• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Oristråden!

Virknisse

Cartier
245AFF58-6692-4621-BA11-7CDB252F9067.jpeg

Saltvatten och sol. Hoppas att jag hinner få till lite mer patina på klockan innan hemfärd
 

Joelsk

Breitling
Hej på er!
Jag har snöat in på 36mm Oris Big Crown Pointer Date från 90-talet. Någon som vet om det finns några ”vanliga problem” på dessa som man bör akta sig för? Blir servicekostnaden en dyr historia om något skulle fela?
 

Hammerthrow

Omega
2-Faktor
Jag har en bandstifts fråga till Oris sixty-five 42 mm.
Och jag försöker få tag i snabbstift till ett tredje partsarmband. Men jag vet ju att det finns olika tjocklekar på mitten på bandstiften och även ändarna.
Jag har försökt googla fram och även skickat frågan till Oris men det verkar ta tid. Så jag frågar här är det någon som vet vad det skall vara för tjocklek på ändarna på bandstiften till detta ur?
 

Bilagor

  • IMG_3580.jpeg
    IMG_3580.jpeg
    470.2 KB · Visningar: 13

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Hej på er!
Jag har snöat in på 36mm Oris Big Crown Pointer Date från 90-talet. Någon som vet om det finns några ”vanliga problem” på dessa som man bör akta sig för? Blir servicekostnaden en dyr historia om något skulle fela?

Nej, det är ett bra fungerande standardverk i den, så det blir inga större kostnader för en service.
Jag skulle gissa runt 2500-3500.
 

JonasGbg

Panerai
2-Faktor
Jag har en bandstifts fråga till Oris sixty-five 42 mm.
Och jag försöker få tag i snabbstift till ett tredje partsarmband. Men jag vet ju att det finns olika tjocklekar på mitten på bandstiften och även ändarna.
Jag har försökt googla fram och även skickat frågan till Oris men det verkar ta tid. Så jag frågar här är det någon som vet vad det skall vara för tjocklek på ändarna på bandstiften till detta ur?

Jag har köpt standard bandstift från Watchwear.se som fungerar utmärkt.
Men om du vill kan jag ta fram skjutmåttet och kolla när jag kommer hem?
 

Hammerthrow

Omega
2-Faktor
Jag har precis köpt bandstift från dem men det är storleken på original stiften jag undrar över. Det vill säga längst ut i ändarna.
Men tack vare dig så kom jag ju på att man kan ju faktiskt möta tiondelar med ett vanligt skjutmått.
Tack för hjälpen ändå
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Då var man tillbaka här med en ny klocka!
1000022381.jpg

Eller inte ny-ny, @Lappenking har plastat av den och sizeat länken, men annars så gott som ny! 😉

Fin den där! Är länken borstad på den? Tycker mig sett lite olika 🙂

Själv kör jag mig aquis, fick för mig sälja den och förstår inte alls hur jag tänkte. Glad jag hann ångra mig, Oris är ju riktigt bra 👌🏻
 

Hammerthrow

Omega
2-Faktor
Jag köpte nyligen en Oris Sixty Five 42 mm som jag skickade efter en vecka tillbaka på service då den fortade sig alldeles för mycket. Uppåt 25-30 s/dygn. Jag antar på grund av att modellen är gammal kanske? Dock helt oanvänd. Det tyckte jag inte var konstigt men däremot läderarmbandet delade sig efter två till tre dagar det tyckte jag var märkligt så jag undrar om fler varit med om detta? Jag har bett företaget försöka hitta annan modell på armbandet istället då jag får tillbaks den Till exempel Oris egen Tropic
 

Bilagor

  • IMG_3564.jpeg
    IMG_3564.jpeg
    244.3 KB · Visningar: 4
  • IMG_3596.jpeg
    IMG_3596.jpeg
    577.7 KB · Visningar: 4
  • IMG_3597.jpeg
    IMG_3597.jpeg
    486.8 KB · Visningar: 6
Topp