Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att fler uppskattar den! Då jag var i köpatagen var Aquis med blåa tavlan och polerade detaljer den mest eftersökta.Den var fin! Äger ingen Oris men har hovrat flertalet gånger senaste årtiondet men aldrig landat en (blev en Pelagos 42 istället just nu, men har fortfarande en fabless för Aquis). Har aldrig djupdykt i olika referenser gällande Aquis men jag har inte något minne att jag sett en med borstad länk? Vilka referenser har detta?
Vad får man för en sixty five med cotton tavla, nyskick?
Fantastisk fångat!Bronsdetaljer är hur mysigt som helst!
![]()
Full set, steel, uttagen nu i Mars 2025, klockstratetgin är ändrad så den måste bortFullset?
Färg?
Bronsband?
Full set, steel, uttagen nu i Mars 2025, klockstratetgin är ändrad så den måste bort
![]()
Har också noterat att Cotton Candy reats ut i omgångar senaste året. Du som är forumets stora oriskännare - har den sålt dåligt? Synd på en mycket trevlig modell i så fall.Tyvärr så har flera butiker haft rea på den modellen nu under vintern/våren, så runt 15-16 är rimligt.
Har också noterat att Cotton Candy reats ut i omgångar senaste året. Du som är forumets stora oriskännare - har den sålt dåligt? Synd på en mycket trevlig modell i så fall.
Låter väldigt rimligt. Tror du har rätt.Jag tror att utbudet av Orisar i pastellfärger överträffar efterfrågan, framför allt Diver 65.
Bara 65'an finns i 15! olika varianter från fullbrons, med läderarmband, textilband och helstål.
Om man som jag, har en hel hög med Orisar, så har den väl sin plats i samlingen, men har man bara ett par klockor så skulle inte jag lägga närmare 30' på en klocka som det är stor risk att man tröttnar på i längden.
Varenda butik tog ju in en av varje, för att den var kul och stack ut i butiksskylten, men så många köpare till en så udda klocka har vi helt enkelt inte i Sverige.
Och antagligen inte i resten av världen heller
Dom går ju rätt billigt lite överallt på dom flesta siterna.
Jag köpte ett set med olika bits på Clas Ohlson som funkar bra till minNågon som har ett bra tips på var man köper en tri wing skruvmejsel för att byta band på Aquis 41,5? Gärna någon ni själv testat och som funkar.
Jag köpte ett set med olika bits på Clas Ohlson som funkar bra till min
Innehåller denna en tri-point bit som är platt i änden?Hittar inte exakt samma längre men ser att Kjell har nästan samma
![]()
Ifixit Mako Precisionsmejsel med bits - Mejslar, mejselset
Välutrustat verktygspaket som innehåller det mesta för reparationer av mobiler, spelkonsoler och datorer. Handtaget är magnetiskt och har roterbar topp samt ergonomiskt handtag och klarar upp till 8.5 Nm dragkraft. Innehåller 64 stycken 4 mm-bits, 150 mm fwww.kjell.com
Jag filade ner en liten spetsig tri-point mejsel så den blev platt istället, det gjorde jobbet iallafall. Om man inte vill lägga pengarna på Oris egnaInnehåller denna en tri-point bit som är platt i änden?
Jag har ett äldre kit från ifixit, och den innehåller bara spetsig tri-point. Jsg har inte vågat skruva Oris med en spetsig tri-point ännu, då jag tänker att spåren i skruven i värsta fall går sönder.
Kanske var dig jag svarade i Oris Facebook gruppen också?Någon som har ett bra tips på var man köper en tri wing skruvmejsel för att byta band på Aquis 41,5? Gärna någon ni själv testat och som funkar.
Vilken modell är detta?Klart tjejen ska ha en Oris till på födelsedagen
![]()
![]()
![]()
Vilken modell är detta?
Riktigt fin!Det blev ett köp idag, den här fick det bli.
![]()