• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Är snittvärdet verkligen 31spd? :eek: Oklart vad det gäller dessutom, är det de tre senaste mätningarna som gjorts i appen oavsett märke och modell? Det låter väldigt högt om det nu inte handlar om Vostoks och vintage.
Jag förstår mig inte på appen,jämför jag via appens atomklocka skiljer det någon sekund. Men enligt appen igår visade den +33sek.
Idag visar den +1,7.
Enligt Atomklockan endast +1sek ca.

Vilket kit:cool:
207AA173-4D31-4136-9BEF-BCC78285C4F1.jpeg
899B8CF7-A54C-4AE5-84A6-DF884D5E1D55.jpeg
19B8CD6D-573D-4B5D-A353-4620041919EF.jpeg
C750BA01-1CA9-41A1-B44B-3FA22099D58C.jpeg

Hej! Någon med en diver 65 som kan kommentera prestandan? Är inne på att skaffa en men är osäker på det här med en ”base” sellita osv.
Tack;)
:oris:

Hej! Någon med en diver 65 som kan kommentera prestandan? Är inne på att skaffa en men är osäker på det här med en ”base” sellita osv.
Tack;)
:oris:

Jag köpte min diver 65 förra veckan och är så här långt nöjd med kvaliteten. Har haft många klockor med ETA2824 och det känns ungefär lika inte för att jag är nåt proffs precis. Har inte mätt gången men den går precis en minut innan min mobil så som jag ställde den när jag öppnade paketet.

Här kan du se mer om urverket:

Det är min första Oris och den är markant över mina förväntningar:)

Någon som vet när Great Barrier Reef III släpps? Har lagt en beställning på den. (Står Juni bara). Har mailat men inte fått svar. Tänkte om någon här har info?

Någon som äger en TT1 Day Date? Okänd modell för mig tills häromdagen när jag såg någon posta en bild på den. Tycker den är fantastiskt snygg, riktigt sportig men samtidigt stilren.

(stulen bild)
23792_0173577524154-0782408_horizontale.png

Hej! Har länge gått i tankarna att köpa en Oris Aquis Date Relief, men fick tidigare idag testa en Source of Life. Definitivt en av de snyggaste och mest stilrena klockorna jag har burit. Nu är det istället en sån jag är på jakt efter. I och med att det är en limited edition från förra året så är den ganska svår att få tag i (om man vill köpa av en seriös säljare och med stållänk istället för gummi). Var skulle ni rekommendera mig att leta? Svar uppskattas enormt. Skön känsla när man äntligen har hittat "sin" klocka!

Bilagor

• oris-source-of-life1.jpg
    oris-source-of-life1.jpg
    117.1 KB · Visningar: 8
Hej! Har länge gått i tankarna att köpa en Oris Aquis Date Relief, men fick tidigare idag testa en Source of Life. Definitivt en av de snyggaste och mest stilrena klockorna jag har burit. Nu är det istället en sån jag är på jakt efter. I och med att det är en limited edition från förra året så är den ganska svår att få tag i (om man vill köpa av en seriös säljare och med stållänk istället för gummi). Var skulle ni rekommendera mig att leta? Svar uppskattas enormt. Skön känsla när man äntligen har hittat "sin" klocka!

Om du bor/har vägarna förbi Stockholm så hade Klockmaster Globen en för någon vecka sedan när jag var förbi. Bara att ringa/mejla och höra efter. Tror den satt på gummi, men vill du ha länk så fixar gänget på KM Globen det.

Om du bor/har vägarna förbi Stockholm så hade Klockmaster Globen en för någon vecka sedan när jag var förbi. Bara att ringa/mejla och höra efter. Tror den satt på gummi, men vill du ha länk så fixar gänget på KM Globen det.
Ringde KM Globen idag och de hade kvar den. 20,300 ville de ha, men då byter de även från gummi till stållänk utan extra kostnad. Står i valet och kvalet! Har sett några säljas här på KS för 12-13k i nästintill nyskick..
Mvh

Ringde KM Globen idag och de hade kvar den. 20,300 ville de ha, men då byter de även från gummi till stållänk utan extra kostnad. Står i valet och kvalet! Har sett några säljas här på KS för 12-13k i nästintill nyskick..
Mvh

Härligt, jag skulle dock pruta på priset. Tror de körde 15-20% på alla Aquis modeller för inte allt för länge sen, så om du går till butiken för eventuellt köp så kan du säkert få ner den en del. Lättare på plats än via telefon/mejl. Det gråa gummit är riktigt snyggt på den modellen så kanske värt att försöka förhandla till det i ett paketpris om du själv är intresserad av gummit. Lycka till!

Härligt, jag skulle dock pruta på priset. Tror de körde 15-20% på alla Aquis modeller för inte allt för länge sen, så om du går till butiken för eventuellt köp så kan du säkert få ner den en del. Lättare på plats än via telefon/mejl. Det gråa gummit är riktigt snyggt på den modellen så kanske värt att försöka förhandla till det i ett paketpris om du själv är intresserad av gummit. Lycka till!
Bra att veta är att en Triwingmejsel behövs för att byta.

Tillbaka
Topp