört för det priset?![]()
Köp inte på läder, länken med bronset är det som gör klockan unik. Troligen svår att få tag på i efterhand då klockan är ny på marknaden. Det blir nog dyrare än besparingen.Har möjlighet att köpa denna vis gnomon Watches i Singapore: http://www.gnomonwatches.com/watche...-leather-40mm-ref-01-733-7707-4355-07-5-20-45
Befinner mig där just nu, och får ju ca. 5% tillbaka på momsen på flygplatsen. Då landar den på ca. 15600kr. Tyvärr så är den utsåld på länk. Men någon som kan uttala sig om det är vört för det priset?![]()
Har möjlighet att köpa denna vis gnomon Watches i Singapore: http://www.gnomonwatches.com/watche...-leather-40mm-ref-01-733-7707-4355-07-5-20-45
Ny här på forumet men jag har haft ett intresse för klockor i ett par år. Nu den närmsta tiden har jag letat efter en ny klocka och jag har fastnat för en Oris Aquis Date med blå tavla. Jag har dock väldigt stor beslutsångest mellan 39,5mm och 43,5mm. Min vrist är 16,5 cm. Här är bilder på de som jag har provat.
43,5 mm
![]()
39,5 mm med länk (bara för att testa storlek)
![]()
Jag tycker att 39,5an ser så mycket mindre ut om man jämför mot min Certina DS-1, så det lutar lite mer åt 43,5mm hållet..
Helt klart 43,5. Sitter perfekt på degNy här på forumet men jag har haft ett intresse för klockor i ett par år. Nu den närmsta tiden har jag letat efter en ny klocka och jag har fastnat för en Oris Aquis Date med blå tavla. Jag har dock väldigt stor beslutsångest mellan 39,5mm och 43,5mm. Min vrist är 16,5 cm. Här är bilder på de som jag har provat.
43,5 mm
![]()
![]()
Jag tycker att 39,5an ser så mycket mindre ut om man jämför mot min Certina DS-1, så det lutar lite mer åt 43,5mm hållet..
Har ungefär samma storlek på handled som du och kör 43.5 och det funkar förvånansvärt bra! Har själv inte provat den mindre så svårt att uttala mig om den.Ny här på forumet men jag har haft ett intresse för klockor i ett par år. Nu den närmsta tiden har jag letat efter en ny klocka och jag har fastnat för en Oris Aquis Date med blå tavla. Jag har dock väldigt stor beslutsångest mellan 39,5mm och 43,5mm. Min vrist är 16,5 cm. Här är bilder på de som jag har provat.
43,5 mm
![]()
![]()
Grattis till en grymt trevlig klocka! Min har suttit på handleden sen den kom för ca två veckor sen, är ju speedy tuesday idag så får tyvärr bryta trenden och köra speedmaster idagsuperhärlig klocka!
![]()
![]()
superhärlig klocka!
![]()
![]()
tack!Grattis till en grymt trevlig klocka! Min har suttit på handleden sen den kom för ca två veckor sen, är ju speedy tuesday idag så får tyvärr bryta trenden och köra speedmaster idag.
Var det länk med till denna? Är lite smått sugen på en länk till hösten när det blir dags att bära jacka igen då spännet bygger så satans mycket på gummit. Men är lite orolig att den blir lite för grå kanske? Det röda gummit passar verkligen som handen i handsken iaf på denna klockan![]()
Din?? Ser ruskigt trevlig ut den där. Det som känns mer tveksamt för en annan är väl storleken... skulle behöva prova en sån vid tillfälle. Gillar verkligen den gmt-funktionen.Oris Aquis GMT
![]()
Din?? Ser ruskigt trevlig ut den där. Det som känns mer tveksamt för en annan är väl storleken... skulle behöva prova en sån vid tillfälle. Gillar verkligen den gmt-funktionen.
Som sagt, riktigt fin! Vad listar den?Japp min, köpt för en månad sedan cirka. Jag har oxå liten handled ( 16,5 cm ) men denna sitter fint.
Lug to lug måttet på denna är inte så farligt förhållandevis !