Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Varje dag är väl ThOrisday för digDå var det ThOrisday!
Eller inte kom jag på nu
En dag fel...
![]()
Välkommen till ChronOrisgänget!Hämtade min mustasch igår. Behöver införskaffa ett 19mm tropic sen är den nog som de ska vara tills semestern är slut
![]()
I och för sig väldigt santVarje dag är väl ThOrisday för dig![]()
Varmt välkommen, Chronoris är superskoj! Använder min ofta!Hämtade min mustasch igår. Behöver införskaffa ett 19mm tropic sen är den nog som de ska vara tills semestern är slut
![]()
Bra span. Jag är kräsen med bekvämlighet så de bör vara mjukt och följsamt. Klockan åkte på natot samma dag då jag inte kom överens med läderremmen.Välkommen till ChronOrisgänget!.
Kul om du hittar något riktigt bra 19mm tropic. Har själv ett från CNSwatchbands, och det är inte optimalt.
Har en Aquis 41,5mm nu och har haft 43 innan, både äldre och nyare. Aldrig tyckt att den upplevts som tjock.Ny på formet här och har inte läst hela tråden som är ganska lång.
Skall köpa en "dressad men lite sportig" klocka som studentpressent till min son.
På några bilder av Oris så ser det ut som att klockan är ganska tjock. Stämmer det eller är det bara en synvilla? Har funderat på en Aquis. Vad är er uppfattning som har /haft en sådan. Upplevs den som tjock på handleden? Finns det isf något allternativ? Inte nödvändigtvis just Oris men känslan är att man får mycket för pengarna. Mer viktigt att den har svart eller mörkblå urtavla med stållänk.
Ny på formet här och har inte läst hela tråden som är ganska lång.
Skall köpa en "dressad men lite sportig" klocka som studentpressent till min son.
På några bilder av Oris så ser det ut som att klockan är ganska tjock. Stämmer det eller är det bara en synvilla? Har funderat på en Aquis. Vad är er uppfattning som har /haft en sådan. Upplevs den som tjock på handleden? Finns det isf något allternativ? Inte nödvändigtvis just Oris men känslan är att man får mycket för pengarna. Mer viktigt att den har svart eller mörkblå urtavla med stållänk.
Tips på någon ÅF i Stockholm som har brett utbud av Oris?
Ja det var #ThOrisday hos mig med idagI och för sig väldigt sant![]()
Hämtade min mustasch igår. Behöver införskaffa ett 19mm tropic sen är den nog som de ska vara tills semestern är slut
![]()
Nu blir jag nog bannad i trådenNy på formet här och har inte läst hela tråden som är ganska lång.
Nu blir jag nog bannad i trådenmen årets nya Longines Conquest är väldigt fina och säkra kort som studentpresenter. Finns i både 41 och 38mm, blå o svarta mm. Aquisen är fantastisk men den kanske inte gillas av alla, den är mindre mainstream
Hej, Klockmaster Fältöversten har många Oris och andra bra märken. De är supertrevliga. Kan du ta dig till Mall och Scandinavia så säljer stjärnurmakarna i princip ut hela butiken. -20% till -50%. Byter ägare i månadsskiftet. Tryggt köp även med ägarbyte då det är under stjärnurmakarnas paraply.Tips på någon ÅF i Stockholm som har brett utbud av Oris?
Är det bara i butik rabatterna återfinns?Hej, Klockmaster Fältöversten har många Oris och andra bra märken. De är supertrevliga. Kan du ta dig till Mall och Scandinavia så säljer stjärnurmakarna i princip ut hela butiken. -20% till -50%. Byter ägare i månadsskiftet. Tryggt köp även med ägarbyte då det är under stjärnurmakarnas paraply.
Oris 65 är nättare än Aquis. Finns i 38mm 39mm eller 40. Andra märken är Sjöö Sandström som är Stockholm baserat. Sinn har en modell som heter 556 som är populär.
![]()
Japp! Går säkert och ringa till butiken om det är en specifik modell du är ute efter.Är det bara i butik rabatterna återfinns?
Mjo men så är det ju det där med att hämta upp den också.Japp! Går säkert och ringa till butiken om det är en specifik modell du är ute efter.
Det finns det klockkompisar som kan göraMjo men så är det ju det där med att hämta upp den också.![]()
Är det någon i tråden som provat nya gummibanden med snabbjustering? En bra bit dyrare än vanliga. Det kanske t.o.m. bara är dessa som funkar på de nya 400 klockorna?
Någon som vet?
Gamla 23mm:
Rubber strap blue
Rubber Rubber strap blue 23 mm Stainless steel folding clasp Folding claspwww.oris.ch
VS
Nya 23mm:
Rubber strap blue
Rubber Rubber strap blue 23 mm Stainless steel folding clasp with patent extension Folding claspwww.oris.ch
Är det någon i tråden som provat nya gummibanden med snabbjustering? En bra bit dyrare än vanliga. Det kanske t.o.m. bara är dessa som funkar på de nya 400 klockorna?
Någon som vet?
Gamla 23mm:
Rubber strap blue
Rubber Rubber strap blue 23 mm Stainless steel folding clasp Folding claspwww.oris.ch
VS
Nya 23mm:
Rubber strap blue
Rubber Rubber strap blue 23 mm Stainless steel folding clasp with patent extension Folding claspwww.oris.ch
Tack, är spännet smalare på de nya? Eller mer en illusion? Längre ser det ut att vara i vilket fall.Nu såg jag att min 400'a 41,5mm inte har det men alla mina 43,5mm och 45,5mm!
När jag tittar på bilder på claspen så såg microjusteringen ut att ligga "dolt" inne i, medans den gamla så ser du justeringen genom claspen.
Oklart om det egentligen är någon större skillnad, tror att prisskillnaden mest beror på att du har "snabbyte" på banden.
![]()
![]()
Tack, är spännet smalare på de nya? Eller mer en illusion? Längre ser det ut att vara i vilket fall.