• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

jocklas

Cartier
2-Faktor
Riktigt cool ändå på ett understated sätt, kan hålla med om priset är lite saftigt men de har nog tagit fram en riktig succeklocka om den inte hade varit limiterad. Enkla linjer, klassiskt designspråk och en "tråkig" tavla som lär fungera väldigt länge.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Riktigt cool ändå på ett understated sätt, kan hålla med om priset är lite saftigt men de har nog tagit fram en riktig succeklocka om den inte hade varit limiterad. Enkla linjer, klassiskt designspråk och en "tråkig" tavla som lär fungera väldigt länge.
Iom att Oris lyckats peta ner nya verket i 38mm caset så är nog sannolikheten stor att vi ser flera liknande släpp direkt från Oris inom en snar framtid :D
 

Johlin

Omega
2-Faktor
Tavlan gör sig fint i solen

20210820_140758.jpg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Hej Hej!
Jag har blivit väldig sugen på en Oris Artix GT Date (ref.
01 733 7671 4154-07 8 18 85) men jag har ett problem, klockan värkar inte gå att hitta någonstans... Jag har hittat en liknande med Day-Date begagnad men inte denna modell. Någon som råkar veta vart man hade kunnat köpa en?
Ser ut att vara en aktuell modell? Om ja så kan du nog kolla med vilken AD som helst. De borde kunna beställa in den. Ex. Fredmansur.se
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Ser ut att vara en aktuell modell? Om ja så kan du nog kolla med vilken AD som helst. De borde kunna beställa in den. Ex. Fredmansur.se

Nej, det är en utgången modell.
Och just den varianten med den grå/svarta bezeln i kombination med den vita innerringen och svart tavla är rätt ovanlig.
Jag har sett något enstaka exemplar.
Får se om det går att hitta något ex någonstans :cool:
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Nu när jag rensade i klocklådan kom jag på att jag har en stållänk till en Aquis i bra skick som jag köpte ny för några år sen i Tyskland. Vad kan man ta för en sån?

Edit: Aquisen är den gamla modellen med vanliga skruvar vid bandstiften.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Nu när jag rensade i klocklådan kom jag på att jag har en stållänk till en Aquis i bra skick som jag köpte ny för några år sen i Tyskland. Vad kan man ta för en sån?

Edit: Aquisen är den gamla modellen med vanliga skruvar vid bandstiften.

Det kom en ny design 2017 och om jag inte minns fel så ändrade dom lite på luggarna och infästningen också.
Så tyvärr passar inte länken till de nyare Aquisarna.
Men någon vill säkert ha ett nytt armband och de är inte gratis att beställa från Oris.
1000-1500 är ett rimligt pris men det kan nog ta en stund att få den såld.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Nu när jag rensade i klocklådan kom jag på att jag har en stållänk till en Aquis i bra skick som jag köpte ny för några år sen i Tyskland. Vad kan man ta för en sån?

Edit: Aquisen är den gamla modellen med vanliga skruvar vid bandstiften.

Det kom en ny design 2017 och om jag inte minns fel så ändrade dom lite på luggarna och infästningen också.
Så tyvärr passar inte länken till de nyare Aquisarna.
Men någon vill säkert ha ett nytt armband och de är inte gratis att beställa från Oris.
1000-1500 är ett rimligt pris men det kan nog ta en stund att få den såld.

Det kanske kan gå fort om priset är överkomligt 😊. Jag kan vara intresserad, har bara gummi och en länk är aldrig fel kanske 🤔.

Edit: min är från 2015 så den äldre modellen
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Det kanske kan gå fort om priset är överkomligt 😊. Jag kan vara intresserad, har bara gummi och en länk är aldrig fel kanske 🤔.
Tror jag gav 3k även om det inte kanske är speciellt relevant. Men är dom inte värda mer än 1k så behåller jag nog den. Bökigt att leta en ny om man skulle ångra sig.

Det sjuka är att jag letar ett gummi till en Longines Hydroconquest med viklås och där finns dom billigast på Klockia för 2400:- och Oris-banden är billigare, fast känns i en helt annan liga kvalitemässigt. Förmodligen bästa gummibandet jag testat.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Tror jag gav 3k även om det inte kanske är speciellt relevant. Men är dom inte värda mer än 1k så behåller jag nog den. Bökigt att leta en ny om man skulle ångra sig.

Det sjuka är att jag letar ett gummi till en Longines Hydroconquest med viklås och där finns dom billigast på Klockia för 2400:- och Oris-banden är billigare, fast känns i en helt annan liga kvalitemässigt. Förmodligen bästa gummibandet jag testat.

Ja Oris gummi är grymma. Har själv nya Hydron i grönt på gummi och länk och det gummit kommer inte långt efter. Grymt trevligt det också 👍.
 
Topp