• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Oristråden!

Min första Oris
Känns bra
IMG_0324.jpeg

Hej i tråden!

Första gången jag gör ett inlägg här, ber om ursäkt i förväg om jag missar någon formalia eller annan forum-etikett.
Är på jakt efter en äldre Oris Big Crown Pointer Date 36 mm. Hittade detta vackra stycke på Chrono24: https://www.chrono24.se/oris/big-crown-pointer-date-36mm--id38045416.htm

Vad tros om denna? En handlare med bra bra betyg, dock inte överdrivet många omdömen.

Tusen tack på förhand!

Skick ok men avsaknaden av cert, låda, ett pris på nära 10', plus att du måste lägga på frakt och 25% moms gör att den blir alldeles för dyr.

Ny Pointer Date släppt idag. 23 papp är ju en bra bit billigare än de ”gamla” pointer date som låg runt 30, dessutom med stållänk. Gillar den röda, synd att den är cal400.

Bilder lånade från Hodinkee
IMG_5642.jpeg

IMG_5645.jpeg
IMG_5646.jpeg
IMG_5644.jpeg

Ny Pointer Date släppt idag. 23 papp är ju en bra bit billigare än de ”gamla” pointer date som låg runt 30, dessutom med stållänk. Gillar den röda, synd att den är cal400.

Bilder lånade från Hodinkee
IMG_5642.jpeg

IMG_5645.jpeg
IMG_5646.jpeg
IMG_5644.jpeg
Gillar H-länken och tavlorna, men jag vet inte när det kommer till det minimalistiska överlag, jämfört med den tidigare modellen så tycker jag den går miste om sin charm med andra visare, polerad glasring osv. 50m WR också, nja, jag hade nog personligen kikat på något annat också.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp