Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så himla snygg den gröna tavlan, står sig bra mot bronset. Har en Pointerdate i stål men varit sjukt sugen på den där variantenMin första Oris
Känns bra
![]()
Jag håller med, riktigt fin kombo med grönt och brons. SupernöjdSå himla snygg den gröna tavlan, står sig bra mot bronset. Har en Pointerdate i stål men varit sjukt sugen på den där varianten
Lite tveksam till Nato på dykare men Divers sixty-five är så lätt och tunn att det funkar fint![]()
Idag kom det lite nytt, så det blir en korspostning
En på sitt sätt unik TT1 med en fantastisk tavla.
Nu ska jag bara fixa lite med den, så den förhoppningsvis blir som ny
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hittade en klocka av märket Punkt. Är det något budgetmärke från Oris? Satt nämligen ett Orisverk i.
Har aldrig hört talas om märket förr (Punkt alltså).
Vilken grym färgcombo! Vad är året på denna?Jag och bronsaren på fest![]()
Riktigt fin, original eller mod?Idag kom det lite nytt, så det blir en korspostning
En på sitt sätt unik TT1 med en fantastisk tavla.
Nu ska jag bara fixa lite med den, så den förhoppningsvis blir som ny
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Riktigt fin, original eller mod?
Hej i tråden!
Första gången jag gör ett inlägg här, ber om ursäkt i förväg om jag missar någon formalia eller annan forum-etikett.
Är på jakt efter en äldre Oris Big Crown Pointer Date 36 mm. Hittade detta vackra stycke på Chrono24: https://www.chrono24.se/oris/big-crown-pointer-date-36mm--id38045416.htm
Vad tros om denna? En handlare med bra bra betyg, dock inte överdrivet många omdömen.
Tusen tack på förhand!
Gillar H-länken och tavlorna, men jag vet inte när det kommer till det minimalistiska överlag, jämfört med den tidigare modellen så tycker jag den går miste om sin charm med andra visare, polerad glasring osv. 50m WR också, nja, jag hade nog personligen kikat på något annat också.Ny Pointer Date släppt idag. 23 papp är ju en bra bit billigare än de ”gamla” pointer date som låg runt 30, dessutom med stållänk. Gillar den röda, synd att den är cal400.
Bilder lånade från Hodinkee
![]()
![]()
![]()
![]()