• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

bico

Breitling
Blev en ny Oris i dag. Har hatt den gamle modellen tidligere og har saknat den siden den dagen den lämnade. Måste säja at det er veldig stor skillnad på den nya och den gamla. Spesielt länken. Så utrolig mye lättare.

IMG_5393.JPG

Otroligt snygg. Ger habegär. Vad har du för omkrets på din handled?

/Birger
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Otroligt snygg. Ger habegär. Vad har du för omkrets på din handled?

/Birger
Tyvärr typ 17cm så borde egentlig ha mindre klockor, men Aquisen bärs ganska bra ändå. Det var också anledningen til at jeg sålde den första Aquisen jeg hadde, men denna er mycket bättre med tunnare länk så ser lite mer slimmad ut.
 

bico

Breitling
Tyvärr typ 17cm så borde egentlig ha mindre klockor, men Aquisen bärs ganska bra ändå. Det var också anledningen til at jeg sålde den första Aquisen jeg hadde, men denna er mycket bättre med tunnare länk så ser lite mer slimmad ut.

Ok. Din handled är ungefär som min. Var köpte du din klocka? Vad betalade du för den?

/Birger
 

bico

Breitling
Jag köpte min Oris på fredmansur, tyckte dom var bra.

Jag funderar också på Fredmans Ur. De verkar ha Oris Aquis i svart med stållänk i lager mer eller mindre konstant. Jag skall ta mig dit och bilda mig en egen uppfattning.

Många rekommenderar Klockmaster i Fältöversten och i synnerhet i Globen. Jag skall nog ta mig dit också och även där bilda mig en egen uppfattning.

Jag gillar att handla i fysiska butiker. Inte minst med tanke på framtida återkommande service. Men även med tanke på eventuell, om än osannolik, reklamation.

/Birger
 
Senast ändrad:

The painter

Cartier
2-Faktor
Jag funderar också på Fredmans Ur. De verkar ha Oris Aquis i svart med stållänk i lager mer eller mindre konstant. Jag skall ta mig dit och bilda mig en egen uppfattning.

Många rekommenderar Klockmaster i Fältöversten och i synnerhet i Globen. Jag skall nog ta mig dit också och även där bilda mig en egen uppfattning.

Jag gillar att handla i fysiska butiker. Inte minst med tanke på framtida återkommande service. Men även med tanke på eventuell, om än osannolik, reklamation.

/Birger
Jag köpte min för ett år sedan. Det var en tjej med rysk accent som hjälpte mig. Hon var väldigt kunnig tyckte jag. Fick en winder på köpet.
 

Ukjent

Rolex
2-Faktor
Dagen stora fråga.
Vad för band använder du på din Oris och värför?
Jag använder länk just nu och gillar den mycket, men får gummi i veckan och kommer nog byta til det. Gummit er både skönt och snyggt. Inte många klockor som båda har så bra länk och gummi som Aquis.


IMG_5468.JPG
 

-Wille-

Breitling
Är det någon som har tips vart man kan lämna in en Oris Williams Day Date på rep/service? (Oris 635 baserat på ETA 2836-2)
Den gamla trotjänaren från 2007 har slutat fungera så tips på någon som kan undersöka felet och åtgärda önskas. Stort tack på förhand!
/Wille
3AC0738A-854E-4A07-8E53-2029368CFA78.jpeg

B0A4A736-5891-49D4-AEE1-CD17540F95BA.jpeg
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Är det någon som har tips vart man kan lämna in en Oris Williams Day Date på rep/service? (Oris 635 baserat på ETA 2836-2)
Den gamla trotjänaren från 2007 har slutat fungera så tips på någon som kan undersöka felet och åtgärda önskas. Stort tack på förhand!
/Wille
3AC0738A-854E-4A07-8E53-2029368CFA78.jpeg

B0A4A736-5891-49D4-AEE1-CD17540F95BA.jpeg
Det är väl bara att gå till valfri AD?
 
Topp