• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Dags att bumpa den här tråden:)

Nya Oris Sixty-Five äntligen i butik! Fin som snus men synd att de blåste upp den till 42mm
image.jpeg

Har en Aquis Date med gummibandet. Funderar på att skaffa länken, kostar väl ca 3-4000 kr. Är det värt det, hur är kvaliteten på den? :)

Har en Aquis Date med gummibandet. Funderar på att skaffa länken, kostar väl ca 3-4000 kr. Är det värt det, hur är kvaliteten på den? :)
Jag var i din sits och köpte från Tyskland. Tror jag gav runt 2.800:- med frakt. Länken är verkligen grym i mina ögon. Rejäl och känns som klockan i övrigt väldigt välarbetad. Kööp! :)

Jag köpte min hos Ad, fick ge ca 3500kr. Skruvarna satt som berget så det var bra att få den monterad också. Gillar den betydligt bättre på länk. Det är en fin länk, grov och tung men snyggt med de polerade bitarna. Har svårt att se att mitt gummi kommer användas särskilt mycket framöver nu när jag har länk.

Edit: en annan ad ville ha 4500kr, så priset verkar variera ganska mycket.
Försökte köpa den i England först, slutade med att jag fick ett mail från Oris i Danmark (de har agenturen även för Sverige som jag förstod det) där de uppmanade mig att köpa lokalt...

Har länge sneglat på Oris Aquis. Är det ett pålitligt köp? Känns rätt stor, då jag har rätt liten handled.

Jag har i flera år kollat på Oris, har en Seiko premier perpetual som är en trotjänare. Funderar på en Aquis Titan 46mm någon som vill sälja?
Aquis hur funkar de i kalendern behöver man ställa in rätt datum varje månad som en vanlig klocka?
Mvh Eric

Jag har i flera år kollat på Oris, har en Seiko premier perpetual som är en trotjänare. Funderar på en Aquis Titan 46mm någon som vill sälja?
Aquis hur funkar de i kalendern behöver man ställa in rätt datum varje månad som en vanlig klocka?
Mvh Eric
Ja datumet får du justera vid månadsskifte

Oris titan som bruksklocka från jakt till mekning av motorer. Blir det lätt repor i titanet när man kommer åt tex metall, sten eller hur upplever ni?
Kom med input.
Mvh

Hej, såg att denna kom upp på uretvintage i veckan:

http://www.uretvintage.se/oris-divers-pv-286469.html

Nån som har nån input om den modellen? Ska användas som bruksklocka, typ på båten eller på kajakhelgen. :)

43 mm känns spontant lite stort för mig, 40 känns precis lagom för mig men det kanske funkar...
Tror knappt att det finns en bättre bruksklocka! Jag använder min till allt! Om du dessutom kör med gummi så blir den bara tuffare!

Oris titan som bruksklocka från jakt till mekning av motorer. Blir det lätt repor i titanet när man kommer åt tex metall, sten eller hur upplever ni?
Kom med input.
Mvh
Har sett en hel del titanare i mina dagar, tycker personligen att de får tråkigare repor än stål. De blir tydligare...

Tillbaka
Topp