• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Idag kör jag på årets sommarklocka, om nu inte Relief red cherry är det🤔
Ja ja, den har för tillfället gummiarmband iaf.

20210803_160259.jpg
 

SvenD

Cartier
2-Faktor
Vart har du köpt gummit? Riktigt snyggt :)
Det är ett gummi curved från Watchwear.se som drivs av forummedlemmen Feskarn. Om du söker här på forumet finns även en rabattkod. Jag använde de lite smalare bandstiften som följde med för att få ett bra tryck mot boetten. Det var lite meck men fick till slut en bra fit. Först använde jag egna lite tjockare stift som jag böjde lite men då blev det en irriterande glipa. Ett tropik med raka ändar sitter ju oxå väldigt snyggt på 65:an.
 

Tobbe

Omega
Hej!
Skulle någon här kunna hjälpa mig vad ett lämpligt annonspris för en Aquis Date 39.5 mm från 2019 skulle kunna vara? Klockan har den mörkblåa urtavlan är i fint skick.
Tack,
Tobbe
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Hej alla goa Oris fans. Har kikat rätt länge på en James Morrisson. Är det någon här som äger en och har lite bilder att posta?
(sökte men kunde inte hitta några, förutom Oris egna). :)
 

Spellrong

Omega
Införskaffade mig denna före helgen. Väldigt fin men den går +30 per dygn. Köpte denna för att den skulle hålla tiden bättre än de som inte har inhouse. Bör man lämna in till justering? Tråkigt att behöva göra det på en ny klocka som lovar -3+5.

CB31DFE4-203D-4E09-A740-4A006851ACCD.png
Jag hade samma problem med min. Den gick dock bara +15spd. Mailade Oris och dom tog in den direkt och fixade det. Gick snabbt oxå. Dom ifrågasatte inget, dom bara bad om att få in den för justering.
 

Adam2021

Omega
Have no experience with Oris but I would love to try. My wrist is about 18cm , used to wear bigger watch but I’m looking for something for everyday use, smaller, at least 100m WR, comfortable, on steel. Any cons about Diver 65 40mm??
If anyone is thinking about selling, I’m interested:)
 

BankAnden

Panerai
Min första riktiga klocka var en Oris (TT Diver 2006). Sedan dess har många nya köpts, men ingen mer Oris.

Plötsligt kom ett starkt sug efter en Aquis, när jag insåg att dom finns i 39mm (hade bara sett 43mm).

Vad säger forumet om kvalitetskänsla och finish på dessa? Är ju ett sådant knepigt mellanläge på priset och jag är lite orolig att jag kommer tycka den känns lite för enkel/slarvig. Tanken är att ha som fritids/vardagsklocka utan att vara minsta rädd för smällar (som jag är överdrivet tramsigt rädd för med några av mina övriga)
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Min första riktiga klocka var en Oris (TT Diver 2006). Sedan dess har många nya köpts, men ingen mer Oris.

Plötsligt kom ett starkt sug efter en Aquis, när jag insåg att dom finns i 39mm (hade bara sett 43mm).

Vad säger forumet om kvalitetskänsla och finish på dessa? Är ju ett sådant knepigt mellanläge på priset och jag är lite orolig att jag kommer tycka den känns lite för enkel/slarvig. Tanken är att ha som fritids/vardagsklocka utan att vara minsta rädd för smällar (som jag är överdrivet tramsigt rädd för med några av mina övriga)


Aquis finns ju i 39, 41,5 och 43,5mm i en mängd olika varianter och LE modeller.
Om den är enkel är väldigt personligt men armband, finish och detaljer är av yttersta kvalité och svårslaget i prisklassen.
Verken är relativt enkla bruksverk som funkar väl och billiga att serva om du tänker på 39mm.
De finns bara med Selittaverk annars har 41 och 43 flera modeller med Oris nya inhouse Calibre 400.
En Aquis är gjord för att misshandlas, den är byggd som en tank😁

Är den bättre än annat?
Det får andra avgöra men många tycker att Oris är prisvärda och ger mycket för pengarna.
Finish och kvalitétskänslan är förvånansvärt bra i prisklassen.
Traska in hos en AD, kläm och kolla så kan du bilda dig en egen uppfattning 🙂
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Ok, då har man fått hjärnsläpp igen🤪😅
Nytt projekt med nya klockor på ingång så nu blir det rensning i klocklådan.
Här kommer en försmak innan jag hinner lägga ut alla på KS-forumet i veckan.
PM'a om ni är intresserade och kom med skambud😅

Alla utom Oris Artix Pointer Moon rose gold ska bort och Chronoris Movember kan vara bortlovad.
Calibre 400 är äldst oktober 2020, Dat Watt och Relief Red Cherry köpta i våras.
Fler bilder finns i Oris-tråden🙂

20210622_212523.jpg
 
Senast ändrad:

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Ok, då har man fått hjärnsläpp igen🤪😅
Nytt projekt med nya klockor på ingång så nu blir det rensning i klocklådan.
Här kommer en försmak innan jag hinner lägga ut alla på KS-forumet i veckan.
PM'a om ni är intresserade och kom med skambud😅

Alla utom Oris Artix Pointer Moon rose gold ska bort och Chronoris Movember kan vara bortlovad.
Calibre 400 är äldst oktober 2020, Dat Watt och Relief Red Cherry köpta i våras.
Fler bilder finns i Oris-tråden🙂

20210622_212523.jpg

Oris Chronoris Movember är också till salu, så alla utom Artix pointer moon.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Så, då är högen ute på Säljes.
Bara att skynda fynda gänget😅

 
Topp